Desperat - bleafvænning ARGH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.440 visninger
15 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. september 2017

Babilooo

Hej kære damer

jeg har en fantastisk dejlig dreng på 3 år som bliver 4 til november.

Vi har forsøgt at afvænne ham bleen siden marts. Siden sommerferien har han ikke tisset i bukserne eller i bleen om natten men sagt til.

Det store issue er i forhold til afføring. Han siger aldrig til. fx. er vi lige kommet hjem og han har tisset af og han får ble på for natten. Så går der 5 minutter så har han lavet i den. jeg bliver simpelt hen så frustreret nu. Jeg har prøvet men en fin oversigt, hvor vi kom flag på/ givet ham vingummier for hver lort i potte (der har kun været ca 2 gange) - så der er jo langt mellem snapsne.

Jeg ved at han ved når han skal lave lort. Han lusker væk og stiller sig lidt for sig selv. Og det er altså ikke altid at man lægger mærke til det før det er sket. Men min tålmodighed er ved at når grænsen i sådan en grad at jeg skal passe på, da jeg næsten har lyst til at skrige -SÅ FAT DET DOG !!!!!!!

Gode råd søges virkelig - jeg er ved at være så træt af det. Det kan sku ikke være meningen at han bruger ble når han næsten er 4 og samtidig ved når det skal til at ske. Jeg forstår simpelthen ikke at det skal tage over et halvt år. Hvad går lige galt. Og han er en kvik dreng og klarer sig godt .... så han er ikke bagud eller noget på andre punkter.

Gode råd please!!!!!!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2017

Soonmom

Laver han kun lort når han får ble på? - jeg mener om han også gør det når han går uden ble?

- for hvis det kun sker i bleen, ville jeg tage bleen helt væk også om natten

Anmeld Citér

28. september 2017

Babilooo

Soonmom skriver:

Laver han kun lort når han får ble på? - jeg mener om han også gør det når han går uden ble?

- for hvis det kun sker i bleen, ville jeg tage bleen helt væk også om natten

Han gør det i bukserne og fortæller det bag efter. Han har kun ble på om natten.

Anmeld Citér

28. september 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej kære damer

jeg har en fantastisk dejlig dreng på 3 år som bliver 4 til november.

Vi har forsøgt at afvænne ham bleen siden marts. Siden sommerferien har han ikke tisset i bukserne eller i bleen om natten men sagt til.

Det store issue er i forhold til afføring. Han siger aldrig til. fx. er vi lige kommet hjem og han har tisset af og han får ble på for natten. Så går der 5 minutter så har han lavet i den. jeg bliver simpelt hen så frustreret nu. Jeg har prøvet men en fin oversigt, hvor vi kom flag på/ givet ham vingummier for hver lort i potte (der har kun været ca 2 gange) - så der er jo langt mellem snapsne.

Jeg ved at han ved når han skal lave lort. Han lusker væk og stiller sig lidt for sig selv. Og det er altså ikke altid at man lægger mærke til det før det er sket. Men min tålmodighed er ved at når grænsen i sådan en grad at jeg skal passe på, da jeg næsten har lyst til at skrige -SÅ FAT DET DOG !!!!!!!

Gode råd søges virkelig - jeg er ved at være så træt af det. Det kan sku ikke være meningen at han bruger ble når han næsten er 4 og samtidig ved når det skal til at ske. Jeg forstår simpelthen ikke at det skal tage over et halvt år. Hvad går lige galt. Og han er en kvik dreng og klarer sig godt .... så han er ikke bagud eller noget på andre punkter.

Gode råd please!!!!!!!

Det kan være han skal have lov til at have ble på når han skal lave stort. Min egen gjorde det til, og flere børn i den børnehave jeg arbejder i har brugt ble når de skulle lave stort, men var ellers blefrie. 

De kom bare og sagde at de skulle lave lort og jeg gav dem en ble på.

Ingen af dem fortsatte med at bruge bleen til stort i længere tid end et halvt år 

Anmeld Citér

28. september 2017

Babilooo

Det virker som om at han er bange for det. Han har faktisk sagt at det er farligt..... hvordan dealer man med det...?

Anmeld Citér

28. september 2017

2017morigen

Har ikke selv haft det problem men har hørt om flere som har stået i det. Flere af dem har haft held med at klippe hul i bleen så afføringen kunne ende i potten i stedet for bleen når barnet sad på potten. Evt starte med at få hel ble på og så side på potten. 

Anmeld Citér

28. september 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Måske kunne det hjælpe at læse nogle pottebøger, og at snakke om hvad afføring er, hvordan det hele fungerer og at det skal ud i potten, ligesom voksne også gør, bare i voksenpotten. Da vi tog bleen af min datter, rendte hun med bar numse i de tre dage det tog. Hun var ikke meget for at lave stort, det virkede nemlig som om der var en vis trygheds grænse der skulle overkommes. Men det kom selvfølgelig, og lige ned på gulvet, hvilket gjorde et indtryk på hende, hvor hun blev bange og ked af det. Men så var det ligesom det. Så var det mystiske og farlige overstået. Så ville hun gerne lave i potten fremover. Ved ikke om det kunne være en ide?

Anmeld Citér

28. september 2017

Babilooo

Cherraly skriver:

Måske kunne det hjælpe at læse nogle pottebøger, og at snakke om hvad afføring er, hvordan det hele fungerer og at det skal ud i potten, ligesom voksne også gør, bare i voksenpotten. Da vi tog bleen af min datter, rendte hun med bar numse i de tre dage det tog. Hun var ikke meget for at lave stort, det virkede nemlig som om der var en vis trygheds grænse der skulle overkommes. Men det kom selvfølgelig, og lige ned på gulvet, hvilket gjorde et indtryk på hende, hvor hun blev bange og ked af det. Men så var det ligesom det. Så var det mystiske og farlige overstået. Så ville hun gerne lave i potten fremover. Ved ikke om det kunne være en ide?

Det må klart prøves....!

Anmeld Citér

28. september 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Du må ihverfald ikke lade din frustration gå ud over din søn. Det kan han mærke og så bliver det værre. 

Lad ham dog få ble på når han skal lave lort. Det er helt almindeligt. Begge mine havde en kort periode da de smed bleen hvor de bad om en ble når de skulle lave lort. Lad være at presse ham eller gøre et nummer ud af det. Du har nok ubevidst været med til at forværre problemet. 

Så træd et skridt tilbage og bed ham om en ble når han skal lave lort og lad være at gøre et problem ud af det. 

Anmeld Citér

28. september 2017

Hck

Profilbillede for Hck

Hvis jeg var dig, havde jeg i en periode bare givet ham ble på igen når det var tid til at lave stort, jeg tror at du måske har presset for meget på, så det måske er blevet lidt et psykisk problem for ham. Giv ham lidt fred, det skal jo nok komme en dag. Nogle børn er faktisk " bange " for at lave lort, det er en grænseoverskridende ting for dem. Og det hjælper på ingen måde, hvis han kan mærke din irritation.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.