Mine børn er dødtrætte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det skulle jeg selvfølgelig have skrevet, men vi har faktisk forsøgt med 6.30, og nej der er ikke tid nok. Og vi er endda to, deres bonusfar er her. Det er ikke den tid jeg skal bruge, men den tid de skal. For det første kan der godt gå et kvarters tid fra de vågner til de er helt klar til at spise noget. Så er den 6.45. Så bruger de gerne en halv time på at spise morgenmad, med mindre jeg skal bruge tiden på at skynde på dem. Så er den 7.15. Så er der kun et kvarter til de (selv) skal tage tøj på, have børstet tænder osv., og begge børn har svært ved hvis de ikke har haft bare en lille stund til at lege om morgenen. Så det er derfor - det er ikke fordi jeg er så dosk, at jeg ikke har overvejet at lade dem sove lidt længere

Jeg havde nok også prøvet at vende rækkefølgen lidt om. Tøj på i de 15 min som de bruger inden appetitten er der, (med eller uden din hjælp). Så morgenmad og tandbørstning og hvis der tid til tilbage, kan de bruge den på leg. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores morgner er sådan er:

kl. 6 står jeg op og går i bad og gør mig klar.

Kl. 6.25 bliver børnene vækket (8 og 10 år), hvor jeg tænder lyset og de får lov til, at ligge og vågne.

kl. 6.30 står de op og de tager tøj på med det samme.

Derefter spiser de morgenmad uden Ipad og tv. De får først lov til, at se Ipad, tv, lege mv. når de er færdige med, at spise, redt hår og børstet tænder. De har ca. 15 min til dette afhængig af, hvor hurtige de er til de andre ting.

Kl. 7.15 går vi ud og tager overtøj på og så ud af døren.

De første morgner uden Ipad og tv ved morgenmad var hårde, men da de fandt ud af, at man først fik når alt var gjort går det  bare super godt.

Anmeld Citér

12. oktober 2017

Ciss

Da børnene var på den alder, var det ofte mig, som trak tøjet på dem om morgenen. (Eller jeg lod et af deres tøjdyr hjælpe dem). 

Derefter var der morgenmad, mens jeg leste højt. Og så børste tænder og ordne hår. Stille og roligt og hyggeligt. Og effektivt.

Madpakker mm ordnede jeg før, jeg vækkede dem.

Tv sætter vi kun på om morgenen i weekenden. Det er en rigtig tidstyv.

Jeg valgte at hjælpe dem med påklædning og madpakker for at få en god og rolig start på morgenen. De er alligevel i dag begge to selvstændige og i stand til at klare sig selv. De går i 3.- og 5.-klasse nu.

Anmeld Citér

12. oktober 2017

Anonym trådstarter

Jeg er lige selv for dødtræt til at skrive en masse lige nu, men da mange af jer nævner det, vil jeg bare lihe få sagt, at vi slet ikke bruger skærme herhjemme om morgenen, så det er ikke en faktor.

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Kurt_H

Anonym skriver:

Åh jeg synes det er hårdt at være vidne til.

Mine børn har haft det meget priviligeret hidtil. Jeg har studeret hele deres barndom, og har derfor kunne lade dem sove til de vågnede (typisk lidt efter 7),have stille og rolig morgen  og aflevere dem lidt i 9, og så har jeg gerne hentet dem lidt efter 15. Hos far har deres dage været længere, men dog foruden morgenstress. Far arbejder.

Min datter er nu startet i skole. Hun er 6 og min søn er 4.5. Den nye hverdag tager hårdt på dem. Hver dag står vi alle op kl 6. Min søn kunne egentlig godt sove lidt længere og afleveres senere, men han forstyrres alligevel af vi andre står op. 7.30 skal min datter ud af døren. Børnene skal vækkes om morgenen og er længe om at komme til hægterne. Jeg henter dem fortsat omkring kl 15, imens de et par gange om ugen har meget lange dage til 16.30 grundet fars arbejde.

De kommer i seng så de er klar til at skulle falde i søvn kl 19, og det er så forskelligt hvor længe de er om det.

Men pointen er, at de er dødtrætte om morgenen, de er dødtrætte og flade om eftermiddagen, og kan dårligt holde sig vågne til sengetid.

Jeg synes nærmest ikke det er et værdig børneliv, men skolen skal passes, så hvad gør man lige? Vi spiser 17.30. Hvis de skal endnu tidligere i seng når de jo slet ikke at have noget fritid. Vi begynder putning med historie oh børste tænder allerede 18.30..

Min første tanke er jetlag... hvis de har andre stå op/sengetider hos deres far, så kan den ujævne rytme godt medvirke til at de bliver mere trætte...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.