Proteinbars og sundhedssites??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.227 visninger
24 svar
20 synes godt om
26. august 2017

Sahara82

Profilbillede for Sahara82

Hej med jer  

Jeg kunne nogle gange godt bruge et quickfix af et måltid når alt går lidt hurtigt, og tænker at en energibar eller proteinbar er så nem at have i tasken. MEN synes det kan være svært at finde nogle som smager godt, og ikke er helt vildt tørre. Kan I anbefale nogle? 

Mangler egentligt også lidt et godt sundhedssite at følge - lidt som baby.dk, bortset fra at sundhed skal være i fokus. Kender I nogle der? 

På forhånd tak! 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

26. august 2017

MiniMe2005

Jeg ville finde en anden snack. Langt de fleste barer er smækfyldt med sukker, og især proteinbarer skal kun spises, hvis du træner meget.

Jeg vil i stedet råde dig til andre snacks. For eksempel nødder (dog max 30 gram om dagen), grøntssagsstave eller lignende. Det meste kan man godt have med på farten, det kræver selvfølgelig bare lidt forberedelse. Men det er ti gange bedre end en bar.

Anmeld Citér

26. august 2017

Jegkiggerpåfugle

Profilbillede for Jegkiggerpåfugle

Linus Pro er en fantastisk proteinbar som smager himmelsk

banan og mørk chokolade 

karamel og lys chokolade

mint og mørk chokolade 

kan særligt anbefales !!!

ang sites mangler jeg desværre selv et

Anmeld Citér

26. august 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra
Jegkiggerpåfugle skriver:

Linus Pro er en fantastisk proteinbar som smager himmelsk

banan og mørk chokolade 

karamel og lys chokolade

mint og mørk chokolade 

kan særligt anbefales !!!

ang sites mangler jeg desværre selv et

Men det er jo slik - som man da hjertens gerne må spise i kilovis! Bliver det ikke bare lidt underligt, når det skal lyde som noget sundt?

Energibar = bar med energi = bar fyldt med kalorier. Energi ER jo kalorier. 

Anmeld Citér

26. august 2017

Mortil2piger18

Profilbillede for Mortil2piger18
Sahara82 skriver:

Hej med jer  

Jeg kunne nogle gange godt bruge et quickfix af et måltid når alt går lidt hurtigt, og tænker at en energibar eller proteinbar er så nem at have i tasken. MEN synes det kan være svært at finde nogle som smager godt, og ikke er helt vildt tørre. Kan I anbefale nogle? 

Mangler egentligt også lidt et godt sundhedssite at følge - lidt som baby.dk, bortset fra at sundhed skal være i fokus. Kender I nogle der? 

På forhånd tak! 

Jeg synes Questbar er bedst, de smager ikke som proteinbarer typisk smager, især cookie dough og cookies and cream er mine ynglings. De er sukkerfri, glutenfri, ca 190 kcal, 20g protein, masser af fiber osv. En meget passende snack eller mellemmåltid. Jeg bruger Instagram RIGTIG meget til min kost og træning, da jeg jo spiser pco venligt for at blive gravid igen. Jeg synes der er fantastisk meget inspiration at hente derinde

Anmeld Citér

26. august 2017

Jegkiggerpåfugle

Profilbillede for Jegkiggerpåfugle
Abracadabra skriver:

Men det er jo slik - som man da hjertens gerne må spise i kilovis! Bliver det ikke bare lidt underligt, når det skal lyde som noget sundt?

Energibar = bar med energi = bar fyldt med kalorier. Energi ER jo kalorier. 

TS spurgte ind til proteinbarer som kunne anbefales - andet er ikke nævnt og derved har jeg svaret ts på spørgsmålet 

ts må jo selv tage stilling til om det er noget vedkommende vil benytte sig af. 

Anmeld Citér

27. august 2017

Tommelise

Profilbillede for Tommelise
Jegkiggerpåfugle skriver:

TS spurgte ind til proteinbarer som kunne anbefales - andet er ikke nævnt og derved har jeg svaret ts på spørgsmålet 

ts må jo selv tage stilling til om det er noget vedkommende vil benytte sig af. 

Ja, TS spurgte ind til proteinbarer, men i samme åndedrag efterlyser hun sites med fokus på sundhed.

Så er der vel ikke noget forkert i at gøre hende opmærksom på, at proteinbarer ikke er sunde. 

Der er også en anden, der fremhæver en proteinbar som "sukkerfri og glutenfri". Når noget er sukkerfrit, er der tit proppet sødemiddel eller andet skrammel i, og glutenfrit er ikke = sundt. Der er ingen grund til at undgå gluten, medmindre man har cøliaki.

Faktisk kan glutenfri kost øge risikoen for kræft for personer, der ikke har cøliaki.

Anmeld Citér

27. august 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det der er ved proteinbare er vel at de har et højt proteinindhold og protein mætter ret godt og længerevarende, fremfor en yankiebar fx, der er ren sukker og fedt. - hvor man så ender med at spise 2 

Jeg tror da de fleste godt ved at proteinbarer ikke er en helsespise  

Anmeld Citér

27. august 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra
Mor11 skriver:

Det der er ved proteinbare er vel at de har et højt proteinindhold og protein mætter ret godt og længerevarende, fremfor en yankiebar fx, der er ren sukker og fedt. - hvor man så ender med at spise 2 

Der er ikke rigtigt noget belæg for, at protein mætter bedre end kostfibre. Så hvis man vil være sund, bør man nok vælge gulerødder. Eller rugbrød med mager leverpostej.

Anmeld Citér

27. august 2017

Tommelise

Profilbillede for Tommelise
Mor11 skriver:

Jo det er der heldigvis mange, der ved 

Desværre er der også nogle, der tror, at alt med "proteiner" er sundt.

Det lyder bare, som om TS gerne vil være sundere, og så er det jo et nemt sted at starte at skifte proteinbaren ud med noget sundere.

Jeg vil også selv gerne have mere fokus på sundhed. Jeg spiser aldrig proteinbarer, men så spiser jeg så meget andet, som er usundt, og jeg har så tit tænkt på, at det ville være så nemt at skrælle nogle gulerødder og lave andre grøntsagssnacks, og grove grøntsager mætter jo godt.

Jeg må hellere se at komme i gang  og så er det jo super, at træningssæsonen snart starter igen for mit vedkommende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+