Anonym skriver:
Det vidste jeg ikke. Hvordan bliver man henvist dertil?
Nej det er mest mig som bekymrer mig. Jeg håber virkelig der ikke er grund til det. Faren har været bekymret omkring hørelsen, som er tjekket. Han er nok bare ikke typen der bekymrer sig, men han kan godt se hvad jeg siger.
Der er opstart i dp midt september, hvor jeg håber, at der enten kommer noget støtte eller en bedre udvikling. Jeg føler mig som verdens dårligste mor som ikke kan stimulere mit barn.
Åh, det må du ikke lige hænge mig op på, jeg var på skolebørnsafsnittet. Ofte kommer henvisningerne efter kontakt med Pædagogisk Psykologisk Rådgivning, men man kan også godt henvises direkte fra lægen. Så sendes henvisningen til visitation centralt i Børne-Unge psykiatrien.
Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal råde dig til i den her situation. På den ene side kunne det alt andet lige lette en eventuel udredning, at han var opstartet i institution, for ofte træder vanskeligheder meget tydeligere frem, når barnet pludselig skal være i en mere social kontekst, får stillet nye krav og kan spejles op af jævnaldrende. På den anden side er det også positivt med en tidlig indsats. Jeg tænker dog, at det godt kunne blive et udfordrende forløb, hvis hverken sundhedsplejersken eller din mand kan se de ting, som du ser
Jeg tænker dog godt, at du kan snakke med din læge om dine bekymringer. Måske har din læge også forslag til andre ting, man kan forsøge at udelukke, før eventuel udredning kommer på tale.
I hvert fald er det VIGTIGT, at du ikke bebrejder dig selv! Uanset om dit barn har vanskeligheder eller ej, er jeg sikker på, at du gør dit allerbedste. Hvis dit barn har en autismespektrumforstyrrelse, er det ikke din skyld. Hvis dit barn bare er knap så udadvendt, er det jo heller ikke noget du kan fratvinge ham. Vær god ved dig selv 
Anmeld
Citér