Eksperthjælp: Jag i underlivet, men negativ graviditetstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

268 visninger
0 svar
0 synes godt om
1. august 2017

Karen Bøhrnsen

Jeg har et spørgsmål.
Jeg har længere døjet med ondt i lænden, kvalme , og har haft kastet op. Jeg har jag i mit underliv, og en trykkende fornemmelse.
Jeg har haft min menstruation for 4 dage siden . Og jeg har stadig de samme smerter. Jeg tog en clearblue digital-test igår der viste " gravid 1-2" .
Men når jeg tager en test til morgen " fra Rema " er den negativ ??
Hvad kan jeg regne med ???

Mvh en meget forvirret kvinde .

Karens svar

Kære forvirrede kvinde!

Jeg kender ikke clearblues test og ved ikke hvad "gravid 1-2" betyder.

Det er lidt forskelligt, hvor meget hCG, der skal til, for at de forskellige graviditetstest slår ud. Men udgangspunktet er at de kun slår ud, hvis du er gravid (ægget har sat sig fast i livmodervæggen).

Men det kan også bare være en ekstra kraftig menstruation, du har haft, hvor livmoderen arbejde på at få det sidste slimhinde ud. 

Prøv at tage en ny test igen (her 14 dage efter) og se om den slår ud, for så er du jo ret sikkert gravid ;-)

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder

like facebook.com/jordemoder.net

Hvis du har brug for en mere uddybende dialog, har du mulighed for at ringe direkte til jordemoder Karen Bøhrnsen - en halv times telefonisk jordemoderkonsultation koster kun 245.- og kan faktureres via mobilpay. Så tøv ikke - ring og få en snak med jordemoderen. Ring på mobil 27216882.

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.