Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.520 visninger
22 svar
101 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. september 2017

Anonym trådstarter

Hejsa

Sagen er den at jeg er gået fra løn under barsel og til barselsdagpenge. 

Det gør at jeg mister en del indtægt. 

Manden og jeg har hver vores økonomi. 

Jeg har cirka 1500 tilbage nu efter alt er betalt og det skal dække diverse og benzin. Jeg snakkede meget højlydt om det her til aften og han spurgte meget indtil det og forklarede hvor lidt der er tilbage. Troede han ville byde ind og overføre et beløb til at dække lidt af tabet. Men nix. Den stoppede der. Han har nok selv 7000 eller deromkring til div. Og benzin. 

Tænker at spørge ham om han vil overføre penge, men hader det bare for vi har jo hver vores økonomi og er hver især selv herre over indtægter og udgifter og aldrig har vi spurgt efter penge ved hinanden. Alle fælles udgifter betaler vi det samme til trods han får mere i løn end mig. 

Men tænker også det er en fælles beslutning at få et barn og derfor burde jeg vel ikke stå alene med tabet? 

Hvad ville i gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2017

Thea14

Nu har vi fælles økonomi, så ville aldrig ende i den situation.

Jeg vil dog mene at hvis man vælger at leve sammen og have børn sammen, er man også sammen om tingene og jeg ville finde det rimeligt at han betalte mere til udgifterne når hans indtægt er større.

Inden vi fik fælles økonomi levede vi efter st vi hver især skulle have samme beløb til rådighed efter alle regninger var betalt. Det fungerede fint for os og det har været forskelligt hvem der har lagt mest hvor. 

Anmeld Citér

1. september 2017

Anonym

Vi har hver vores økonomi, men min kæreste betaler de fleste udgifter, da han tjener over dobbelt så meget som mig.

jeg er 0 kr tilbage til mig selv om måneden, da hele min indtægt bliver overført til budgetten. Jeg har heldigvis haft en god opsparing jeg kunne bruge af. NÅr vi køber ting til ungerne splitter vi det i to. Jeg synes det fungerer fint nok og jeg er glad for den løsning, så jeg ikke pludselig står med gæld, fordi min indtægt nok ikke engang dækker 1/3 del af vores udgifter.

Anmeld Citér

1. september 2017

migxher

Du er gået ned i indtægt fordi du er på barsel og tager dig af jeres fælles barn. Det er mere end fair at han så spytter lidt mere i kassen når nu han tjener mest I er en familie og så hjælper man da hinanden! 

Anmeld Citér

1. september 2017

Hck

Profilbillede for Hck

Er det slet ikke noget i har snakket om på forhånd ( bare lidt), om hvordan og hvorledes i skal gøre det økonomisk, nu når i har valgt at få et barn sammen

Anmeld Citér

1. september 2017

Xolia

Anonym skriver:

Hejsa

Jeg har cirka 1500 tilbage nu efter alt er betalt og det skal dække diverse og benzin. Jeg snakkede meget højlydt om det her til aften og han spurgte meget indtil det og forklarede hvor lidt der er tilbage. Troede han ville byde ind og overføre et beløb til at dække lidt af tabet. Men nix. Den stoppede der. Han har nok selv 7000 eller deromkring til div. Og benzin. 

Tænker at spørge ham om han vil overføre penge, men hader det bare for vi har jo hver vores økonomi og er hver især selv herre over indtægter og udgifter og aldrig har vi spurgt efter penge ved hinanden. Alle fælles udgifter betaler vi det samme til trods han får mere i løn end mig. 

Men tænker også det er en fælles beslutning at få et barn og derfor burde jeg vel ikke stå alene med tabet? 

Hvad ville i gøre? 

Forstår ikke at man kan have separat økonomi når man har fælles børn.

Skal du så aldrig kunne købe en kop kaffe eller gave til ham fordi du nærmest har minus på kontoen?

Nå, men hos os har vi fælles økonomi og min kæreste betaler til alle 4 børn selvom kun 2 af dem er hans...

Anmeld Citér

2. september 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Hvad vil du have?  

Tænker dit beløb til benzin og diverse de få måneder lyder flot i mine øre.  

Så må han spytte i kassen når i kommer til julegaverne. Så det økonomisk ham der betaler det show,  jeres gaver til andre.  

Men jo han burde havde sat sig. Ind i det økonomiske inden fødsel og barsel,  såvel som du burde og kunne havde sparet lidt op.  

Anmeld Citér

2. september 2017

Anonym

Det lyder meget som her og det er jeg helt ok med. Jeg får så børnepengene hver 3. Mdr. Hvilket hjælper en del på det.

Her er manden dog god til at betale, hvis vi skal noget eller sætte penge ind på vores fælles opsparing mv.

Vi har fælles budget, hvor han overfører en del mere end mig, til gengæld overfører jeg penge til vores madkonto. 

Tænker at I nok burde have snakket om det inden, I må jo have vidst det. Jeg tænker heller ikke at det er et problem, så længe det kun er mens du er på barselsdagpenge.

Anmeld Citér

2. september 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa

Hvad ville i gøre? 

Hvad sker der lige for separat økonomi??

Vi vil gerne være gift, vi vil gerne have børn - men når det kommer til penge, så er det hver mand for sig selv?

Hos os er det selvsagt fælles, hvis man vil have noget over 10000, skal man lige spørge den anden, men ellers stoler vi på, at vi hver især er voksne nok til at handle som en økonomisk enhed med fælles interesser.

Anmeld Citér

2. september 2017

Anonym

Igen er det kvinden der tager "tabet"

jeg er ret interesseret i at høre, hvorfor du gider finde dig i det? 

Jeg mener, hvis din mand -vel og mærke- i samarbejde med dig, valgte at gå hjemme med barnet, men dermed så fik mindre i løn og dermed penge til sig selv - ville du så sige "ej, du burde have sparet op, så du kunne have taget dig af VORES barn?" 

Du mister jo også pension osv. Du MISTER penge, fordi I har taget et valg om barn? 

Jeg forstår det ikke... 

Nu har vi også fælles økonomi her. Jeg har altid lagt mest, da jeg har tjent mest. Men da jeg Kim på barselsdagpenge, så gav han da helt naturligt mere, så vores FÆLLESrådighedsbeløb var det samme. Nu tjener vi næsten det sammen og bidrager med det samme - også i hjemmet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.