Eksperthjælp: Gravid, forpint og ensom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

164 visninger
0 svar
0 synes godt om
13. oktober 2017

Karen Bøhrnsen

Jeg ved ikke, hvem jeg skal rette mit brev til...
Jeg er gravid med mit tredje barn og er midt i uge 24. Det er så skrækkeligt at være gravid denne gang, at jeg nogle gange fantaserer om, at jeg mister barnet bare for at slippe for at være gravid mere... Graviditeten er ikke planlagt. Det er min kærestes første barn, jeg har to store børn fra et tidligere forhold.
Jeg har været syg hele graviditeten igennem. De første 4 måneder kastede jeg op og havde kvalme konstant, og jeg har siden uge 16 været sengeliggende med bækkenløsning. Jeg har smerter hele tiden og er så ked af det, jeg ikke kan holde sammen på mig selv. Jeg går til fys, og jeg får akupunktur, men intet hjælper. Jeg prøver at svømme - men køreturen på 40 km til svømmehallen er en uoverskuelig udfordring de fleste dage. Jeg kan ikke gå, stå eller sidde pga smerter. Jeg føler mig som verdens dårligste mor overfor mine børn, jeg er en elendig kæreste - vi har aldrig sex mere, efter jeg blev gravid. Han er presset med sit nye arbejde og bruger al sin fritid på at passe mine børn... Og jeg kan slet ikke overskue, at det hele bare bliver værre og værre. Jeg har ondt hele tiden, er ved at miste mit job og ved slet ikke, hvordan jeg nogensinde skal få kræfterne og den mentale styrke til at overleve en fødsel mere. Mine dage går med, jeg ligger i sengen og græder, står op, går i bad, og så ligger jeg på sofaen og græder. Jeg kan ikke finde energien til at læse og har ingen, der kan komme forbi til en snak. Jeg er ensom.
Jeg tror, jeg har brug for hjælp, men jeg ved ikke, hvem jeg skal sige det til.

Karens svar

Kære Gravide

Det gør mig frygteligt ondt at høre, hvor belastet du er af din graviditet og af de øvrige omstændigheder i dit liv!

Bækkensmerter.dk har en hotline. Her vil du kunne få mange gode idéer til, hvordan lige præcis du bedst kan aflaste dit bækken!

Med hensyn til din ensomhed (som smager lidt af en fødselsreaktion), så synes jeg, du skal kontakte sundhedsplejerske i din kommune. Flere kommuner har forløb for mødre, der er udfordret af graviditet og fødsel.

Jeg synes også at kunne læse mellem linjerne, at selve fødslen fylder meget for dig!?! Nogle fødesteder tilbyder, at få lavet en fødeplan, så du selv føler, du har indflydelse på fødslen og på hvordan, den skal håndteres. Hvis dit fødested ikke tilbyder fødeplaner, kan du gå til en privatpraktiserende jordemoder - hun vil kunne hjælpe dig med at at se frem til fødslen i stedet for at frygte den.

Det lyder også som om du tumler ligt med tilknytning til dit barn i maven, hvilket er meget naturligt, når man er så udfordret som du. Her vil du kunne hente hjælp hos en psykolog - prøv at snakke med din egen læge, om han/hun har nogle forslag til psykologer i lokalområdet, der vil kunne hjælpe dig.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder

Hvis du har brug for en mere dybdegående dialog med jordemoderen, har du mulighed for at ringe til jordemoder Karen Bøhrnsen på telefon 27216882. En halv times telefonisk jordemoder konsultation koster kun 245.-

Så tøv ikke, ring og få en fortrolig samtale med jordemoderen.

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.