Hej i søde damer
min datter bliver 3 år om 2 uger
og i den forbindelse vil jeg lave en god fødselsdags lagkage. MEN jeg er ikke den bedste til bage og ej god til kreativ pynte.

så kære damer har i en god opskrift på en lækker lagkage som man også kan se på pyntning at det er til en pige. Og vigtigt det skal være en nem lagkage men flot. Ikke en lagkage som kun de talente damer der kan den og konditor. Sådan en nem og lækker lagkage til begynder hehe
på forhånd tak
Jeg plejer at lave en meget simpel, men utrolig velsmagende hvid chokoladecreme. Fløden lunes og tages af lige inden kogepunktet og hældes over finthakket chokolade. Det røres sammen og stilles på køl natten over. Når det skal bruges, piskes det op til en skum. Halvdelen blander jeg op med en grød af enten hindbær, rabarber, blomme eller blåbær.
Bundene køber jeg hos Aldi, som har nogle fra et tyske mærke, tror jeg det er, og dem tror folk altid at jeg selv har lavet. Det er så ikke altid, at jeg liiiige får sandheden fortalt 
Jeg smører bare creme eller flødeskum rundt på kagen og pynter med lys og figurer. Jeg elsker at pynte og kan sagtens gøre det fint, men mine børn elsker de der figurer. Nogle år har min mand printet den aktuelle ynglings karakter (Elsa eller hvem der nu hitter) ud og sat fast på et grillspyd. Glæden vil ingen ende tage og børnene taler stadig om de lagkager med lys i øjnene.
Anmeld
Citér