Anonym skriver:
Vi vidste begge godt jeg ville gå ned i løn men det er altid svært at vide hvor meget da man først får det endelige svar lige op til.
Jeg har skam en opsparing men synes ikke det er fair at den skal bruges til at dække tabet hver måned.
Jeg har før gået arbejdsløs og har nemt kunne få det til at hænge sammen uden at få ekstra fra ham, men denne gang er der flere udgifter og f. Eks. Børnepenge skal bruges på vores barn og ikke mig, så de bliver kun brugt til baby når jeg f. Eks. Køber tøj og diverse til baby.
Hvorfor har i så travlt med at vi har hver vores økonomi? Det er jo vores valg da det er det der passer os bedst og indtil videre fungere det helt fint. Vi har fælles kontoer til mad, fælles udgifter osv. Vi har det ikke godt med at skal gå og bruge "hinandens" penge. På den måde styrer man selv hvad man har råd og lyst til at købe.
Ej det forstår jeg altså ikke. Selvom man får svar på dagpenge lige inden, ved man da hvilken sats man er på.
Jeg tror grunden til, jeg reagerer på seperat økonomi i disse tråde, er, at det synes, at være kvinden der taber penge på ordningen i form af både nedgang i eget rådighedsbeløb OG pension. Dette samme ser man i tråde om nedsat tid. Derudover virker det til(i disse tråde), at mange er i et slags taknemligheds forhold, hvor man skal bede om penge fra manden og være taknemlig, hvis når man får det. Da manden tjener pengene, er det ham, der bestemmer, hvornår man skal ud og spise, hvornår man skal på ferie osv. Sådanne forhold virker ikke(i hvert fald på skrift) som ligeværdige forhold med to voksne mennesker, der træffer fælles beslutninger på den selvskabte families vegne. Lavede man en ordning med seperat økonomi, hvor man kom ud over ovenstående og samtidig sikret sig selv i forhold til fremtiden med pension osv, ville jeg ikke reagere.
Anmeld
Citér