Han e rlige ved at knække mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2017

Skouboe

Profilbillede for Skouboe
Anonym skriver:

Jeg har en vilke og både han og jeg var også super glade for den, da han var "lille", men han vil ikke sove i den (eller på mig) længere. Han vil heller ikke være i den, hvis han ikke sover/skal sove.

Det hjælper ikke noget at bede manden om at "spænde hjelmen", for han mener vitterligt ikke selv at han har overskuddet til det og mener - som jeg også har fået af vide andre steder - at barnet jo er mit job, så længe jeg er på barsel.

Du kan så spørge din mand om han har overskuddet til at tage det hele, både madlavning, børn og husligt arbejde lige om en øjeblik, når du knækker helt - det er alternativet. Jeg havde godt nok råbt højt, hvis min mand havde lagt den holdning for dagen, da vores yngste aldrig sov.

http://www.kreablogger.dk/

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

21. oktober 2017

Sprit25

Profilbillede for Sprit25
Skouboe skriver:

Du kan så spørge din mand om han har overskuddet til at tage det hele, både madlavning, børn og husligt arbejde lige om en øjeblik, når du knækker helt - det er alternativet. Jeg havde godt nok råbt højt, hvis min mand havde lagt den holdning for dagen, da vores yngste aldrig sov.

Så rigtigt! 

Min mand skulle bare lige prøve, så ville han godt nok få afvide hvor skabet stod. 

Jeg forstår slet ikke sådanne "mænd"

»Der kan ikke være nogen tydeligere åbenbaring af et samfunds sjæl end den måde, hvorpå det behandler dets børn«. 

Anmeld Citér

22. oktober 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Min søn p 10 måneder (6 måneder korrigeret) er lige på randen til at knække mig fuldstændig på grund af min manglende søvn. Jeg fanger mig selv i at blive decideret rasende på ham, hvilket jeg selvfølgelig ikke skal eller må være.

Sagen er den at han sover virkelig dårligt. Den sidste måneds tid inden vi blev udskrevet og det første lange stykke tid efter vi kom hjem, ville han kun sove på os, hvilket såmænd ikke var det store problem. Problemet lå i at han blev vant til at sove på maven og ikke kan sove på ryggen, da verden så bliver for stor for ham, da han er meget sensitiv.

Da han var omkring 7 måneder, besluttede han sig for at han ikke gad at sove på os længere og ville pludelig kun sove i hans vogn. Den første måneds tid, gik det sådan set også godt og vi satte bare liften fra vognen op i soveværelset, så han kunne sove deri om natten, sådan som han gerne ville. Han sov glad og tilfreds fra aften til morgen, kun med opvågninger for at spise.

Så blev han pludelig fuldstændig umulig at putte. Det tog over en time at få ham til at sove, fordi han rejste sig op på knæerne og ville kravle eller tog fat i kanten af liften for at rejse sig og stå/gå.
Selv de dage hvor han var så træt at han bare sad og græd fordi han ville i seng, blev han pludelig frisk så snart han kom op i seng.
Det problem fik vi løst ved at bruge barnevognsselen, selvom der står på den at den kun må bruges når barnet ligger på ryggen.

Nu er hans nye "trend" på at hive sutten ud af munden for konstant at holde sig selv vågen. Han ligger og er liiiige ved at falde i søvn og så POP, hiver han sutten ud af munden på sig selv og putter den ned under hans mave/langs siden/over hovedet og giver sig til at vræle. Jeg trøster selvfølgelig, giver ham sutten igen og gen-putter ham. Det kan jeg så gøre et sted imellem 15-20 gange, inden han endelig overgiver sig til søvnen - og det er HVER gang han skal sove; også lure og efter opvågninger om natten.

Jeg er fuldstændigt udkørt. Jeg har ikke sovet i mere end måske 4 timer sammenlagt på et døgn de sidste 3 uger og har samtidig en ret krævende, særligt sensitiv, større pige på 3 år og en mand der arbejder fra 6-16 hver dag, med en times transport hver vej, så jeg står også for alt det huslige, madlavning og indkøb, samt diverse læge-besøg der nu engang er med den lille, som stadig går ved øjenlæge hver 14. dag, går hos ergoterapaut for at stimulere hans mund så han kan begynde at spise rigtig mad og fysioterapaut fordi han har nogle problemer med hans hofter, samt den store går til ørelæge, børneterapeut og talepædagog.
Min mand vågner ikke til vores søn om natten, så han har ikke mulighed for at tage over og selvom jeg gentagne gange har spurgt ham i weekenderne om han ikke nok ville stå op med børnene, så jeg kunne få noget søvn, mener han ikke at det er fair. Haqn kan godt tage vores søn over i sengen, når han vågner om morgenen, men han står aldrig op med ham og jeg kan simpelthen ikke sove med en legende baby ved siden af mig.

Det blev lidt langt og med lidt meget brok over hvor travlt jeg har, men det med søvnen er mit egentlige problem lige nu, som også ville gøre resten nemmere.
Vi er blevet bevilliget en kugledyne til ham fra kommunen, men de er alle udlånt i øjeblikket, så vi går bare og venter på aty der er nogen andre der bliver færdige med deres, så vi kan få den.
Jeg har i over 2 måneder forsøgt at kontakte min Sundhedsplejerske, men hun er MIA og svarer hverken på opkald, SMS'er eller E-Mails.
Børneafdelingen er ikke til meget hjælp og siger bare at jeg skal føje ham og gøre tingene på hans måde, for han har det jo svært og blah, blah, blah - jeg har fuld forståelse for at han har det svært, men jeg skal simpelthen også kunne fungere og det gør jeg ikke med så lidt søvn og så travl en hverdag.

Din "mand" er er skvat og han må bare ind i kampen!

Om jeg begriber, hvad pokker han tænker på?

Var han også sådan med jeres datter?

Anmeld Citér

25. oktober 2017

Cola Zero

Profilbillede for Cola Zero

Kære TS

Jeg har en fra uge 29, jeg ved det, det er vanvittigt hårdt ikke at få sammenhængende søvn.

Du er så dygtig, at når du kan mærke at du bliver arrig, så går du væk fra ham. Det skader ham overhoved ikke at ligge og være et surt løg, mens du lige køler af, for jeg kan sgu godt forstå du bliver gal på ham, han tager jo din søvn! Og du har minus overskud. Så du er så klog, at du lige får noget luft. og overhør evt bemærkninnger om, at det jo ikke er hans skyld, du er den voksne, osv. Det ved du allerede, for du handler på dit manglende overskud! Blive ved med det.

Han har ingen ret til søvn mere end du har, han har ikke ret til noget som helst. Han er far du er mor, og I skal begge overleve det her, ellers går du ned, og der er lang vej op, hvis du rent faktisk bryder sammen, eller får udviklet dig en forsinket fødselsdepression! Han skal på banen!

Dit job er følgende i barsel: At du og barn trives. Barn trives så godt han nu kan, for du efterlever hans krav. Du trives ikke - du skal have noget søvn. Så fra nu af, så sover du når han sover! DROP al husligt, det må I sammen gøre om aftenen, og i weekenden.

Jeg kan forstå at du ikke ammer. Således kan han præcis det samme som dig. Din søn går ikke i stykker af, eller udviklet massive traumer af, at du er væk et døgn eller to. Så hvis I overhoved har pengene til det, så skal du overnatte ude, helst en hel weekend, ellers tag hjem til din mor, og sov på en madras, og han skal tage sig af hus og børn. Slut prut. Så kan han være nok så forstokket, gammeldags, konservativ og tvær. For I har lige ret til søvn, når det er weekend! Du må slå i bordet nu kæreste ven. Du har lige så meget ret til et ordentligt liv som han har, og din søn skal bruge en mor, der ikke er ved at gå helt ned!

Du SKAL have noget sammenhængende søvn!

Anmeld Citér

25. oktober 2017

Cola Zero

Cola Zero skriver:

Kære TS

Jeg har en fra uge 29, jeg ved det, det er vanvittigt hårdt ikke at få sammenhængende søvn.

Du er så dygtig, at når du kan mærke at du bliver arrig, så går du væk fra ham. Det skader ham overhoved ikke at ligge og være et surt løg, mens du lige køler af, for jeg kan sgu godt forstå du bliver gal på ham, han tager jo din søvn! Og du har minus overskud. Så du er så klog, at du lige får noget luft. og overhør evt bemærkninnger om, at det jo ikke er hans skyld, du er den voksne, osv. Det ved du allerede, for du handler på dit manglende overskud! Blive ved med det.

Han har ingen ret til søvn mere end du har, han har ikke ret til noget som helst. Han er far du er mor, og I skal begge overleve det her, ellers går du ned, og der er lang vej op, hvis du rent faktisk bryder sammen, eller får udviklet dig en forsinket fødselsdepression! Han skal på banen!

Dit job er følgende i barsel: At du og barn trives. Barn trives så godt han nu kan, for du efterlever hans krav. Du trives ikke - du skal have noget søvn. Så fra nu af, så sover du når han sover! DROP al husligt, det må I sammen gøre om aftenen, og i weekenden.

Jeg kan forstå at du ikke ammer. Således kan han præcis det samme som dig. Din søn går ikke i stykker af, eller udviklet massive traumer af, at du er væk et døgn eller to. Så hvis I overhoved har pengene til det, så skal du overnatte ude, helst en hel weekend, ellers tag hjem til din mor, og sov på en madras, og han skal tage sig af hus og børn. Slut prut. Så kan han være nok så forstokket, gammeldags, konservativ og tvær. For I har lige ret til søvn, når det er weekend! Du må slå i bordet nu kæreste ven. Du har lige så meget ret til et ordentligt liv som han har, og din søn skal bruge en mor, der ikke er ved at gå helt ned!

Du SKAL have noget sammenhængende søvn!

Ps. og så skal du se, om ikke du kan få en sundshedsplejerske i tale - til ham. For du behøver noget faglig opbakning - og en kugledyne! prøv dba.

Anmeld Citér

25. oktober 2017

anonym12

Profilbillede for anonym12

Det lyder godt nok hårdt. Din mand bliver nødt til at hjælpe. 

Forsøg at lade det huslige ligge, bestil evt vare online, få rengøringshjælp? og sørg så for at slappe af/sove når din dreng sover og gå evt tidligt i seng. Lav kun det allermest nødvendige og lad resten være. Min dreng er snart to og jeg går stadig helst ikke senere i seng end kl 21.00 (førhen var det endnu tidligere), fordi jeg simpelthen blev nødt til at få alt det søvn jeg kunne

Anmeld Citér

25. oktober 2017

Marie2016

Profilbillede for Marie2016

Mener din mand virkelig, at det er rimeligt, at han har en normal arbejdsdag, mens du har arbejde med jeres barn/børn 24 timer i døgnet? Det hænger altså ikke sammen, og slet ikke, når I har et barn, der sover så dårligt. 

Her i huset har min mand arbejde i dagtimerne, og jeg har ansvar for babyen i dagtimerne. Resten af døgnet deler vi opgaverne mellem os. Det synes jeg er det eneste rimelige.

Anmeld Citér

26. oktober 2017

Cola Zero

Marie2016 skriver:

Mener din mand virkelig, at det er rimeligt, at han har en normal arbejdsdag, mens du har arbejde med jeres barn/børn 24 timer i døgnet? Det hænger altså ikke sammen, og slet ikke, når I har et barn, der sover så dårligt. 

Her i huset har min mand arbejde i dagtimerne, og jeg har ansvar for babyen i dagtimerne. Resten af døgnet deler vi opgaverne mellem os. Det synes jeg er det eneste rimelige.

Præcis!

Anmeld Citér

29. oktober 2017

Marie2016

Profilbillede for Marie2016

Hvordan går det TS? Har du fået mere søvn? 

Anmeld Citér

30. oktober 2017

Anonym trådstarter

Tak for jeres mange gode råd, opbakkende ord og andre gode sager.

Jeg starter med at svare på spørgemålet om hvorvidt min mand var ligesådan med vores datter og svaret er "Nej", men situationen var også noget anderledes. For det første mistede han sit arbejde imens jeg var gravid og endte med at være på dagpenge da lillepigen blev født og lige knapt et år efter, inden han fandt et nyt job der passede ham - som så er det job han har nu. Desuden blev min datter ammet, så alt det med at give mad og sådan stod jeg 100% for, fordi det jo kun var mig der kunne. Jeg prøvede at malke ud, men mine bryster kunne bare ikke finde ud af det (hvilket også er den primære årsag til at min søn er flaskebarn - jeg kunne ikke malke ud for at holde mælken i gang i de 3 måneder det tog før han selv ville kunne tage fat). Min datter var også forholdsvist nem om natten, fordi hun først begyndte at bruge sut da hun var 8 måneder og indtil da havde brugt mig som sut, da jeg lå med hende ved siden af mig i sengen. Hun sov natten igennem fra hun var 10 måneder, hvor hun kom i egen seng på eget værelse.

Jeg har endelig fået fat i min SP og hun kommer i morgen til en snak om hvordan vi får løst problemerne med søvnen - min mand har også taget fri, så han kan være med og (forhåbentlig) lidt bedre kunne forstå når det kommer fra en fagperson.

Jeg prøvede at lade min mand overtage en aften, så jeg i det mindste lige kunne få pustet ud og slappet lidt af, hvor jeg så tog hjem til mine forældre til aftente og kage. Jeg var væk i 2 timer. Da jeg kom hjem kunne jeg allerede udenfor huset høre min store pige græde. Jeg skyndte mig ind og ovenpå og tænkte at min mand nok allerede var ved hende, men ikke kunne få hende til at falde til ro (hun døjer med mareridt efter indlæggelsen) så jeg var noget overrasket da jeg kom derind og hun bare sad der i sin seng og var fuldkomment opløst af tårer uden at der var noge hos hende. Jeg endte med at sidde ed hende i over en time og bare vugge hende, indtil hun endelig faldt i søvn igen og jeg puttede hende i seng igen.
Min mand var faldet i søvn på sofaen og havde ikke registeret at hun græd, på trods af at man tydeligt kunne høre hende på alarmen. Jeg priste mig bare lykkelig for at det var hende og ikke babyen der havde vågnet, for hun forholder sig i det mindte roligt i sengen mens hun venter på "hjælp", hvor vores søn kravler rundt og alt muligt.

Jeg er stoppet med at bruge selen på ham, men svøber ham i stedet tæt i et junior-dynebetræk. Det virker nogenlunde, da han så ikke kan få hænderne op til hovedet og fjerne sutten.

Vi har fået en nogenlunde solid dagsrytme op at køre, som dog er blevet en smule forvrænget nu hvor vi er gået på vintertid, så bettemanden kommer i seng klokken 18:30 og så står op igen klokken 4. Han vågner for at spise 2 gange i løbet af natten, men har generelt en opvågning en gang i timen, hvor han lige skal have sutten igen og skal nusses til ro.
Den "store" kommer i seng klokken 19:30 og jeg går i seng klokken 20. Teoretisk set burde jeg få lige i omegenen af 7 timers søvn, hvilket er markant bedre en 4 timer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.