Kære Julletullemor
Det kan godt være du ikke er enig. Men sludder er det ikke!
Og, ja det er faktisk noget, jeg ved noget om. Ellers havde jeg ikke udtalt mig!
Hvis du er interesseret i andre "eksperter" kan du blandt andet kigge på sundhedsstyrelsens anbefalinger under "ERNÆRING TIL SPÆDBØRN OG SMÅBØRN". Hvor der står at børn mellem 9-12 måneder skal spise som resten af familien. Altså spise ved måltiderne og ikke om natten.
Du kan også tjekke Anette Straadt ud, som er sundhedsplejeske og taler en del om børns søvn og ernæring.
Børn har et lige så stort behov for søvn, som de har for omsorg. Hvis et barn ikke får sovet igennem, kan der være stor risiko for at barnet ikke udvikler sig som han/hun skal.
Så når du skriver at forældrene ikke reagere på "barnet naturlige behov" så er det ikke rigtigt. For det er netop det de gør. De lærer barnet at sove.
Børn på 11 måneder har brug for 12-15 timers søvn i døgnet. De 11 1/2- 12 af dem skal ligge om natten. Men hvis barnet vågner flere gange om natten, får barnet ikke det han har brug for. Og kan kommer ikke ned i den dybe søvn. Og det er faktisk skadeligt for barnet.
Så derfor er det vigtigt at forældrene lærer ham at sove uden at vågne.
Og det var det jeg skrev.
Mang hilsner
Trine
Anmeld
Citér