Proteinbars og sundhedssites??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Abracadabra skriver:

Der er ikke rigtigt noget belæg for, at protein mætter bedre end kostfibre. Så hvis man vil være sund, bør man nok vælge gulerødder. Eller rugbrød med mager leverpostej.

Well. De proteinbarer jeg normalt spiser, har 21g protein og 20g kostfibre, så det er sgu ikke helt dumt ift mæthed. Rugbrød har typisk 9-11g kostfibre pr 100g til sammenligning  

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

27. august 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Abracadabra skriver:

Der er ikke rigtigt noget belæg for, at protein mætter bedre end kostfibre. Så hvis man vil være sund, bør man nok vælge gulerødder. Eller rugbrød med mager leverpostej.

Plus, hvis det er sukkertrangen det skal tages, er den leverpostejsmad bare ikke rigtig fristende 

Anmeld Citér

27. august 2017

MorTilN

Profilbillede for MorTilN
Mor til den dejligste dreng

Vis du endelig vil bruge en bar som måltids erstatning vil jeg gå efter dem der hedder meal bar. 

Du vil for evigt leve i mit hjerte far

Anmeld Citér

27. august 2017

Tommelise

Profilbillede for Tommelise
Mor11 skriver:

Well. De proteinbarer jeg normalt spiser, har 21g protein og 20g kostfibre, så det er sgu ikke helt dumt ift mæthed. Rugbrød har typisk 9-11g kostfibre pr 100g til sammenligning  

Jeg ved godt, at Abracadabra ikke er diætist - men hun er læge, så mon ikke hun ved noget om sundhed.

Anmeld Citér

27. august 2017

Tommelise

Profilbillede for Tommelise
Mor11 skriver:

Plus, hvis det er sukkertrangen det skal tages, er den leverpostejsmad bare ikke rigtig fristende 

Det har du fuldstændig ret i - og hvis man ikke har fokus på sundheden, så er det jo også lige meget.

Men HVIS man har fokus på sundheden - så er det jo meget bedre at lære, hvordan man tøjler sukkertrangen.

Anmeld Citér

27. august 2017

MiniMe2005

Mor11 skriver:

Det er meget muligt, at leverpostejsmaden (eller guleroden) ikke er ligeså fristende, hvis man har lyst til sukker, men det vil være et langt bedre alternativ end en proteinbar. Dels stabiliserer det blodsukkeret, som giver dig sukkertrangen, og dels er det så meget sundere.

At du har LYST til noget sødt, er ikke det samme som, at du har BRUG for noget sødt. Hvis ts (og andre for den sags skyld) gerne vil være sundere foreslår jeg igen, at hun holder sig langt væk fra proteinbarer og i stedet finder reelt sunde alternativer.

Anmeld Citér

27. august 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra
Mor11 skriver:

Hvad er kalorieindholdet pr. 100g?

Anmeld Citér

27. august 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tommelise skriver:

Jeg ved godt, at Abracadabra ikke er diætist - men hun er læge, så mon ikke hun ved noget om sundhed.

Jeg siger ikke at hun ikke ved noget om sundhed? 

Jeg siger bare at en del barer har højere fiberindhold end rugbrødet.

Anmeld Citér

27. august 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Abracadabra skriver:

300 ca.. mener det er ca 9g fedt pr 100, kulhydrat 6, og over 30g fibre og protein pr 100g. 

Baren er 65 gram mener jeg. Det er bodylabs produkt. 

Anmeld Citér

27. august 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Abracadabra skriver:

Men jeg synes også det er hul i hovedet at bruge en stor proteinbar som mellemmåltid. Det er fint ifb med træning hvor man har brug for tilførelse af energi og ekstra protein. Men den er dyr i kalorieregnskabet som en snack som reel måltids erstatning ville det give mere mening hvis det skulle være. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.