Eksperthjælp: Uregelmæssig menstruation i ammeperioden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

465 visninger
1 svar
0 synes godt om
1. august 2017

Karen Bøhrnsen

Hej, jeg har en lille datter på 12 mdr omg 2 dage og sagen er den ar jeg ammer hende stadig men dog ikke så meget som før efter opstart af maden.
Jeg er godt forvirret omkring min periode.. jeg bløder i tider og utider. Bløder lidt af gangen og der kan gå mellem 15 , 21 , 28 og 37 dage. Er det normalt og hvorfor svinger det så meget? Jeg er ikke på p-piller eller andet og synes ikke at amningen har ændret sig til mere eller mindre. Keg har også været til gynækolog og fået taget test som var hel normal. sidste gang jeg havde blødning var d. 13.07-17 og bløder igen i dag jeg har bemærket ar jeg ingen udflåd har altså virkelig intet. Jeg kan have de samme underbukser på i2 dagbog de er knastør...
kam jeg være syg med noget underlives noget? Er rigtig nervøs og godt forvirret.. håber du/I kan forstå hva jeg prøver og sige her

Karens svar

Kære dig

Ingen grund til bekymring!!

Din krop er så viselig indrettet, at hvis du ammer regelmæssig og ikke på noget tidspunkt holde længere pauser, så frigiver du ikke æg og du vil ikke menstruere!

Nu er din datter 1 år og får fast føde, hvilket jo unægteligt nedsætter ammefrekvensen, hvilket gør, at du igen frigiver æg og får menstruation.

Men så længe du ammer også selv om det er uregelmæssigt, kan det spille ind på din cyklus. Du kan først forvente at få en mere regelmæssig cyklus, når du stopper helt med at amme.

Uregelmæssig cyklus i forbindelse med amning er normalt og helt ufarligt

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder, IBCLC og ammekonsulent

like facebook.com/jordemoder.net

Hvis du har brug for en mere uddybende dialog, har du mulighed for at ringe direkte til jordemoder Karen Bøhrnsen - en halv times telefonisk jordemoderkonsultation koster kun 245.- og kan faktureres via mobilpay. Så tøv ikke - ring og få en snak med jordemoderen. Ring på mobil 27216882.

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

2. august 2017

jordemoder

Profilbillede for jordemoder

Hej igen

Skylder dig lige at sige, at der også er en lille mulighed for at du er gravid elller har været gravid, men at den helt tidligere graviditet måske er gået til grunde...

Kh Karen Jordemoder

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.