Hejsa.
Jeg skriver fordi jeg tror min baby faktisk er særligt sensitiv. Jeg vil ikke sætte denne diagnose på hende som en etiket, men hvis det er tilfældet vil jeg bedre kunne forstå hele hendes udvikling og så vil jeg sætte mig ind i hvad jeg kan gøre, uden at gøre det til et problem og en "sygdom"
Lige siden hun var helt spæd har hun været umulig sidst på dagen og meget mere end hvad normalt er. Min sp. Forklarede at hun var så meget med og tog alt for mange indtryk til sig.
Nu er hun 7 måneder og hun suger stadig alle indtryk til sig dog uden at blive så ked af det.
Hun har altid været en bestemt pige med sin egen mening og været svær at f. Eks. Amme, da hun ofte blev ked af det.
Hun har aldrig været god til at være ved andre og skal altid have et vågent øje med hvor jeg er.
Når vi er ude og f. Eks. I mødregruppe så er hun så urolig og svær at stille tilfreds og sover heller ikke ordentligt selvom det er i sin egen vogn. Hun vil slet ikke ligge på gulvet og lege med de andre børn.
Hun har hele tiden været svær at ligge fra sig og det har resulteret i hun ikke er så godt med motorisk.
Hun bliver virkelig bange for lyde og de behøver ikke være høje, bare en stavblender eller bestik der ligges i skuffen kan få hende til at græde.
Hun smiler ikke særligt meget til andre end mor og far.
Hun har alt i alt altid været svær at stille tilfreds.
Nogle der kan genkende det som har et særligt sensitiv barn?
Der er sikkert meget mere som jeg ikke lige kan huske nu.
Anmeld
Citér