Jeg vil lige starte med at sige, at jeg simpelthen ikke har energi til at beskrive hele forløbet og historien, jeg er træææt...
Jeg er vokset op som skilsmissebarn, og min mor og far kunne ikke med hinanden. Derfor er jeg også typen, som er villig til at strække mig utrooooooooooooolig langt for det gode samarbejdes skyld. Jeg har et helt eminent samarbejde med og forhold til min egen x og hans kæreste, men efter 2 år er jeg ved at give op ift. min kærestes x.
Jeg kan ærligt ikke komme med nogen forklaring på, hvorfor hun har modstand mod mig. Hun er meget beskyttende over for sin moderrolle, og min fornemmelse er, at hun stadig - her 2 år senere - har vanskeligt ved, at der er en 'anden kvinde' i bonus' liv. Jeg har aldrig nogensinde forsøgt at presse mig på, lege mor eller overskride grænser, men har altid haft respekt for, at hun er moderen og den primære. Også fordi jeg jo selv har børn og ved, hvordan det er.
Men hver eneste gang jeg forsøger at være venlig, hver eneste gang jeg rækker en hånd ud, hver eneste gang jeg forsøger, bliver jeg enten ignoreret eller får en verbal sviner tilbage. Og det gør mig så ulykkelig, for jeg gør virkelig mit bedste for at skabe et godt forhold, også uden at trænge mig på, men det kan jeg jo ikke, hvis hun ikke har lyst. Har ingen forestilling om, at vi skal være bedste venner, slet ikke. Men alt jeg siger og gør bliver mødt med iskulde.
Jeg har nået et punkt nu, efter endnu en sviner, hvor jeg bare er utrolig træt af at forsøge, og ikke rigtig har lyst mere. Ud over jeg bliver ufattelig ked af det hver gang, så er det jo også ydmygende og jeg føler mig latterliggjort.
Er det ok at give op? Er det ok at holde op med at forsøge? Jeg har jo ikke tænkt mig at være fjendtlig eller noget, slet ikke, jeg har bare ikke mere energi eller lyst til at forsøge aktivt, når jeg altid bliver mødt på den måde.. Jeg er bare så ked af at erkende, at hun altid vil være iskold over for mig, uanset hvad jeg gør, uanset at jeg aldrig har gjort noget dårligt, imens hun nærmest er Mary Poppins over for min kæreste..