Abracadabra skriver:
Hvad med venner og familie? Måske lidt ældre, så den anden ikke også står i småbørn til halsen?
Der er nok ikke nogen forhold (udover dem, hvor den ene er aflønnet), som kun handler om at give omsorg til den ene part. Ellers skal man indstille sig på, at forhold skal være ligeværdige - altså man både giver og får.
Prøv at afsøge netværket - måske er der nogle relationer, man kan arbejde på. Måske sidder der en tante eller grandkusine et eller andet sted, som også har brug for dig?
Tak
Jeg har ikke så meget familie kun mine søskene. Mine forældre har aldrig haft kontakt til sine søskene osv.
Og lige nu har jeg ikke overskud til at tage kontakt til folk jeg ikke kender.
Problemet et at jeg har nogen psykiske problemer, så jeg mangler nogen der kan forstå hvorfor jeg har det som jeg har det, og kan håndtere mine frustrationer.
Det kan mine søskene ikke. Den ene har meget være problemer og de andre kan ikke forstå det, da de ikke har det på samme måde.
Min mand har også svært ved at sætte sig ind i den måde jeg føler og tænker på, at jeg nogen gange bliver deprimeret over små ting, han bliver bekymret nå jeg har det dårligt psykisk, så det er ikke altid jeg fortæller han hvad der er galt.
Men han ved nå jeg har de skidt og overtager alt til jeg er nogenlunde oven på igen. Mine børn er ikke helt små, de gå i skole.
Jeg har også 3 veninder men de kan heller ikke hjælpe mig, de lytter selvfølgelig, Men jeg kan jo ikke belemrer dem med mine problemer hele tiden, så nå jeg er sammen med dem lader jeg lidt som ingen ting, de ved godt jeg har det lidt skidt, men ikke hvor slemt.
Jeg har en person til at snakke med men hun har ferie og har det en uge endnu. Jeg har også haft snakket med en person fra den psykiatriske skadestue akutteam, men hun har selvfølgelig også ferie. Og jeg magter ikke at snakke med alle mulig andre, da jeg så hele tiden skal forklare hvorfor jeg har det som jeg har det.
Og jeg har bare lyst til at græde hele tiden.
Jeg har en person som på et tidspunkt sagde jeg altid kunne kontakte hende hvis jeg fik brug for det, det er en af min mors tidliger venner, så hun ved hvordan jeg er vokset op. Men jeg er bare bange for at være til besvær, og det er de færreste der kan håndtere at man fortæller dem at man er træt af livet osv.