En god fødselsdags lagkage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2017

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Wampires skriver:

Du kan bruge frugtfarve i alt :)

så længe du ikke putter så meget i så smager det ikke...

ca. 4-5 dråber til 20 boller af den størrelse på billedet...

Sommerfuglene kan spises og de er bare købt som sagt til 10-20 kr i et Netto rodebunke :P

bunde er færdigkøbt :D

Stjernerne er også købt og er hvid chokolade :) igen et heldigt fund til 10-20 kr for en æske med 8 stykker i.. 4 hvide og 4 mørke i 2 størrelser...

jeg følger ingen mønstre...

jeg bruger meget krymmel af forskellig slags, køber glasur med glimmer i...

Når jeg skal lave en kage så er det ud fra følgende parametre:

hvad er årsagen for at lave den?

hvem er den til?

hvem skal spise den?

hvor mange er den til?

hvornår er den til?

når jeg har gennemtænkt alt det så kommer der et billede af et mønster på nethinden til mig og så går jeg i gang med at lave det :)

Nårh okay troede ikke det ikke vil smage af noget Når det kun er få dråber. 

Og okay kan man købe færdig lavet glasur? Og kan man få færdig lavet glasur med glimmer?

og forresten hvad har du puttet inde i de kager ?

og laver du kagerne altid samme dag som du skal bruge dem eller altid dagen før? 

Ej du må sige til hvis det bliver for meget med de spørgsmål. Ved godt at jeg gå lidt amok lige nu

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Love Angel skriver:

Nårh okay troede ikke det ikke vil smage af noget Når det kun er få dråber. 

Og okay kan man købe færdig lavet glasur? Og kan man få færdig lavet glasur med glimmer?

og forresten hvad har du puttet inde i de kager ?

og laver du kagerne altid samme dag som du skal bruge dem eller altid dagen før? 

Ej du må sige til hvis det bliver for meget med de spørgsmål. Ved godt at jeg gå lidt amok lige nu

Som sagt smager farven ikke af noget så længe der ikke er for meget i..

har prøvet at putte for meget blå farve i en omgang boller og det smagte meget kemisk og vi havde grøn afføring i en uge :P Det var den ene gang drengene herhjemme fik lov at være med til at bestemme farven og den skulle være blå 

Ja man kan købe sådan nogle små tuber glasur/frosting :) både med og uden glimmer i :)

uha inden i lagkagerne...

tror nok det er almindelig kagecreme og så bananskiver...plejer at være valget herhjemme :)

jeg plejer at lave kagen dagen før (hvis jeg kan nå det ;) ) og så pynte den dagen den skal bruges...

hvis den laves dagen før og står i køleskab så bliver bundene lidt mere svampede og det kan vi godt lide :)

Vil meget gerne dele ud af det jeg gør :) og endelig hvis andre har gode råd og ideer så del :D jeg elsker at lære nyt :D

Anmeld Citér

13. august 2017

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Wampires skriver:

Som sagt smager farven ikke af noget så længe der ikke er for meget i..

har prøvet at putte for meget blå farve i en omgang boller og det smagte meget kemisk og vi havde grøn afføring i en uge :P Det var den ene gang drengene herhjemme fik lov at være med til at bestemme farven og den skulle være blå 

Ja man kan købe sådan nogle små tuber glasur/frosting :) både med og uden glimmer i :)

uha inden i lagkagerne...

tror nok det er almindelig kagecreme og så bananskiver...plejer at være valget herhjemme :)

jeg plejer at lave kagen dagen før (hvis jeg kan nå det ;) ) og så pynte den dagen den skal bruges...

hvis den laves dagen før og står i køleskab så bliver bundene lidt mere svampede og det kan vi godt lide :)

Vil meget gerne dele ud af det jeg gør :) og endelig hvis andre har gode råd og ideer så del :D jeg elsker at lære nyt :D

Okay tusind tak for alle dine svar og hjælp. 

De der kager du har lavet. Det ikke sådan at du vil dele dem med mig på en privat besked? Fx billeder og hvad du putter i dem osv? 

Kan være jeg laver dem til en anden gang. 

Forresten hvad er de kager endelig overtrukket med? 

Anmeld Citér

14. august 2017

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Love Angel skriver:

Okay tusind tak for alle dine svar og hjælp. 

De der kager du har lavet. Det ikke sådan at du vil dele dem med mig på en privat besked? Fx billeder og hvad du putter i dem osv? 

Kan være jeg laver dem til en anden gang. 

Forresten hvad er de kager endelig overtrukket med? 

hovsa jeg glemte helt at få svaret dig :)

Selvfølgelig kan jeg sende pr brev herinde til dig :) vil også gerne maile dem hvis det er bedre for dig? :)

Kagerne er lavet med glasur :) ganske almindelig flormelis med frugtfarve eller kakao i :)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.