Eksperthjælp: Bekymret førstegangsfødende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

537 visninger
0 svar
0 synes godt om
27. oktober 2017

Karen Bøhrnsen

Hej Karen !
- Jeg er så heldig at jeg er blevet gravid! Jubii :-)
1 år har det taget mig , og jeg er i dag 6+3 . Jeg skal til det første læge besøg når jeg er 8 uger henne .
-Mit spørgsmål er bare til dig.
- Jeg er ovenud lykkelig og glad for at jeg er gravid ! Men det er som om min hjerne har svært ved at forstå Det? jeg bekymre mig SÅ meget, da jeg tit får at vide/ eller har læst : " Pas nu på" - Få et ekstra tjek inden uge 12 så du sikker på hjertet slår osv osv " mine tanker kører HELT af mig med. Også tænker jeg " Gud ? Hvad så ? er der ikke liv i min mave eller hvad sker der ?" . Jeg er første gangs gravid, og havde en meget tidlig Spontan abort/ bio i sommers, min krop rensede selv ud efter det.
Jeg har egentlig ikke de store symptomer overhovedet , nogle ville nok mene jeg skulle være lykkelig for det. Men jeg er så bekymret . Kan det påvirke fosteret at jeg bekymre mig SÅ meget . ? Jeg arbejder som SSh. Jeg passer selvfølgelig på med løft osv ..
mvh bekymret mig !

Karens svar

Kære Bekymrede Dig!

Tillykke med din graviditet. Det er lige så normalt ikke at have symptomer på graviditet, som det er at have det!

Og nej, du kan ikke bekymre dig for meget. Tvært i mod. Det, der sker, er, at du allerede nu knytter dig til dit ufødte barn - bekymring er tegn på omsorg, hvilket er eksistentielt I forholdet til dit barn.

Det bedste, du kan gøre nu er at passe på dig selv: spise sundt, dyrke motion, holde dig rask, få din nattesøvn og undgå stress. Du må gerne fortsætte dit arbejde som social og sundhedshjælper. Også selv om det indebære moderate løft. Reager selvfølgelig på smerter i lænd og underliv. Men ellers er udgangspunktet at din krop kan klare samme ’konditionsniveau’ fra før din graviditet.

Hvis du slet ikke kan holde ud at vente til første scanning omkring uge 11, har du mulighed for at købe dig til en tryghedsscanning i privat regi. De vil nok allerede her kunne se tegn på graviditet og på at den forløber som den skal i forhold til, hvor langt du er henne.

Held og lykke med dit projekt graviditet.

Kærlig hilsen
Karen Bøhrnsen
Jordemoder

Hvis du har brug for en mere dybdegående dialog med jordemoderen om bekymring I forhold til graviditet og fødsel, har du mulighed for at ringe til jordemoder Karen Bøhrnsen på telefon 27216882. En halv times telefonisk jordemoder konsultation koster kun 245.-
Så tøv ikke, ring og få en fortrolig samtale med jordemoderen.

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.