Hvordan overtaler man manden til barn nr. 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2017

Lillefis90

Profilbillede for Lillefis90
Anonym skriver:

Jeg vil gerne have barnet nu pga. jeg ikke ønsker for mange år imellem mine børn. Jeg har stadig en alder, hvor det kan lade sig gøre (32) 

så nej, vi kan ikke tage snakken igen om nogle år. 

Jeg har også altid haft svært ved at blive gravid, det har taget 1 år med begge børn, så hvis vi først skal gå igang om eks. 1 år, så lykkes det først 1 år derefter og så 9 mdr. Så er min datter 5,5 år. Der ønsker jeg ikke et spædbarn. Det er også derfor at jeg nu begynder at få travlt. 

Der bliver spurgt til hvor meget det fylder i hverdagen. Det bliver nævnt fra tid til anden, men ikke sådan tit, det er ofte i forbindelse med nogle fremtidsplaner. F.eks. hvis manden snakker om ny bil, så kan jeg sige at han skal tænke på at købe en, hvor der kan være 3, hvis nu. Og han kan også selv nævne det. Han har b.la. sagt at vi skal vente med at indrette det 3. Værelse til vi ved om det bliver børne eller gæsteværelse. Så vi snakker om det i ny og næ. 

Men nu har jeg sagt, at hvis han ikke har sagt ja, inden nytår, så får jeg en spiral og sælger tingene, for så står jeg af. 

Jeg kan som sagt godt forstå, at det er er hårdt for dig, når det er sådan et brændende ønske, men du er simpelthen også nødt til at se det fra hans side af...

Din sidste sætning lyder alligevel af, at du presser ham. Det kan godt være, det ikke er det du føler, men tror ikke der skal særlig meget til før man føler sig presset til det.

Kan det tænkes at han ik vil have tingene bliver solgt og ikke have du får spiral, fordi han selv ønsker, at han kan få lysten, fordi han ved det er et brændende ønske fra din side af?

Det eneste du kan gøre er at give ham tid...

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

30. august 2017

Kurt_H

Profilbillede for Kurt_H
Anonym skriver:

Jeg har 2 fantastiske børn. 1 dreng på 5 og 1 pige på 3. 

Jeg har lige siden jeg fødte nr. 2 gerne ville have en 3'er. 

Min mand er ikke overbevist, han siger at han har lysten, men at han føler ikke vi har overskud til en mere. 

Pladsen og økonomien er ikke problemet. 

Men med 2 børn, 2 fuldtidsjob og en travl hverdag, ja, så er der bare ikke ret meget luft. 

Jeg forstår godt hans argumenter, for det er hårdt og havde børn, han har i 2 år sagt at jeg skal vente og hvis der kommer mere overskud, så er han klar. Men nu 2 år senere venter jeg stadig på ham, og i går meldte han ud, han stadig ikke var klar. Men jeg føler tiden render fra os nu. Jeg ønsker ikke et spædbarn, når de 2 andre er halvstore, jeg ønsker et barn NU, jeg har ikke mere tid til at vente på ham. 

Jeg troede også at jeg godt kunne leve med, kun at have 2 børn, men nu hvor udsigten til et barn mere, nok ikke kommer til at ske, kan jeg mærke et stort savn i hjertet over aldrig at få et barn. Det betyder meget mere for mig end jeg havde regnet med. Jeg er fuldstændig knust over ikke at få det barn. Min mand ved godt hvor ulykkelig jeg er lige nu over det og han har mega dårlig samvittighed, fordi det er ham der er skyld i, jeg er ulykkelig. Samtidig har jeg jo hellere ikke lyst, til at få et barn med en som ikke er klar eller ønsker det, og jeg vil hellere ikke presse ham til noget, han skal jo ikke gøre det for min skyld. 

Jeg har nu meldt ud, at siden det er ham der ikke ønsker en ny graviditet, så har han ansvar for prævision, dette er han helt med på. 

Han har lysten. Vi har pladsen og økonomien, så jeg håber at jeg på en eller anden måde, kan få ham til at indse, at overskuddet finder vi da også til en næste. Kan jeg overtale ham uden at presse ham, nogen der har haft held med det.

Du lyder mere desperat end en der elsker at have børn omkring sig hele tiden. Jeg er 100% sikker på at din mand har nogle overbevisende gode grunde til at det ikke er rette tid og det forstår jeg godt. Han kan mærke på dig at du ønsker nr. 3 af grunde som er etisk grænseoverskridende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+