Hjemmegående og hvad så bagefter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2017

Anonym trådstarter

Celine89 skriver:

Jeg er ret sikker på, at du ikke kan få betalt en anden uddannelse, når du er allerede har en universitetsuddannelse.

Men jeg har svært ved at tro, at du slet ikke vil kunne bruge din nuværende uddannelse/erfaring til noget som helst efter nogle år som hjemmegående.
Jeg arbejder selv indenfor et felt, hvor tingene går enormt hurtigt - men meget af den grundlæggende viden er alligevel den samme. Sådan tror jeg da det er indenfor de fleste brancher.

Jeg tror, at det kan være enormt givende for hele familien at den ene er hjemmegående. Så hvis du har lyst til det og din mand er med på den, så ville jeg da springe ud i det.

Det kan jeg HELT sikkert ikke og det er også fair nok. Jeg er heller ikke interesseret i en anden uddannelse (jeg elsker det jeg laver), men overvejer da af og til noget hvor man uanset skulle betale det hele selv. 

Tja, måske du har ret. Jeg kunne bare godt tænke mig at høre om der er nogen der reelt vender tilbage efter x-antal år hjemme. Jeg har endnu ikke meget erfaring, så jeg ville nok stå og søge om de samme jobs som de nyuddannede, bare med en del år, uden arbejde/erfaring. Selvfølgelig giver det at gå hjemme også nogle kompetencer, men om de vil blive værdsat indenfor mit erhverv er jeg lidt i tvivl om.  

Om jeg skal gå hjemme ved jeg/vi ikke endnu, men det med job fylder bare lidt hos mig. Og jeg er meget nysgerrig efter hvordan det er gået andre efter de ikke længere går hjemme. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

3. oktober 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Anonym skriver:

Det kan jeg HELT sikkert ikke og det er også fair nok. Jeg er heller ikke interesseret i en anden uddannelse (jeg elsker det jeg laver), men overvejer da af og til noget hvor man uanset skulle betale det hele selv. 

Tja, måske du har ret. Jeg kunne bare godt tænke mig at høre om der er nogen der reelt vender tilbage efter x-antal år hjemme. Jeg har endnu ikke meget erfaring, så jeg ville nok stå og søge om de samme jobs som de nyuddannede, bare med en del år, uden arbejde/erfaring. Selvfølgelig giver det at gå hjemme også nogle kompetencer, men om de vil blive værdsat indenfor mit erhverv er jeg lidt i tvivl om.  

Om jeg skal gå hjemme ved jeg/vi ikke endnu, men det med job fylder bare lidt hos mig. Og jeg er meget nysgerrig efter hvordan det er gået andre efter de ikke længere går hjemme. 

Du må meget gerne sige til, hvis du finder ud af det. Jeg synes man høre mange snakke om, at det er det rigtige at gå hjemme og det bedste for børnene, men man hører intet om, hvordan det går disse mødre bagefter. 

Anmeld Citér

4. oktober 2017

Anonym trådstarter

Morogbarn skriver:

Du må meget gerne sige til, hvis du finder ud af det. Jeg synes man høre mange snakke om, at det er det rigtige at gå hjemme og det bedste for børnene, men man hører intet om, hvordan det går disse mødre bagefter. 

Jeg tror desværre ikke vi bliver klogere, men det kunne være interessant at vide og det ville sikkert hjælpe andre med at tage springet.

Anmeld Citér

4. oktober 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Anonym skriver:

Jeg tror desværre ikke vi bliver klogere, men det kunne være interessant at vide og det ville sikkert hjælpe andre med at tage springet.

Ja, det er i hvert fald det, der holder mig tilbage. Der findes jo Facebook-grupper for hjemmegående, hvor dette emne også bliver debatteret. Jeg kan forstå, at mange bliver freelancer, selvstændige, arbejder frivilligt, blogger, tager aften/weekendvagter mm. Andre tager en ny uddannelse imens eller bagefter, så de harcfriske kompetencer at bygge på bagefter.

Anmeld Citér

4. oktober 2017

Anonym trådstarter

Morogbarn skriver:

Ja, det er i hvert fald det, der holder mig tilbage. Der findes jo Facebook-grupper for hjemmegående, hvor dette emne også bliver debatteret. Jeg kan forstå, at mange bliver freelancer, selvstændige, arbejder frivilligt, blogger, tager aften/weekendvagter mm. Andre tager en ny uddannelse imens eller bagefter, så de harcfriske kompetencer at bygge på bagefter.

Ja, det er også mit indtryk. Så er problemet bare når man allerede har en uddannelse og ens kompetencer ikke kan bruges som freelancer og hvis jeg skulle være selvstændig, så ville jeg ikke kunne nøjes med 37 timer. Ellers så skal man finde penge til at tage en ny uddannelse. Og blogger mja.......jeg er vist bare lidt for privat en person til at jeg ville kunne lave en blog, som særlig mange gad læse. Men der er jo heldigvis mange som godt ville kunne lave det nummer.

Jeg ville nok godt kunne finde et job i en butik, som afløser (jeg har en del erfaring fra min studietid), men det er også det eneste alternativ jeg umiddelbart kan se. 

Desuden så elsker jeg det jeg laver, så jeg ville jo helst vende tilbage efter x-antal år, men kan man det? Er der nogen der har gjort det? 

Anmeld Citér

4. oktober 2017

drabo

Profilbillede for drabo

hvad med at spørge din nuværende arbejdsplads om muligheden for en meget lang orlov - 3-4 år - eller hvordan de ville se på dine muligheder for at vende tilbage efter 3-4 år?

Det er jo nok meget varierende fra branche til branche.

Anmeld Citér

4. oktober 2017

Dorthe1986

Profilbillede for Dorthe1986
Mor til Emil og Ella

Kan du tage nogen former for efteruddannelse inden for dit felt fx kurser så du er med på noderne?

Anmeld Citér

5. oktober 2017

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Kan du tage nogen former for efteruddannelse inden for dit felt fx kurser så du er med på noderne?

Jeg ville nok godt kunne tage nogle kurser, men de er rasende dyre. Men det kan man vel indenfor en del fag. Det var en rigtig god pointe.

Anmeld Citér

5. oktober 2017

Anonym trådstarter

drabo skriver:

hvad med at spørge din nuværende arbejdsplads om muligheden for en meget lang orlov - 3-4 år - eller hvordan de ville se på dine muligheder for at vende tilbage efter 3-4 år?

Det er jo nok meget varierende fra branche til branche.

Måske, jeg er i tvivl. Jeg arbejder et meget lille sted og om de har en plads til mig efter 3-4 år er nok ikke sikkert. Men ved en stor virksomhed, burde det vel kunne lade sig gøre. Men det var da noget man kunne spørge om

Anmeld Citér

5. oktober 2017

Emilie91

Profilbillede for Emilie91

Jeg ville springe ud i det  Som en anden skriver er der nok nogle kurser eller noget du kan blive opdateret på. Måske nogle bøger du kan læse mens du ikke er igang osv. 

Der er jo en masse foredele ved det når du kan bruge al din tid med jeres børn, sørge for huset og gøre sådan så din mand kan se en masse foredele ved det. Det er super vigtigt jo Så du ikke går hen og blive doven og glemmer hjemmet efter en hård dag med børnene det lød hårdt og det var slet ikke sådan ment. Men håber du forstår. 

Hvis vi havde råd så jeg vi også gjort det herhjemme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.