Sko fra h&m

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.510 visninger
26 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. august 2017

Anonym trådstarter

Hej alle  Min veninde og jeg snakkede i går om fodtøj til små børn. Jeg har altid hjemmefra hørt at det er meget vigtigt at man køber kvalitets sko til især helt små børn. Fx mærker som Ecco, angulus, viking osv. Derfor køber jeg kun de mærker til min søn på 15 måneder. Jeg har tit beundret de nuttede sko H&M. Det har bare kede i baghovedet at det ikke ville være godt for min søn at gå i dem. Min veninde derimod er opvokse med at sko er sko - mere eller mindre. Hendes forældre kunne aldrig finde på at give fx 500 kr for er par babysko og det har hun taget med sig. Hun køber sko fra H&M, Føtex, Kvickly og hendes datter har altid de mest fine og søde sko på. Hun fortalte at hun hverken har haft problemer med fødderne eller ryggen selvom hun aldrig har ejet sko fra dyre mærker. Jeg vil derfor gerne høre hvilke overvejelser i har i forbindelse med køb af sko til slå børn? Jeg er begyndt at tænke det måske ike er så slemt at købe sko fra fx H&M? Måske ikke vinterstøvler, men fx sneakers og sandaler.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2017

Vivienne

Anonym skriver:

Hej alle  Min veninde og jeg snakkede i går om fodtøj til små børn. Jeg har altid hjemmefra hørt at det er meget vigtigt at man køber kvalitets sko til især helt små børn. Fx mærker som Ecco, angulus, viking osv. Derfor køber jeg kun de mærker til min søn på 15 måneder. Jeg har tit beundret de nuttede sko H&M. Det har bare kede i baghovedet at det ikke ville være godt for min søn at gå i dem. Min veninde derimod er opvokse med at sko er sko - mere eller mindre. Hendes forældre kunne aldrig finde på at give fx 500 kr for er par babysko og det har hun taget med sig. Hun køber sko fra H&M, Føtex, Kvickly og hendes datter har altid de mest fine og søde sko på. Hun fortalte at hun hverken har haft problemer med fødderne eller ryggen selvom hun aldrig har ejet sko fra dyre mærker. Jeg vil derfor gerne høre hvilke overvejelser i har i forbindelse med køb af sko til slå børn? Jeg er begyndt at tænke det måske ike er så slemt at købe sko fra fx H&M? Måske ikke vinterstøvler, men fx sneakers og sandaler.

Jeg plejer altid at købe sko fra Ecco og lign. Dog kunne jeg for nyligt ikke modstå et par Spiderman sko til min dreng fra hm. 

Vi plejer at lade ham lære at gå i nye sko herhjemme og det tager måske et par timer at vænne sig til nye sko. 

Med de her Spiderman sko gik der flere dage og han kunne ikke gå ordentligt i dem. Det var tydeligt at de var ubehagelige at have på. Derfor blev de pakket væk og han fortsatte med sine Nike sko. 

Så ikke flere hm sko til os. 

Anmeld Citér

3. august 2017

Ena

Anonym skriver:

Når børn kan gå, vil jeg bestemt mene at ordentligt fodtøj såsom ecco og ligenende er værd at kaste pengene efter. Jeg har en bekendt, der er fysioterapeut, som forklarede mig, hvilke skader det kan give kroppen, særligt lænd og måske også hofter (men hæng mig ikke op på det, det er knap 10 år siden vi havde snakken) at gå i dårligt fodtøj. Rigtig mange køber lidt for store sko til deres børn, så de kan bruge dem længere tid, det skulle heller ikke være særlig godt. MIn gamle elev havde store rygproblemer, hvilket skyldtes meget dårlig fodtøj, både af ringe kvalitet, der ikke passede godt, men også fordi det var brugt og udslidt af ældre søskende. 

Jeg går meget op i godt fortøj, betaler det, det koster og sparer andre steder.

Anmeld Citér

3. august 2017

Anonym

Anonym skriver:

Min egen erfaring fra min søn er at han får vabler og sår af billige sko. Selv er jeg opvokset med billige sko og har kun købt støvler som dyre. Men efter at have købt et par kvalitets sandaler til min søn oplever jeg ikke at han får vabler i modsætning til de andre år, hvor han fik vabler i billige sko. Hvis han kunne have billige sko på uden vabler var det, det jeg købte til ham. Pengene ville jeg jo sagtens kunne bruge på nået andet. Men jeg ville fx. aldrig købe brugte sko, da jeg er bekymret for anderledes fodstilling samt bakterier. 

Anmeld Citér

3. august 2017

Anonym

Nu har jeg slet ikke råd til at købe de dyre sko, som enlig mor på SU, så det har aldrig været en mulighed for mig. Min datter har altid brugt "mellemdyre" sko fra Deichman, hvor jeg har stået og bugget og fingereret med skoen i lang tid for at prøve at mærke efter komfort og lignende, så hun ikke bare får et par ubehagelige sko på. Hun er heldigvis selv god til at sige fra, hvis skoen trykker eller gnaver, så den del er ikke et problem.

Jeg køber kun de "billige" sko fra H&M og lignende, hvis hun skal være fin og have nuttede sko der passer til hendes kjole på, eller noget i den stil, og så er det kun i en enkelt dag hun bruger dem.

Jeg er selv vokset op med at bruge billige genbrugssko, men har ingen problemer med ryg eller noget.

Anmeld Citér

3. august 2017

Løven149

Jeg er vokset op med dårlige sko, og jeg har knæ problemer, og en  smule med ryggen, men om det skyldes skoene eller evt. forkert træning ved jeg ikke. 

Jeg er nu begyndt at købe bedre sko til mig selv også fx har jeg i år haft mine første par ecco sandaler. Og min datters første par sandaler ligeledes ecco. 

Jeg ville aldrig købe sko i HogM, men bilka og føtex kunne jeg godt overveje, og muligcvis bare som en ekstra sko til at have herhjemme, også den dyre i vuggestuen, som hun bruger hver dag. 

Fx. skulle føtex gummestøvlser vist være udemærkede har jeg hørt, tidligere var det lavet i sam.arb med en fys, men nu ved jeg ikke om det er det samme. 

Heller et par gode sko der passer, end en masse billige der ikke sidder ordentligt og man kan være heldig til både sommer og vinterudsalget

Anmeld Citér

3. august 2017

Mullemee

Jeg køber dyre sko til mine børn, når det drejer sig om dem de skal bruge hver dag. Især støvler om vinteren går jeg ikke på kompromis med, men gummistøvler og termostøvler køber jeg gerne i Føtex. De former sig ikke specielt meget efter foden og det er begrænset hvor meget barnet skal gå i dem.

Dog køber jeg gerne fine sandaler og ballerinaer til mine piger i fx H&M. Jeg vil også lige indskyde, at sko fra H&M passer mine egne fødder fantastisk. Nogle af de bedste højhælede sko jeg nogen sinde har haft, var fra H&M. De fleste af mine flade sandaler er fra H&M. Jeg synes de laver nogle super gode sko.

Jeg overvejer faktisk at købe et par gummisko til min yngste fra H&M fordi hun har skrabet hul i snuden på sine dyre sko pga løbecyklen, og selv om vi har en ok indtægt, så synes jeg det er lidt meget at give over 500 for et par nye gummisko, som hun måske kun skal bruge et par måneder indtil vinterstøvlen gør sit indtog.

Anmeld Citér

3. august 2017

God-mor

Anonym skriver:

Jeg kunne ikke drømme om at købe sko fra fx h&m. Køber de gode mærker som fx Ecco. Det er bare bedre fodtøj for de små. 

Anmeld Citér

3. august 2017

Enlig

Jeg har købt sko fra h&m før og ingen problemer haft, overhoved. Min datter har også sko fra Adidas, Hummel, Ecco, Nike air osv, vil hellere smide 800 kr efter et par sko, men kan da godt finde på at købe sko i Bilka, h&m osv, så lænse det er ordentligt i det. Jeg er enlig mor på su, og synes fodtøj er det vigtigste! Det skal bærer os hele tiden. Jeg selv render rundt i sko til 1200/1300 kr pr styk. 

Men synes man skal mærke efter hvad man selv synes osv ��

Anmeld Citér

3. august 2017

Tip!

Køber altid gode kvalitets sko- både til mig selv, min kæreste og alle børn. 

Efter en arbejdsdag på 8 timer hvor jeg går hele tiden kan jeg mærke det i min ryg, hvis jeg ikke har gode sko på.. 

De må gerne få nogle fra hm/Føtex, så længe det ikke er deres basis sko. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.