Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Mariehøne123 skriver: Ellers så prøv at få ind i synoptik (eller sikkert også andre optikere). De har maskiner der kan måle børn. Vi ser virkelig skidt i min familie og de anbefalede at mine unger bliver tjekket nu og da, da de er arveligt belastet. De mente sagtensde kunne tjekke min datter på 3 år. De skal bare kigge på en prik i en maskine. Det er noget nemmere end en tur til øjenlægen ihvertfald i første omgang v
Ellers så prøv at få ind i synoptik (eller sikkert også andre optikere). De har maskiner der kan måle børn. Vi ser virkelig skidt i min familie og de anbefalede at mine unger bliver tjekket nu og da, da de er arveligt belastet. De mente sagtensde kunne tjekke min datter på 3 år. De skal bare kigge på en prik i en maskine. Det er noget nemmere end en tur til øjenlægen ihvertfald i første omgang v
Optiker må ikke fortage synstest og give briller til børn under 11, uden brillerecept fra øjenlæge
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
FrkGranger skriver: Optiker må ikke fortage synstest og give briller til børn under 11, uden brillerecept fra øjenlæge
De må gerne lave en test. Hvis det vurderes der er brug for briller sender de videre til øjenlæge.
Det er da 100 gange nemmere først at tjekke hos optiker istedet for at opsøge øjenlæge især når det er lidt et sats. Samt ikke at nævne de samfundsmæssige udgifter der er ved at opsøge øjenlæge muligvis helt uden grund.
Mariehøne123 skriver: De må gerne lave en test. Hvis det vurderes der er brug for briller sender de videre til øjenlæge. Det er da 100 gange nemmere først at tjekke hos optiker istedet for at opsøge øjenlæge især når det er lidt et sats. Samt ikke at nævne de samfundsmæssige udgifter der er ved at opsøge øjenlæge muligvis helt uden grund.
Ok...
Her hvor jeg bor er der ikke nogen optiker der vil, alle henviser til øjenlæge... De siger selv de ikke må...
FrkGranger skriver: Ok... Her hvor jeg bor er der ikke nogen optiker der vil, alle henviser til øjenlæge... De siger selv de ikke må...
Mystisk som ting er forskelligt
min optiker har flere gange nævnt st jeg endelig skal tage mine unger med hvis jeg er i tvivl
Mamalu skriver: Jeg ved præcis hvad du mener. Her troede vuggestuen også at vi aldrig sagde nej til vores søn! Men hold op hvor synes jeg det er hårdt allerede! Jeg er stadig i dyb sorg og ved slet ikke hvad jeg skal gøre! Håber jeg bliver stærk ligesom dig! Havde/har din søn også de her raserianfald eller 'meltdowns' ? Jeg synes det er blevet slemt her på det sidst med vores søn! Det er hver evig eneste gang vi kommer hjem at det sker! Ligemeget hvor længe vi har været ude med ham er det som om det bare ikke er nok! At få sko og overtøj af ham er en kamp. Vi frygter det simpelthen hver gang!
Jeg ved præcis hvad du mener. Her troede vuggestuen også at vi aldrig sagde nej til vores søn! Men hold op hvor synes jeg det er hårdt allerede! Jeg er stadig i dyb sorg og ved slet ikke hvad jeg skal gøre! Håber jeg bliver stærk ligesom dig! Havde/har din søn også de her raserianfald eller 'meltdowns' ? Jeg synes det er blevet slemt her på det sidst med vores søn! Det er hver evig eneste gang vi kommer hjem at det sker! Ligemeget hvor længe vi har været ude med ham er det som om det bare ikke er nok! At få sko og overtøj af ham er en kamp. Vi frygter det simpelthen hver gang!
Vi har fået svar på udredning idag og min søn har ADHD og vi er blevet tilbudt medicinsk behandling, samt forældrerådgivning og vi har takket ja til det hele. De har ham stadig under opsyn for autistiske træk, men som hun sagde så overlapper diagnoserne hinanden og man har oftest træk fra den ene hvis man er mest den anden og omvendt. En lang tur er endelig færdig nu starter vi på behandlingen og kan forhåbentlig se frem til en mere velafbalanceret søn der har mere ro til at forstå hvordan man indgår i sociale relationer samt kan finde ro til at koncentrere sig og fordybe sig i ting. Bare mindre impulsstyret.
Mullesmith skriver: Vi har fået svar på udredning idag og min søn har ADHD og vi er blevet tilbudt medicinsk behandling, samt forældrerådgivning og vi har takket ja til det hele. De har ham stadig under opsyn for autistiske træk, men som hun sagde så overlapper diagnoserne hinanden og man har oftest træk fra den ene hvis man er mest den anden og omvendt. En lang tur er endelig færdig nu starter vi på behandlingen og kan forhåbentlig se frem til en mere velafbalanceret søn der har mere ro til at forstå hvordan man indgår i sociale relationer samt kan finde ro til at koncentrere sig og fordybe sig i ting. Bare mindre impulsstyret.
Mange tak for opdatering Godt i endelig fik en diagnose. Det må være en lettelse iforhold til at nu ved i hvordan i skal forholde jer til det og super godt der findes medicinsk behandling..? Al held og lykke med ham
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128