Eksperthjælp: Smerter i uge 15

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

250 visninger
0 svar
0 synes godt om
26. oktober 2017

Karen Bøhrnsen

Hej Karen

Jeg er 2 gangs gravid og er lige kommet ind i uge 15 jeg har idaf haft nogle ret ubehagelige mavekramper som går helt om i ryggen, hvad kan det være ? Derudover har jeg en del ondt i mit lænd og mit skamben føles af og til også ømt hvad kan det evt skyldes ?

Mvh
Betina

Karens svar

Kære Betina

Tak for dit indlæg.

Smerter i uge 15 kan skyldes flere ting.

Smerterne i lænden og kønsbenet skyldes højst sansynligt, at dine led påvirkes af et hormon, der har til formål at blødgøre dine led, så du - når du skal føde - kan øge pladsen i dit bækken. 

Du kan afhjælpe smerterne bedst træne muskulaturen i bækkenet, så det er musklerne og ikke ledene, der holder det hele oppe. De fleste træningshold for gravide koncentrerer sig netop om opbygning af muskulaturen i og omkring bækkenet. Du vil også kunne får lavet en individuel vurdering ved en fysioterapeut, det kan lave et skræddersyet træningsprogram til dig. 

Mavekramperne kan skyldes ligamentsmerter, det kan skyldes, din livmoder vokser og det kan skyldes at den står og trækker sig lidt sammen. Plukveer er ufarlige, men hvis de begynder at komme regelmæssigt og hvis de gør ondt, er det en god idé at opsøge læge, så han kan undersøge om du har fået blærebetændelse.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Hvis du har brug for en mere dybdegående dialog med jordemoderen om smerter i graviditeten, har du mulighed for at ringe til jordemoder Karen Bøhrnsen på telefon 27216882. En halv times telefonisk jordemoder konsultation koster kun 245.-

Så tøv ikke, ring og få en fortrolig samtale med jordemoderen.

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.