Eksperthjælp: Moderkagen sad fast

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

431 visninger
0 svar
0 synes godt om
20. september 2017

Karen Bøhrnsen

Min moderkage sad fast efter fødselar af min første søn pga. min livmoder åbenbart har en fold, nu er jeg gravid igen, men hvad er sandsynligheden for at jeg igen skulle opleve at moderkagen sidder samme sted og dermed sidder fast igen..? Jeg ville egentligt gerne føde hjemme, men måske er det dumt..?

Karens svar

Hej med dig

Det, at moderkagen sad fast ved din første fødsel, er i sig selv ikke nogen hindring for hjemmefødsel, denne gang.

Hvis du til gengæld har blødt mere end normalt i forbindelse med, at moderkagen sad fast, vil man ikke anbefale hjemmefødsel denne gang.

Der er selvfølgelig en vis sandsynlighed for at at modekagen vil sidde samme sted denne gang, men i forhold til det lille bitte befrugtede æg, er livmoderen kæmpe stor og ægget vil kunne implementere sig mange andre steder end lige i folden. I fald du vælger at føde hjemme og moderkagen sidder fast igen, vil jordemoderen stille og roligt overflytte dig.

Hvis du ellers er rask, tidligere har født ukompliceret, føder til termin og har et barn med hovedet ned ad (til den tid) kan jeg ikke se noget til hinder for, at du føder hjemme denne gang.

Held og lykke med det hele.

Kærlig hilsen
Karen Bøhrnsen, hjemmefødselsjordemoder

Hvis du har brug for en mere uddybende dialog om hjemmefødsel, har du mulighed for at ringe direkte til jordemoder Karen Bøhrnsen - en halv times telefonisk jordemoderkonsultation koster kun 245.- og kan faktureres via mobilpay - så tøv ikke - ring og få en personlig og fortrolig snak med jordemoderen. Ring på mobil 27216882.

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.