Det gør så ondt hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2017

Lisette W

Profilbillede for Lisette W
lykkekevin skriver:

Min.Datter er 3 dage gammel og hun har et mega godt sug og hun er ved at få suttet hul

Og de er så ømme kunne grade lige når hun tager fat

Og så er de i løbet af natten begyndt at spænde  rigtig meget

Nogen gode råd

Varmedunk på når du ammer, det kan tag lidt af det spændte. Prøv også ammebrikker og brug dem en gang i mellem så hun ikke får suttet hul. 

Og ja det gør ondt, tårene løb ned af mine kunder og jeg sad og stampede i gulvet fordi bare gjorde så ondt. Men hold ud, det bliver bedre!  

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

5. november 2017

Ena

Profilbillede for Ena
Ena skriver:

Det gør så afsindigt ondt at amme i starten. Jeg gik fuldstændig i panik. Det bedste og eneste råd, der virkede for mig var at smøre begge brystvorter med brystmælk efter hver amning og derefter brystvortecreme fra apoteket, og så lægge ammeindlæg af lanolinuld på imens, de stadig var fugtige og indtil næste amning. Det var til gengæld meget effektivt. 

Hov, jeg skulle gave skrevet, at de skulle lufttørre inden lanolinammeindlæggene blev lagt på 

Anmeld Citér

5. november 2017

tarkoflen

Du skal have fat i de mest fantastiske ammevejledere inde på ammenet på fb. Du skal skrive til dem på deres fb side kl. 10 og indtil de har modtaget det antal spørgsmål de kan nå at besvare, så jeg vil anbefale dig at skrive kl 10, så er du sikker på at nå det

de har reddet min amning, da jeg selv tvivlede på om det og de er så søde og dygtige! 

Anmeld Citér

8. november 2017

Kurt_H

Profilbillede for Kurt_H
Misser1989 skriver:

Har du fået tjekket hendes tungebånd ved sundhedsplejersken? 

Begge mine havde for stramme tungebånd, så de blev klippet. 

Stakkels børn.

Jeg har ingen forstand overhoved på dette område, men jeg vil da anbefale at prøve nogle af de råd med creme og salve... fremfor at skære/klippe i et barn...

Anmeld Citér

8. november 2017

Ciss

Profilbillede for Ciss
Kurt_H skriver:

Stakkels børn.

Jeg har ingen forstand overhoved på dette område, men jeg vil da anbefale at prøve nogle af de råd med creme og salve... fremfor at skære/klippe i et barn...

Man gør det jo kun, hvis det er nødvendig. Når de ikke klarer at spise rigtigt, uden at det bliver gjort. 

Anmeld Citér

8. november 2017

Baby2017

Profilbillede for Baby2017
Nu mor til en lille prinsesse
Kurt_H skriver:

Stakkels børn.

Hvis et tungebånd er for stramt vil det drille ved spisning da de ikke kan lave det svøb med tungen som de skal og det kan senere hen når de skal snakke også skabe problemer. Hvis det bliver gjort nu mærker baby det næsten ikke men skal det gøres når baby f. Eks. Er 6 måneder skal de i fuld narkose. 

Så det er ikke kun for at det gør mindre ondt under amning

Vi fik tjekket vores pige for det da sp var i tvivl dog var det ikke for stramt

Anmeld Citér

8. november 2017

God-mor

Profilbillede for God-mor
Har en dejlig pige fra 13 og en skøn søn fra 17
lykkekevin skriver:

Min.Datter er 3 dage gammel og hun har et mega godt sug og hun er ved at få suttet hul

Og de er så ømme kunne grade lige når hun tager fat

Og så er de i løbet af natten begyndt at spænde  rigtig meget

Nogen gode råd

Amning skal og må som udgangspunkt IKKE gøre ondt. Hvis det gør er det fordi teknikken er forkert (evt at baby ikke får ordentligt fat, men sutter yderligt på vorten). Hele det røde stykke af brystet skal ind i babys mund ellers vil det gøre ondt og du vil få sår og revner. Få tjekket tubgebåndet på din datter også da nogle børn er født med for stramt tubgebånd og det kan give problemer med amningen, da de så ikke får ordentligt fat. Jeg ville ønske at jeg vidste første gang jeg blev mor at amning ikke må gøre ondt, for hold k... det gjorde så ondt at amme det første stykke tid, men teknikken har været forkert. Her 2. gang har jeg slet ikke oplevet smerter i forbindelse med amning udover da jeg fik brystbetændelse. Ammer nu på 8. måned og det har været og er fantastisk. 

Kontakt ammenet og få fat på en amme rådgiver. De kan hjælpe dig ! 

Held og lykke og tillykke med din lille datter 

Anmeld Citér

8. november 2017

AnnaMaria91

Kan også anbefale at du får set på din ammeteknik. Du kan evt. spørge i Ammenet-gruppen, som en anden også nævner. Eller du kan få ammehjælp af en jordemoder herinde og evt. booke en times ammevejledning med jordemoder, der kommer hjem til dig.

Håber det løser sig snart 

Anmeld Citér

14. november 2017

Morigenigen

Profilbillede for Morigenigen
Kurt_H skriver:

Stakkels børn.

Et for stramt tungebånd forhindrer barnet i at spise korrekt. Det gør også, at barnet ikke kan slikke sig om munden. Og det giver for det meste talevaskeligheder, fordi barnet ikke kan bruge sin tunge optimalt.

Det kan også betyde flere huller i tænderne, fordi barnet ikke kan bruge tungen til naturligt at rense tænderne efter spisning, som vi andre gør det ubevidst.

Så hvad er det lige, der er synd for barnet? Hvis tungebåndet er for stramt, skal det rettes. Det er ikke en kosmetisk operation.

Anmeld Citér

15. november 2017

Stivdie

Profilbillede for Stivdie

Et lille trick til at få bebs til at gabe højt nok op er, at lade brystvorten glide ned over næseryggen til munden. Det aktiverer en refleks hos den lille. 

Men ja, ammenet, lansinoh creme og varme (varme bade, tørre indlæg, gerne uld, evt. varmepude) jan afhjælpe de første svære dage. Min pige er 11 dage gammel nu og det er allerede meget bedre!   Det skal nok gå 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+