Eksperthjælp: Graviditetssymptomer men negativ test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

331 visninger
0 svar
0 synes godt om
1. august 2017

Karen Bøhrnsen

Hej med jer. 

Jeg håber at I vil give jer tid til at læse mit spørgsmål, og evt komme med nogle råd.

Jeg tog afsted på ferie med min kærested.28/6 samme uge havde jeg ægløsning og vi havde selvfølgelig sex. Ugen efter, begyndte jeg at kaste op og få sindssygt ondt i min lænd og fæle mig halv syg. Jeg tænkte jeg havde fået noget dårlig mad eller lignede. Men efter vi er kommet hjem , har jeg stadig samme symptomer. Jeg går ind i 4 uge med symptomer på meget ondt i min lænd , jeg føler mig tung i underlivet , det Snorre og jager og jeg føler mig meget oppustet . Jeg kaster heldigvis ikke op længere, men nu er mine bryster ømme/ følsomme , dog forskelligt dag til dag. Men min lænd gør SÅ ondt!! Og jeg sover virkelig utrolig meget , plus jeg er blevet så følsom, og samtidig svinger mit humør som aldrig før. Jeg har læst mig til at det kan være tegn på symptomer til graviditet  ( psyken kan jo gøre meget). Men ,  jeg undre mig bare over at det bliver ved ? Jeg fik min menstruation, dog kun 3 dage hvor jeg plejer jeg den 5. Og tager jeg en test siger den negativ.  Kan jeg være en af de få der skal utrolig langt hen før den viser positivt eller hvad skal jeg regne med ?

Håber i kan hjælpe !

Karens svar

Hej med dig

Tak for dit brevkassespørgsmål

Det korte svar er JA. Det kan godt være, at du er en af dem, der ikke danner hCG hurtigt nok til, at det allerede viser sig i graviditetstesten. Så mit råd til dig er at prøve at tage en ny test om en uge - evt 14 dage igen.

Når det er sagt, findes der også andre ting man kan 'fejle' med de symptomer, du beskriver. Det kan nemlig godt være en reel virus eller noget maveinfektion/virus du kan have hentet dig med hjem fra ferie.

Med hensyn til dine ømme bryster, er det selvfølgelig et oplagt graviditetssymptom, men det kan også være led i den normale cyklus.

Spændende at se, hvad næste graviditetstest viser. 

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder, IBCLC og ammekonsulent

like facebook.com/jordemoder.net

Hvis du har brug for en mere uddybende dialog, har du mulighed for at ringe direkte til jordemoder Karen Bøhrnsen - en halv times telefonisk jordemoderkonsultation koster kun 245.- og kan faktureres via mobilpay. Så tøv ikke - ring og få en snak med jordemoderen. Ring på mobil 27216882.

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.