Eksperthjælp: Graviditetssymptomer eller....?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

544 visninger
0 svar
0 synes godt om
30. oktober

Karen Bøhrnsen

Hej Karen
Jeg er en ung kvinde på 24, der altid har været meget aktiv, og min kæreste og jeg er begyndt med ubeskyttet sex. Vi var 'meget aktive 10 dage omkring ægløsning.
Der hvor jeg ca. får min ægløsning begynder jeg er blive dårligt tilpas. Jeg har nu i en uges tid haft stikken, og mindre smerter ved navlen, og nedad. Det skifter lidt om det er i højre eller venstre side, men i dag er det kun i højre. Jeg har døjet lidt med svimmelhed en af dagene, og har været lidt utilpas i min krop. Smerterne i maven er værst når jeg nærmer mig næste måltid.. om morgenen gør det rigtig ondt til tider.. Kan ikke finde ud af om mine bryster også er lidt ømme, eller om det bare er fordi jeg har mærket på dem lidt nu. Det er vores første barn vi forsøger at skabe, så jeg ved ikke så meget om hvordan min krop reagere og hvad der er normalt.. Vi håber selvfølgelig at det er fordi jeg er blevet gravid - allerede i første hug, men er de symptomer jeg fortæller om normale? Eller er det en god ide at kigge forbi lægen? Og er det normalt at have mere ondt i den ene side end den anden? Jeg prøver at slappe af, ikke stresse og tage rolige træninger de dage jeg ikke har ondt.

Håber du kan hjælpe mig med lidt klarhed.
Vh. Birthe

Karens svar

Kære Birthe

Tak for dit indlæg.

Det lader til, at du har en rigtig fin kropsfornemmelse. Du mærker meget detaljeret, hvad der sker i din krop.

Og, ja de ting, du mærker, kan godt være tegn på graviditet - også selv om smerterne i under navlen kommer og sidder lidt forskellige steder. Meen det kan nu også være tegn på en helt ordinær influenza! Ingen af delene behøver du at opsøge læge med.

Hvis det er en influenza, er den over i løbet af nogle dage - hvis det er en gravditet, vil en graviditetstest være positiv om 2-4 uger efter din ægløsning (og kan du ringe og bestille tid ved læge til første graviditetskontrol omkring uge 8).

Spændende at se, om du er gravid ;-)

Kærlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder

Hvis du har brug for en mere dybdegående dialog med jordemoderen om tidlige graviditetssymptomer, har du mulighed for at ringe til jordemoder Karen Bøhrnsen på telefon 27216882. En halv times telefonisk jordemoder konsultation koster kun 245.-

Så tøv ikke, ring og få en fortrolig samtale med jordemoderen.

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.