Træt af livet, problemer og manglende omsorg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Tænker også om det ville være godt for dig at skrive ting ned? I hvert fald mens du ikke kan snakke med din kontaktperson, og måske også bagefter? Sådan lidt dagbog/følelser/tanker -agtigt. Som om du skriver til en i den anden ende. 

Evt. også skrive og læsse af noget af det herinde. Selv hvis det bliver meget langt og rodet, er der altid nogle søde mennesker herinde der gerne vil læse det og er forstående og omsorgsfulde, så vidt det er muligt gennem en skærm.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg har simpelthen misforstået dit første indlæg - du HAR en kontaktperson, men hun er på ferie en uge endnu? 

Vil det hjælpe dig at skrive dine tanker ned i mails til hende, så du kommer lidt ud med det triste? Hun bliver jo ikke belastet af sin mailindbakke på ferien, men så ved hun hurtigt efter sin ferie, at du har brug for hende - og du får sat lidt ord på tankerne i mellemtiden.

Ja jeg har en kontaktperson, men jeg ønsker lidt at jeg kunne have en der kunne hjælpe nå jeg har brug for også selv om det er ferie osv.

Min bror feks havde en pædagog hvor de havde kontakt ud over det der var hans arbejde, og selvom pædagogen har fået nyt arbejde så er han der stadig for ham.

Jeg har ikke hendes mail adresse, og jeg tror ikke det ville hjælpe for jeg har før forsøgt at skrive dagbog men jeg syntes bare det gjorde de hele være.

Hun har lovet at skrive en sms nå hun kommer tilbage fra ferie for at høre hvordan det gå. 

Inden hun gik på ferie sagde hun også at jeg skulle sige nå der var noget jeg havde brug for, og jeg ville have sagt til hende at jeg havde brug for at hun kontaktede mig en gang om ugen selv om hun havde ferie, Men jeg tænkte at jeg ikke ville spørger om det, fordi jeg tænkte hun nok ikke ville, også fordi hun jo også har ret til at holde ferie, og jeg regnede godt med at jeg kunne klare mig 4 uger uden hende, men der er bare sket et par ting de sidste 14 dage, så jeg har brug for at snakke med hende.

Anmeld Citér

5. august 2017

Anonym trådstarter

Cherraly skriver:

Tænker også om det ville være godt for dig at skrive ting ned? I hvert fald mens du ikke kan snakke med din kontaktperson, og måske også bagefter? Sådan lidt dagbog/følelser/tanker -agtigt. Som om du skriver til en i den anden ende. 

Evt. også skrive og læsse af noget af det herinde. Selv hvis det bliver meget langt og rodet, er der altid nogle søde mennesker herinde der gerne vil læse det og er forstående og omsorgsfulde, så vidt det er muligt gennem en skærm.

Jeg har prøvet at skrive dagbog før og det hjalp ikke, jeg syntes at det gjorde være.

Jeg er holdt op med at skrive mine problemer herinde på den måde, så jeg kan blive genkendt fordi den ene gang fik jeg ikke så meget positivt ud af det.

Anmeld Citér

5. august 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg har simpelthen misforstået dit første indlæg - du HAR en kontaktperson, men hun er på ferie en uge endnu? 

Vil det hjælpe dig at skrive dine tanker ned i mails til hende, så du kommer lidt ud med det triste? Hun bliver jo ikke belastet af sin mailindbakke på ferien, men så ved hun hurtigt efter sin ferie, at du har brug for hende - og du får sat lidt ord på tankerne i mellemtiden.

Nu har jeg skrevet en sms til hende også modtaget hun den efter ferien.

Også håber jeg det gå ind til da.

Anmeld Citér

6. august 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Anonym skriver:

Jeg har prøvet at skrive dagbog før og det hjalp ikke, jeg syntes at det gjorde være.

Jeg er holdt op med at skrive mine problemer herinde på den måde, så jeg kan blive genkendt fordi den ene gang fik jeg ikke så meget positivt ud af det.

Det er jeg ked af at høre. Og kan også sagtens sætte mig ind i din tøven omkring at skrive her når man er sårbar og måske får knap så sød respons. Du skal altid være velkommen til at skrive privat, hvis du har lyst. Jeg er hverken professionel indenfor området, eller altid ved hvad der er det rigtige at sige. Men kan til hver en tid lytte og prøve at forstå. Og ellers håber jeg du snart har fat i din kontaktperson igen, og kan føle der er noget hjælp og lidt lettelse. 

Anmeld Citér

7. august 2017

Anonym trådstarter

Cherraly skriver:

Det er jeg ked af at høre. Og kan også sagtens sætte mig ind i din tøven omkring at skrive her når man er sårbar og måske får knap så sød respons. Du skal altid være velkommen til at skrive privat, hvis du har lyst. Jeg er hverken professionel indenfor området, eller altid ved hvad der er det rigtige at sige. Men kan til hver en tid lytte og prøve at forstå. Og ellers håber jeg du snart har fat i din kontaktperson igen, og kan føle der er noget hjælp og lidt lettelse. 

Tak, det kan være jeg gør brug af det, hvis det er men lige nu er jeg hjemme hos min veninde og er til i morgen. for at komme lidt ud og tænke på noget andet, så det håber jeg hjælper lidt. 

Anmeld Citér

7. august 2017

Skouboe

Hvad med at kigge her  http://www.psykisksaarbar.dk/Forside

Jeg har selv en kronisk sygdom, og har fundet stor værdi i at tale med andre, med samme sygdom. Blandt andet fordi man bliver forstået uden lange forklaringer.

Anmeld Citér

7. august 2017

Mullemee

Jeg tænker, at du evt kunne tage ned og tale med præsten i din lokale kirke. De er utrolig gode til at tale med. Jeg har brugt det meget i forbindelse med dødsfald i familien. Det kan godt være de ikke er uddannede psykologer, men de har en masse næstekærlighed, empati og så er de gode til at lytte. Det er da et forsøg værd indtil din kontaktperson kommer tilbage fra ferie.

Anmeld Citér

7. august 2017

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Hvad med at kigge her  http://www.psykisksaarbar.dk/Forside

Jeg har selv en kronisk sygdom, og har fundet stor værdi i at tale med andre, med samme sygdom. Blandt andet fordi man bliver forstået uden lange forklaringer.

Tak

jeg vil prøve at oprette mig derinde, da jeg ikke syntes man kan læse så meget om der et debatter osv.

Anmeld Citér

7. august 2017

Anonym trådstarter

Mullemee skriver:

Jeg tænker, at du evt kunne tage ned og tale med præsten i din lokale kirke. De er utrolig gode til at tale med. Jeg har brugt det meget i forbindelse med dødsfald i familien. Det kan godt være de ikke er uddannede psykologer, men de har en masse næstekærlighed, empati og så er de gode til at lytte. Det er da et forsøg værd indtil din kontaktperson kommer tilbage fra ferie.

Tak.

Jeg er glad for at vide det til en anden gang, da jeg ikke rigtig har tænkt over den mulighed.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.