Celleforandringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2017

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Jeg fik foretaget celleprøve for nogle måneder siden. Fik præcis samme svar. Atypiske celleforandringer. Blev sendt til gynækolog som tog en biopsi og lavede kikkertundersøgelse. Igen samme svar "lægen er ikke bekymret. Det hele så ud som det skulle" få dage efter fik jeg svaret "ingen celleforandringer - falsk alarm". 

Det er den korte historie. Så ro på. Det betyder ikk at der er noget bare fordi testen viser det første gang

Elsker det her svar 

Taak, har SÅ meget brug for det 

Hvordan har dit videre forløb været? Har du været til flere screeninger eller skal du bare fortsætte med de 3-årige undersøgelser? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Elsker det her svar 

Taak, har SÅ meget brug for det 

Hvordan har dit videre forløb været? Har du været til flere screeninger eller skal du bare fortsætte med de 3-årige undersøgelser? 

Selv tak.  

jeg skal til kontrol om 1 år og have ny celleprøve indtil da skal jeg ikk gøre noget  

Anmeld Citér

28. oktober 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg fik keglesnit for 5-6 år siden. Helt udramatisk. Siden har alt set fint ud. Husk, det sker for RIGTIGT mange kvinder, og at det netop oftest opfanges på et meget tidligt stadie, når man følger screeningprogrammet. 

Anmeld Citér

28. oktober 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kære bekymrede

jeg kan godt huske alle de tanker, når man får denne besked - jeg håber, at du får mere ro, for celleforandringer er ikke lig med kræft.

jeg har haft celleforandringer i svær grad og samt påvisning af hpv 18 og endte med et keglesnit. Jeg var meget bekymret for hpv 18 og gik efterfølgende løbende til kontrol, og der har ikke været noget siden, da der hverken er påvist celleforandringer eller hpv infektion, og tænker ikke over det mere. 

Jeg fik vaccination i en senere alder, og kunne jeg gøre det om, havde jeg fået vaccination tidligere, men desværre kom vaccination først senere. 

Jeg sender gode tanker til dig .

Tak for dit svar 

Hungrer også efter noget ro ! hele år 2017 har faktisk været fuld af en masse bekymringer og ting bliver bare ved med at falde ned i hovedet på mig  Håber jeg snarest muligt kan strege det her af listen for det er da udmattende for psyken 

Jeg skal også ha den vaccine ligeså snart jeg kan  

og tak skal du ha 

Anmeld Citér

28. oktober 2017

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Selv tak.  

jeg skal til kontrol om 1 år og have ny celleprøve indtil da skal jeg ikk gøre noget  

Okay  

Krydser for der aldrig er forandringer igen 

Hva med vaccinen? Har du fået den?

Anmeld Citér

28. oktober 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Okay  

Krydser for der aldrig er forandringer igen 

Hva med vaccinen? Har du fået den?

Det håber jeg heller ikke der bliver  

HPV vaccinen mener du?

Anmeld Citér

28. oktober 2017

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Det håber jeg heller ikke der bliver  

HPV vaccinen mener du?

Ja, præcis  

Der står lidt forskelligt om det kan nytte når man har haft celleforandringer.. 

Anmeld Citér

28. oktober 2017

AnoMom

Ja, præcis  

Der står lidt forskelligt om det kan nytte når man har haft celleforandringer.. 

Ja den fik jeg for 8 år siden  

Anmeld Citér

28. oktober 2017

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Anonym skriver:

Tak for dit svar 

Stod der noget om hvilke atypiske celler du havde i det første brev? (hvis du kan huske det)

og har du fået vaccine efterfølgende? 

Ja, det hed ASCUS. Det var de mildeste, som så senere blev til næste grad, der hed CIN1. Siden har der dog ikke været noget. Tror nok, at de har ændret betegnelser siden.. 

Anmeld Citér

28. oktober 2017

Ena

Jeg havde celleforandringer for ca. fem år siden, fik et keglesnit og gennemførte derefter vaccinationsprogrammet og der har intet været siden. Samtlige af mine veninder har været igennem det samme, og ingen har haft det siden. Jeg kan godt huske, hvor bekymret man bliver, men set tilbage, var det ikke så slemt. Det gør ondt i nogle dage efter operationen, men det værste er helt sikkert alle tankerne. Så lige nu går du igennem det værste, men det er snart overstået 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.