En god fødselsdags lagkage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.272 visninger
53 svar
27 synes godt om
21. juli 2017

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
nu Mor til 2 prinsesser :)

Hej i søde damer

min datter bliver 3 år om 2 uger 

og i den forbindelse vil jeg lave en god fødselsdags  lagkage. MEN jeg er ikke den bedste til bage og ej god til kreativ pynte.

så kære damer har i en god opskrift på en lækker lagkage som man også kan se på pyntning at det er til en pige. Og vigtigt det skal være en nem lagkage men flot. Ikke en lagkage som kun de talente damer der kan den og konditor. Sådan en nem og lækker lagkage til begynder hehe

på forhånd tak

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

21. juli 2017

asphodel

Profilbillede for asphodel

Da vi holdt 1-års fødselsdag for min datter pyntede vi lagkagen med en masse friske bær (med et lag chokoladecreme på toppen for at holde dem fast). Bærrene kan du jo holde i røde farver, hvis man stadig kan finde gode fx jordbær eller hindbær. Man kan også bruge banan- eller kiwi-stykker, hvis det nu ikke skal være blå blåbær eller sorte brombær, som vi brugte. 

Af bunde købte vi bare nogle færdige, og fyldet var en god marmelade og en meget nem chokoladecreme, hvor man dagen før smelter cirka 400 g chokolade i en ½ liter fløde. Sættes på køl og på dagen piskes det op. Vi brugte hvid chokolade, men jeg tænker man lige så nemt kan bruge fx appelsinchokolade eller en anden form for "spændende" chokolade.  Vi kom også marcipan rundt om kanten.

Anmeld Citér

21. juli 2017

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Det kan jo gøres så nemt som man vil? Købe bunde, købe kagecreme og skåret frugt indeni. Flødeskum sprøjtet eller smurt rundt om og lyserød glasur på toppen. Pynt med fin krymmel eller frugt rundt om og på toppen. 

Anmeld Citér

22. juli 2017

Ai sha

Købe bunde med blandet vanilie cream og flødeskum. Du kan osse putte flødeboller mellrm 2 af lagene.

Marcipan låg på toppen og farvet flødeskum rundt kanten an kan få rigtig mange fine færdiglavede sukker figurer i de fleste dagligvare butikker

Anmeld Citér

22. juli 2017

Ena

Profilbillede for Ena

Hej i søde damer

min datter bliver 3 år om 2 uger 

og i den forbindelse vil jeg lave en god fødselsdags  lagkage. MEN jeg er ikke den bedste til bage og ej god til kreativ pynte.

så kære damer har i en god opskrift på en lækker lagkage som man også kan se på pyntning at det er til en pige. Og vigtigt det skal være en nem lagkage men flot. Ikke en lagkage som kun de talente damer der kan den og konditor. Sådan en nem og lækker lagkage til begynder hehe

på forhånd tak

Jeg plejer at lave en meget simpel, men utrolig velsmagende hvid chokoladecreme. Fløden lunes og tages af lige inden kogepunktet og hældes over finthakket chokolade. Det røres sammen og stilles på køl natten over. Når det skal bruges, piskes det op til en skum. Halvdelen blander jeg op med en grød af enten hindbær, rabarber, blomme eller blåbær. 

Bundene køber jeg hos Aldi, som har nogle fra et tyske mærke, tror jeg det er, og dem tror folk altid at jeg selv har lavet. Det er så ikke altid, at jeg liiiige får sandheden fortalt 

Jeg smører bare creme eller flødeskum rundt på kagen og pynter med lys og figurer. Jeg elsker at pynte og kan sagtens gøre det fint, men mine børn elsker de der figurer. Nogle år har min mand printet den aktuelle ynglings karakter (Elsa eller hvem der nu hitter) ud og sat fast på et grillspyd. Glæden vil ingen ende tage og børnene taler stadig om de lagkager med lys i øjnene.

Anmeld Citér

22. juli 2017

Love Angel

Er der nogle af jer der har  billeder af nogle kager i har lavet som er sådan piget?

og ja ved godt man kan købe færdiglavet bunde og creme 

men tænker hvad passer hvad sammen af smags ting og pyntning hvordan det skal se ud. 

Anmeld Citér

22. juli 2017

Love Angel

Miti's mama skriver:

Det kan jo gøres så nemt som man vil? Købe bunde, købe kagecreme og skåret frugt indeni. Flødeskum sprøjtet eller smurt rundt om og lyserød glasur på toppen. Pynt med fin krymmel eller frugt rundt om og på toppen. 

Hvad med navn mm hvordan?

Anmeld Citér

22. juli 2017

Love Angel

Ena skriver:

Jeg plejer at lave en meget simpel, men utrolig velsmagende hvid chokoladecreme. Fløden lunes og tages af lige inden kogepunktet og hældes over finthakket chokolade. Det røres sammen og stilles på køl natten over. Når det skal bruges, piskes det op til en skum. Halvdelen blander jeg op med en grød af enten hindbær, rabarber, blomme eller blåbær. 

Bundene køber jeg hos Aldi, som har nogle fra et tyske mærke, tror jeg det er, og dem tror folk altid at jeg selv har lavet. Det er så ikke altid, at jeg liiiige får sandheden fortalt 

Jeg smører bare creme eller flødeskum rundt på kagen og pynter med lys og figurer. Jeg elsker at pynte og kan sagtens gøre det fint, men mine børn elsker de der figurer. Nogle år har min mand printet den aktuelle ynglings karakter (Elsa eller hvem der nu hitter) ud og sat fast på et grillspyd. Glæden vil ingen ende tage og børnene taler stadig om de lagkager med lys i øjnene.

Hvad med navn mm ? Skal man ikke overtruk det med marcipan før man vil ku skrive navn mm? Man kan ikke gå uden om marcipan  når man vil skrive navn mm jo?!

Anmeld Citér

22. juli 2017

Miti's mama

Love Angel skriver:

Hvad med navn mm hvordan?

Sagtens. I Føtex, Bilka og lignende har de tuber med glasur som kan skrives med. De har også lige haft dem i Netto.

Anmeld Citér

22. juli 2017

Miti's mama

Miti's mama skriver:

Sagtens. I Føtex, Bilka og lignende har de tuber med glasur som kan skrives med. De har også lige haft dem i Netto.

Du kan skrive direkte på glasuren 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.