Hvad med evt. at starte med en kortere orlov, og se om du overhovedet trives som hjemmegående. En ting er at du føler du burde tilbringe mere tid med din dreng - men det er måske noget helt andet at gå hjemme med en lille hele tiden uden de udfordringer og glæder du nu får fra dit job.
Noget andet er, at det kan godt være du får mere tid med din dreng, men hvis som jeg læser det, det betyder at i skal flytte så far får langt på arbejde, så får far jo endnu mindre tid med sin familie.
En anden mulighed kunne jo være, at du fandt et mindre tidskrævende job, hvor du stadig kunne bruge dit kemi eller andre af de ting, du lige nu kan lide ved dit job.
Eller i kunne købe jer til mere tid - her tænker jeg rengøring, havearbejde og andet, det gjorde at din fritid kunne bruges på din søn. Og måske du kunne lave nogle aftaler om at arbejde hjemme om aftenen, hvis det er muligt - så du kunne gå tidligt og arbejde, når lille manden sover.
Og så tænker jeg, du skal snakke grundigt med din mand. For han kommer også til at stå med meget ansvar, hvis han bliver eneforsøger for familien. Og ovenikøbet skal have langt på arbejde.
Anmeld
Citér