Eksperthjælp: Pletbløder i uge 4

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

139 visninger
1 svar
1 synes godt om
26. oktober 2017

Karen Bøhrnsen

Jeg er 4+3 henne og pletbløder og har smerter i lænnet hvad kan det betyde? Min veninde siger at hvis det fortsætter synes hun jeg skal kontakte vagtlægen jeg er førstegangs fødende

Karens svar

Hej med dig

Pletblødning helt tidligt i graviditeten, kan skyldes flere ting.

• det kan skyldes implantationsblødning, som opstår når det befrugtede æg sætter sig fast i livmoderens slimhinde.
  • Allerede helt tidligt i graviditeten, vil du begynde at danne mere blod, dine slimhinder bliver også mere porøse og der skal mindre til at de helt små kar brister, hvilket kan give pletblødninger
  • Det kan selvfølgelig også skyldes, at din krop er ved at abortere, fordi der er sket en fejl et sted i processen.

Smerter og murren i graviditeten kan skyldes at at livmoderen arbejder, det kan komme ved implantationsblødningog eller kan også skyldes abort.

Din veninde har ret, hvis det fortsætter, så kontakt din egen læge.

MVH

Karen Bøhrnsen

Jordemoder

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

26. oktober 2017

300515

Profilbillede for 300515

Jeg kan godt forstå du er urolig. Men vil gerne slå et slag for, at du kun kontakter vagtlægen hvis du bliver reelt dårlig. De kan ikke stille noget op med de nuværende symptomer alligevel. Du kan kontakte egen læge i stedet, hvis det fortsætter. Men nærmest uanset hvad der er ved at ske - om det er graviditeten der "sætter sig" eller går i sig selv, så skal du nok være forberedt på, at lægen ikke rigtigt kan gøre noget ved det.Krydser fingre for, at det går hurtigt over og at alt er fint.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.