Hvordan overtaler man manden til barn nr. 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Så vil jeg lige svare på deres spørgsmål. 

Angående prævention. Jeg har i 2 år taget P-piller, men da jeg jo i virkeligheden ikke ønsker at tage dem, har jeg til tider glemt dem, og jeg har været bange for at blive gravid ved et uheld og han så vil tro jeg har gjort det med vilje, hvilket jeg aldrig kunne finde på at gøre med vilje. 

Jeg har forslået ham, at jeg kunne få en spiral, så vi ikke kom til at stå med en smutter, men dette ønsker han ikke at jeg skal få. (Fordi han selvfølgelig håber på at han ombestemmer sig)Så derfor har jeg bedt ham om at stå for det, da P-piller vil ende galt før eller siden. 

Så jeg presser ham ikke til at stå for prævention, det har han selv valgt ved at vælge spiralen fra og P-piller ikke fungere. 

Jeg skriver jo netop at jeg ikke vil presse ham, jeg har gjort ham klar over hvor ulykkelig jeg P.t. er, men at jeg selvfølgelig overlever. 

I dag begyndte jeg at sælge Børneting til salg, barnevogn osv. men da jeg ville sætte det op på nettet, bad han mig lade være med at sælge ud og vente, og se om han ikke blev klar. 

Det jeg er mest ulykkelig over, er at jeg faktisk For 1 år siden havde accepteret at vi ikke skulle have en mere og da jeg så sagde at jeg ville stoppe, så begyndte han at åbne op for en mere, hvilket han indtil det tidspunkt sagde sagt klart nej, DER satte han et håb op for mig igen, et håb som på det tidspunkt ikke var der. Siden da har han bare haft 180 undskyldninger for at vente lidt længere og lidt længere og der kommer hele tiden nye ting vi skal havde styr på først, og jeg føler jeg kæmper en kamp, som han bare tager fra mig hele tiden. så derfor blev jeg helt knust, da han hele tiden har sagt. Hvis vi får styr på dette, så vil jeg... nej, vi skal lige have styr på dette også, så vil jeg derefter... nej, vi skal lige over sommeren.... nej, vi skal lige have styr på en ting mere. Og jeg kæmper for at gøre ham tilfreds, men jeg føler jeg kæmper en tabt kamp. 

Jeg har gjort det klart for ham, at jeg kun vil have en 3'erne med ham, så han ved at jeg ikke forlader ham, hvis jeg ikke får det. 

Jeg lytter skam også til ham, for han har ret i mange af de ting han siger, og vi har meget at se til i hverdagen, så selvfølgelig kan jeg godt sætte mig ind i hans tanker, jeg har selv tænkt de samme ting. Den største grund til at han ikke har lyst er fordi vi ingen hjælp har/får i hverdagene, vi har ingen familie som kan hjælpe os, når lokummet brænder. Så vi har til tider været meget hårdt presset. 

Hvis han bare ville melde klart ud at det er nej. Så kunne jeg forberede mig på ikke at få barnet, men når han hele tiden sætter et nyt håb op for mig, så får jeg mere og mere svært ved at acceptere et nej. 

Nu kommer du med lidt flere oplysninger, som man kan forholde sig til..

Det lyder enten til, at han ikke engang selv ved, hvad han vil - eller at han håber på, at han vil få lysten til nr. 3 - og derfor vil han ikke have du sælger tingene osv.

Jeg er lidt nysgerrig om det er noget, som fylder meget i jeres hverdag? Altså hvor ofte bliver ønsket om nr. 3 nævnt? For hvis det er ofte, så kan han jo godt føle sig presset til det. Hvis ikke, ja så presser du jo ikke på.

Men jeg reagerede på din overskrift der hedder "hvordan overtaler man manden til barn nr. 3?" og i mit hoved skal man ikke overtales som sådan til det. Det er noget man snakker om, men det lyder jo så også til, at det er det I gør. 

Jeg kan virkelig godt forstå, at det er hårdt for dig, når du har et brændende ønske om nr. 3, og han så ikke helt ved hvad han vil. At han ikke melder klart ud med et nej, så du kan forholde dig til netop det.

Det er en rigtig svær situation, når man ikke vil det samme heller. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

27. august 2017

Tommelise

Profilbillede for Tommelise

Det lyder ikke, som om din mand er afklaret om, hvorvidt han på et tidspunkt ønsker barn nr. 3.

Og det er jo fair nok. Du kan jo ikke forlange, at han skal vide, hvordan hans følelser omkring det er om 2 eller 3 år.

Det er fuldt forståeligt, at du har lyst til et barn mere. Jeres forskellige følelser er "lige rigtige".

Jeg bider lidt mærke i, at du skriver, at du ønsker et barn nu, og at du ikke har tid til at vente på ham. Hvorfor har du ikke det ? Er det p.gra. af alderen ?. Der er jo forskel på, om du er 29 eller 39 år. Eller er det "kun" fordi, du ikke ønsker stor aldersforskel på børnene ?

Jeg har ingen børn, men der er samme aldersforskel på min storesøster og mig, som der er på jeres børn - altså 2 år.

Vi fik en lillesøster, da vi var hhv. 6 og 8 år gamle. Og hun er da det bedste, der er sket for os.

Det er reelt nok, at du ikke ønsker stor aldersforskel på jeres børn, men når din mand ikke er klar - så er han jo ikke klar, og så kan du blive nødt til at acceptere en større aldersforskel mellem børnene. Kunne du mon arbejde lidt med at komme ud over den der lidt "fastlåste" holdning til, at du ikke kan vente ?

Du skriver også, at han har dårlig samvittighed, fordi det er hans skyld, at du er ulykkelig. Det er lidt "farligt" at pålægge hinanden skyld. Hans ønske om at vente er lige så reelt som dit ønske om at få et barn nu. Det er jo på en måde også "din skyld", at han skal gå rundt med skyldfølelse.

Hvis han mener, at han ikke er klar - som i "aldrig klar" - altså at han ved, at han ikke ønsker flere børn - så bør han melde det ud, men det lyder ikke, som om han selv ved det.

Bringer du tit tanken om 3. barn på tale ? For så kan han jo ikke undgå at føle sig presset, selv om det ikke er din hensigt at presse ham.

Giv ham tid og plads. Aftal evt. som en anden også foreslår, at I slet ikke taler om det det næste år  - eller aftal, at det er ham der tager initiativ til at tale om det.

Anmeld Citér

27. august 2017

Anonym trådstarter

Jeg vil gerne have barnet nu pga. jeg ikke ønsker for mange år imellem mine børn. Jeg har stadig en alder, hvor det kan lade sig gøre (32) 

så nej, vi kan ikke tage snakken igen om nogle år. 

Jeg har også altid haft svært ved at blive gravid, det har taget 1 år med begge børn, så hvis vi først skal gå igang om eks. 1 år, så lykkes det først 1 år derefter og så 9 mdr. Så er min datter 5,5 år. Der ønsker jeg ikke et spædbarn. Det er også derfor at jeg nu begynder at få travlt. 

Der bliver spurgt til hvor meget det fylder i hverdagen. Det bliver nævnt fra tid til anden, men ikke sådan tit, det er ofte i forbindelse med nogle fremtidsplaner. F.eks. hvis manden snakker om ny bil, så kan jeg sige at han skal tænke på at købe en, hvor der kan være 3, hvis nu. Og han kan også selv nævne det. Han har b.la. sagt at vi skal vente med at indrette det 3. Værelse til vi ved om det bliver børne eller gæsteværelse. Så vi snakker om det i ny og næ. 

Men nu har jeg sagt, at hvis han ikke har sagt ja, inden nytår, så får jeg en spiral og sælger tingene, for så står jeg af. 

Anmeld Citér

27. august 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg vil gerne have barnet nu pga. jeg ikke ønsker for mange år imellem mine børn. Jeg har stadig en alder, hvor det kan lade sig gøre (32) 

Jeg har også altid haft svært ved at blive gravid, det har taget 1 år med begge børn, så hvis vi først skal gå igang om eks. 1 år, så lykkes det først 1 år derefter og så 9 mdr. Så er min datter 5,5 år. Der ønsker jeg ikke et spædbarn. Det er også derfor at jeg nu begynder at få travlt. 

Der bliver spurgt til hvor meget det fylder i hverdagen. Det bliver nævnt fra tid til anden, men ikke sådan tit, det er ofte i forbindelse med nogle fremtidsplaner. F.eks. hvis manden snakker om ny bil, så kan jeg sige at han skal tænke på at købe en, hvor der kan være 3, hvis nu. Og han kan også selv nævne det. Han har b.la. sagt at vi skal vente med at indrette det 3. Værelse til vi ved om det bliver børne eller gæsteværelse. Så vi snakker om det i ny og næ. 

Men nu har jeg sagt, at hvis han ikke har sagt ja, inden nytår, så får jeg en spiral og sælger tingene, for så står jeg af. 

Jeg kan slet ikke følge dig i, at det er et problem, at der er 5,5 år imellem børnene. Og du kan ikke vide, om det også vil være svært for dig at blive gravid 3. gang. F.eks. tog det min søster og svoger 8 måneder at lave den mellemste. Senere blev min søster ups-gravid som 39-årig og har nu en skøn efternøler.

Men vi er jo alle forskellige, og det er helt fair, hvis du ikke vil have stor aldersforskel mellem dine børn.

Jeg synes, du presser ham, hvis han skal give svar inden nytår. Men fint at få en spiral, den kan jo tages ud igen.

Anmeld Citér

27. august 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Synes måske også, det lyder som om du slet ikke vil tage hensyn til din mands følelser.

Det lyder lidt, som om det kun kommer an på dine behov og ønsker.

Men håber da, I finder ud af det.

Anmeld Citér

28. august 2017

anonym12

Profilbillede for anonym12
Anonym skriver:

Helt ærligt, så forstår jeg det godt. Ikke så meget alt det med din alder og alder imellem ungerne, men det at det er svært ikke at vide om man er købt eller solgt. 

Jeg håber han snart tager stilling (stilling kan jo også være at sige at vi starter om 1 år.....i mine øjne). 

Vi går i gang om ca 6 mdr med nr 2. Jeg er 33 år og havde også brug for at vide at det skulle ske indenfor en overskuelig fremtid, men samtidig vil jeg gerne have at vores første er minimum 3 år, inden han skal være storebror. 

Anmeld Citér

28. august 2017

Tommelise

anonym12 skriver:

Helt ærligt, så forstår jeg det godt. Ikke så meget alt det med din alder og alder imellem ungerne, men det at det er svært ikke at vide om man er købt eller solgt. 

Jeg håber han snart tager stilling (stilling kan jo også være at sige at vi starter om 1 år.....i mine øjne). 

Vi går i gang om ca 6 mdr med nr 2. Jeg er 33 år og havde også brug for at vide at det skulle ske indenfor en overskuelig fremtid, men samtidig vil jeg gerne have at vores første er minimum 3 år, inden han skal være storebror. 

Jeg kan sagtens forstå, at det er ubehageligt for TS at hænge i det limbo, det er ikke at vide, om hun får barn nr. 3 eller ej.

Jeg kender barnløsheden, men jeg ved også, hvor ubehageligt det er at blive presset.  

I mine øjne er det både egoistisk og urimeligt at sige, at "du skal svare inden nytår".  Jeg synes, det er vigtigt at være enige om det med børn eller ej.

Men det er bare min personlige holdning. Hvert enkelt par må finde ud af, hvad der fungerer for dem.

Anmeld Citér

28. august 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod
Anonym skriver:

Vil lige sige først at jeg sagens kan forstå det er hårdt ikke at vide om man får sit ønske opfyldt eller ej og derfor er mit svar nok også farvet af,at jeg selv ville vælge at tage en beslutning og ikke spille nogle ultimatum spil med min mand. 

Derudover skal det så også nævnes, at jeg er en af de irriterende der ikke forstår alle de "regler" om x antal år mellem børnene, få alle børn inden man bliver 30 og så videre, for for mig at se forsøger man at have en kontrol over noget som jo egentlig er ukontrollerbart - I kunne jo fx gå i gang med babyprojekt i dag og af forskellige årsager ende med der var 6 år mellem børnene. Livet bestemmer lidt mere end vi gør i alt vores planlægning.

Nå men tilbage til hvad jeg ville gøre: jeg ville vælge at leve lige nu, nyde de skønne tobørn i har og slet ikke tale om den 3. Sælge tingene - er kan jo købes igen, få sat en spiral op og sige til manden min; hvis du en dag får lyst så sig til og så må vi se hvor jeg er i livet. Jeg ville fortælle mig selv: ja det er en af mine største drømme, men alle drømme går ikke i opfyldelse og hvordan kan jeg vende tankerne så jeg kan se det positive i den er livssituation, er det fx den store rejse vi nu har råd til fordi det kun er 4 flybilletter? Er det glæden ved ikke at have en baby når første barn starter i skole, er det at få tabt de dumme 10 kilo, få startet til håndbold eller hvad kan det være? 

Anmeld Citér

28. august 2017

anonym12

Profilbillede for anonym12
Tommelise skriver:

Jeg kan sagtens forstå, at det er ubehageligt for TS at hænge i det limbo, det er ikke at vide, om hun får barn nr. 3 eller ej.

Jeg kender barnløsheden, men jeg ved også, hvor ubehageligt det er at blive presset.  

I mine øjne er det både egoistisk og urimeligt at sige, at "du skal svare inden nytår".  Jeg synes, det er vigtigt at være enige om det med børn eller ej.

Men det er bare min personlige holdning. Hvert enkelt par må finde ud af, hvad der fungerer for dem.

Jeg havde nok ikke presset ham, men jeg havde solgt tingene og fået en spiral op (medmindre jeg havde fået en rigtig god grund at lade være). Eller jeg havde nok ikke solgt tingene, da jeg mener man skal være enige, men jeg havde fået spiral. Når han ikke kan bestemme sig, så ville jeg nok bare gå efter at det ikke kom til at ske, så jeg kunne få ro. For det virker til at det her limbo påvirker TS en del og det er jo heller ikke fair. For selvfølgelig skal man være enige om børn (det virker det jo også som om at TS synes).

Anmeld Citér

28. august 2017

Tommelise

anonym12 skriver:

Jeg havde nok ikke presset ham, men jeg havde solgt tingene og fået en spiral op (medmindre jeg havde fået en rigtig god grund at lade være). Eller jeg havde nok ikke solgt tingene, da jeg mener man skal være enige, men jeg havde fået spiral. Når han ikke kan bestemme sig, så ville jeg nok bare gå efter at det ikke kom til at ske, så jeg kunne få ro. For det virker til at det her limbo påvirker TS en del og det er jo heller ikke fair. For selvfølgelig skal man være enige om børn (det virker det jo også som om at TS synes).

Den der "når han ikke kan bestemme sig", synes jeg ikke er helt rimelig. Det er jo ikke en ny sofa, der er tale om.

Han har meldt ud, at han ikke synes, overskuddet er der, men han kan jo ikke vide, om han synes, det er der om 2 eller 3 år. Jeg synes ikke, man kan sige, at det ikke er fair, at han ikke ved, hvordan han har det med det på længere sigt.

Derimod synes jeg, det er helt fint at få en spiral. Det er jo ikke endegyldigt, da den jo kan tages ud igen.

Og livet går jo sjældent, som vi forventer eller ønsker. Nogle gange er man nødt til at revidere sine drømme og ændre på de opfattelser, man har. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.