Eksperthjælp: Mad og søvn skal ikke hænge sammen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2017

MysteriousAngel

Julletullemor skriver:

Med den sparsomme mængde oplysninger trådstarter kommer med, vil jeg ikke begive mig ud i at råde til noget (det burde "eksperten" heller ikke).

Det har intet med frygt for rammesætning at gøre, det handler om evnen til at møde sit barns basale behov for mad, omsorg og tryghed. De kan tids nok blive "rettet ind" til at passe under normerne - når de vel og mærke er store nok til rent faktisk at udsætte deres behov og forstå hvorfor man gør som man gør. 

Ej men det giver jo slet ingen mening.. et barn kan da ikke forstå eller selv styre hvornår det er bedst for dem selv at gøre dit eller dat. Et 3 årigt barn kan ikke engang forstå konsekvenser til fulde. Så hvis man udleder af dit svar, så mener du, i ramme alvor, at indtil barnet selv siger stop, at så skal man evt fortsætte med at give dem mælk i sutteflasker, også hver 3 time?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2017

MysteriousAngel

Julletullemor skriver:

Selvfølgelig synes du det 

I svaret skriver "eksperten" blandt andet 

"Hvis han græder meget og I har svært ved at holde det ud, så kan I tilbyde ham en lille kop vand. Han skal sætte sig op og drikke af den. Tag den hurtig fra ham igen og sig at nu skal han sove.

Og gå ud af værelset."

Ærlig talt, så håber jeg ikke, at nogle forældre kan finde på at ligge trygge i deres seng og sove, mens deres børn græder, men der er desværre nogle, som vil følge sådan et råd som ovenstående. 

Men hvem siger de skal gå ned og sove? Det læser jeg slet, slet ikke. jeg læser tværtimod, at man skal gå ind, trøste, evt. give vand og sige godnat og gå igen. Og i min optik er det da at vise sit barn, at man er der for ham/hende men at det er mig der bestemmer! Og ja i starten vil der helt sikkert være gråd til følge. Det er nu sådan et barn på 11 mdr reagerer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.