Eksperthjælp: Bivirkninger eller graviditetssymptomer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

93 visninger
0 svar
0 synes godt om
13. oktober 2017

Karen Bøhrnsen

Hej
Jeg er en ung pige på 19 år der er lidt i vildrede.. - jeg vil allerede lige "advare" om nok en del "personlige" oplysninger - sagen er den at jeg startede på p-piller for en lille månedstid siden - i og med at min mens. er så uregelmæssig fik jeg fortalt af min læge at jeg bare skulle starte på dem da jeg slet ikke havde en ærlig chance for at starte på dem ellers - jeg tog dem i ca. 5-7 dage men stoppede så da jeg blev ret så utilpas..
D. 17 september 2017 havde jeg ubeskyttet sex - og der havde jeg ikke haft taget mine p-piller i ca. 3-4 dage - men jeg startede så på dem igen da jeg fik fortalt at det er normalt de første 3 måneder at opleve lidt kvalme m.m.
Men nu er jeg altså bare virkelig i tvivl om jeg evt. kan være gravid.. Jeg har såååå mange symptomer såsom kvalme (men det havde jeg også lidt da jeg først startede på p-piller), ømme bryster, der er lige pludselig noget bestemt mad jeg bare ikke kan få ned som jeg ellers plejer at holde af, og ca. 4 dage/en uge efter samlejet havde jeg niv/jag i underlivet og murren i maven og nu har jeg i ca. 4-7 dage haft on/off med lidt dårlig mave plus en masse lækre humørsvingninger.. jeg har allerede testet 2 gange - begge var negative - skal måske også lige nævnes at første gang jeg testede var ca. 2 uger efter den eventuelle befrugtning og den anden blev taget ca. 3 uger efter. Men kan det virkelig være p-pillerne som leger så forfærdelig meget med mine hormoner m.m og giver mig alle disse symptomer? Jeg har haft holdt én pause med p-pillerne i de 7 dage da jeg simpelthen havde så meget murren i maven at jeg tænkte at jeg skulle bløde (jeg skulle så også holde pausen dér så jeg stoppede ikke bare på dem igen) og jeg blødte også en normal mens. dog ikke så kraftigt som jeg ellers har været vant til når den endelig kom. Da jeg havde holdt de 7 dages pause startede jeg igen på dem som jeg skulle men blødte så stadig i 6 dage (lidt pletblødning agtigt) selvom jeg tog pillerne regelmæssigt og ca. inden for samme tidsrum hver dag.. Jeg er virkelig i syv sind og jeg aner ikke hvornår jeg egentlig skal tage en test der giver mig et oprigtigt positiv/negativ da jeg jo ikke ved hvornår jeg egentlig skal forvente min mens...?? Jeg håber at der er nogen her der kan gøre mig lidt klogere da jeg er ret uvidende på dette område - på forhånd tak & beklager den lange roman.
Mvh. en uvidende pige

Karens svar

Kære uvidende pige med rigtig god kropsfornemmelse!

Jo, det kan godt være graviditetssymptomer, du mærker, men det kan også være birvirkninger fra p-pillerne!

Og hvilken af delene, det er, kan jeg ikke sådan lige sige.

Men det, du kan gøre, er at tage en ny graviditetstest om 14 dage, hvis den er negativ (og du ikke har ubeskyttet sex) er du med stor sandsynlighed ikke gravid.

Du har været 'on and off' p-pillerne og det forvirre din krop, så jeg vil anbefale dig, at afvente næste menstruation og så der begynde p-pillerne op igen. Sørg selvfølgelig for at have beskyttet sex, indtil da!

Hvis bivirkningerne ved p-pillerne er for store, skal du gå til din egen læge igen og spørge, hvilke andre alternative præventionsmetoder, han/hun kan foreslå dig.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder

Hvis du har brug for en mere dybdegående dialog med jordemoderen, har du mulighed for at ringe til jordemoder Karen Bøhrnsen på telefon 27216882. En halv times telefonisk jordemoder konsultation koster kun 245.-

Så tøv ikke, ring og få en fortrolig samtale med jordemoderen.

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.