Jeg har selv stået i din situation for ikke særlig længe siden, med en ekstremt grænsesøgende, særligt sensitiv datter på knapt 3 og hendes ekstremt præmature og også meget særligt sensitive lillebror. Jeg var så frustreret at jeg i min afmagt kom til at give lillebror et nakkedrag, da han for 117 gang klokken 3 om natten vendte sig rundt for at kravle i stedet for at sove. Da kunne jeg godt se at jeg blev nødt til at få hjælp og at det kun kunne gå for langsomt.
Jeg kontaktede min SP dagen efter og der blev sktraks sat noget i gang, så kun 3 dage senere var jeg til mit første møde på det tilbud, som blev vurderet skulle hjælpe mig, hvor der var både psykolog til mig og en børneterapeut til at hjælpe mig med at forstå hvordan og hvorfor mine børn gjorde som de gjorde. Psykologen snakkede jeg med én gang om ugen, mens børneterapeuten kom i vores hjem 2 gange om ugen og observerede og gav mig gode råd til hvordan jeg kunne gøre tingene anderledes, så det var bedre for os alle.
Det tog lige knapt 2 måneder, men nu er jeg også nogenlunde ovenpå igen. Børneterapeuten kommer nu kun hver 14. dag og hun er meget tilfreds med min fremgang. Jeg har lært at når jeg begynder at mærke stress/angst/vrede, så skal jeg bare træde et skridt tilbage og tage nogle dybe indåndinger. Min "store" har forstået at når jeg gør det, har hun overskredet en grænse og falder som regel lidt til ro og den "lille" synes bare det er mærkeligt, men der går ingen skår af ham over at jeg lige tager to sekunder til at fatte mig - heller ikke selvom han græder.
Anmeld
Citér