Eksperthjælp: Røglugt og vuggedød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.058 visninger
0 svar
0 synes godt om
26. august 2017

Karen Bøhrnsen

Hej

Jeg har termin lige om lidt og er utrolig bekymret for røglugt i lejligheden. Hverken min kæreste eller jeg ryger men vores nabo gør. Han er generelt r*v irriterende og er heldigvis også blevet smidt ud af lejligheden. Han har dog 1 år til at finde noget andet, da det er ejerlejligheder. Røglugten bekymre os i forhold til vuggedød. Vi har søgt og søgt på nettet men kan ikke finde svar på om det udgør en reel risiko, når der jo ikke bliver røget herinde. Der står dog, at 10% af røgen kan slippe ind hos naboer osv.

Er det noget vi reelt skal bekymre os om??

Karens svar

Hej med dig

Det er rigtigt at Sundhedsstyrelsen fraråder rygning både før og efter graviditeten for at minimere risikoen for vuggedød. De skriver rygning som både passiv rygning (en der ryger i samme rum) og som et rum, hvori det har været røget.
10% af passiv røg er ikke en del af Sundhedsstyrelsen fraråd, så jeg tror ikk,e I skal bekymre jer om jeres barn. Jeg tror, lugtgenerne er værre end den reelle risiko.

Måske I har mulighed for at får jeres udlejer til at tætne sprækker og revner ind til naboen for at undgå lugtgenerne. Og måske I har mulighed for at opholde jer så meget som muligt i rum, længst væk fra naboen med røglugt?

Venlig hilsen Karen Bøhrnsen

Jordemoder, IBCLC og ammevejleder
like og del: https://www.facebook.com/jordemoder.net

Hvis du har brug for en mere uddybende dialog, har du mulighed for at ringe direkte til jordemoder Karen Bøhrnsen - en halv times telefonisk jordemoderkonsultation koster kun 245.- og kan faktureres via mobilpay - så tøv ikke - ring og få en snak med jordemoderen. Ring på mobil 27216882.

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.