Eksperthjælp: Forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

622 visninger
2 svar
1 synes godt om
17. oktober 2017

Sarah John

Hej jeg hr en datter på 3,5 år der lider af hård mave / forstoppelse
Jeg har prøvet alt hvad jeg kunne for at hjælpe hende men synes ikke noget har virket. Hun er en glad, frisk og rask pige. Hun fik for nogle mpneder siden skoldkopper og det er lige efter perioden med skoldkopperne at problemer med maven opstod. Hun har svært ved at komme af med ain affæring og prøver at undgå at gå på tpilet ved at holde sig. Og når jeg så kan se at hun virkelig SKAL afsted på toilet så kan hun bare sidde der og græde og råbe at det gør ondt og hun vil derfor ikke presse????????

Sarahs svar

Hej 'brevkassen-39495',
Jeg vil anbefale, at du taler med din læge, hvis din datter lider af forstoppelse. Det kan have mange årsager, så det er en god idé at få en fagperson ind over.

Fibre, væske og bevægelse er de vigtigste ting du skal tænke på, hvis dit barn har forstoppelse. For at få flere fibre kan du give hende fødevarer som grove mel- og brødtyper, gulerødder, kål, blomkål, broccoli, ærter, majs, kålroer og kartofler. Milde frugter er pære, fersken, blommer, abrikoser, svesker, ananas og æble. Forskellige bønner og linser anbefales også. Den grove kost skal introduceres gradvist, hvis barnet ikke tidligere har været vant til den slags mad. Du kan være forsigtigt med mejeriprodukter, og evt. kan du erstatte en del af mælken med vand – yoghurt er mindre stoppende end almindelig mælk og kan derfor være med til at dække hendes kalkbehov. Du kan prøve at undgå bananer, æg, ost, pasta, ris, hvede, maizena, hvidt brød og blåbær som kan virke forstoppende. Du kan også prøve om Semper Tyggetabletter med mælkesyrebakterier kan hjælpe på maven.
Jeg håber, at det kan hjælpe dig.

Venlig hilsen

Sarah John

God mad giver glade maver og trygge forældre. Derfor ønsker vi i Semper, at dit barn får den bedste mad, og at du får den bedste viden om ernæring, og hvad der er godt for den lille mave. På Sempers hjemmeside finder du alle vores varianter, opskrifter, tips, og gode råd om barnets mad det første år. Og finder du ikke svar på dit spørgsmål, kan du spørge os om alt, der har med dit barns udvikling og ernæring at gøre. Vi er klar til at hjælpe dig, når der er noget, du gerne vil vide mere om.

Se Sarahs hjemmeside: www.semper.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

24. oktober 2017

brevkassen-39495

Hej Sarah 

tak for dit svar

min egen læge kunne ikke rigtig råde mig til andet end at starte hende på Movicol omgående hvilket jeg absolut ikke havde lyst til da det er en midlertidig løsning. Jeg stoppede hendes indtag af mejeriprodukter og gluten en hel uge og startede hende på mælkesyrebakterier fra Udos probiotics infant blend pulver og det hjalp allerede på anden dag hun går selv heldigvis på toilet nu og ka selv komme af med affæring uden at jeg skal sidde der og hjælpe. Hendes mave er slet ikke oppustet længere og den er meget blød.

Anmeld Citér

24. oktober 2017

Semper

Profilbillede for Semper

Hej igen,

Jeg er glad for at høre, at det gør bedre med din datters mave efter en kostændring og mælkesyrebakterier.

Venlig hilsen

Sarah John

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.