Carina:-) skriver:
Vi gør ikke
Har folk ansat der har pæne uddannelser
Og via mit netværk ved jeg at jeg ikke er den eneste der gerne ansætter folk der har uddannelse
Til gengæld ansætter jeg ikke folk der beder om 5 timer så de kan opretholde fuld kh
Folk der ud fra deres ansøgning og cv har gået ledig i flere år og starter med at skrive at nu bliver de jo nødt til at tage hvad som helst
Og heller ikke folk der får deres koner ,mænd eller forældre til at ringe for dem.
Men derimod gerne folk på 25 og opretter med en sund indstilling til det at arbejde.
Jeg vil hellere have en person der er stabil har god arbejdsmoral osv i et halvt år end jeg vil have en der kun gør det for at optjene ny dagpengeperiode eller kh
Og sjovt nok har jeg flere ansatte som både de og jeg troede bare var på gennemgang ,men som har været hos os i flere år og er glade fordres arbejde.
Om et job er et skodjob eller ej handler mest om ens egen indstilling,og om man sætter selvforsørgelse over passiv forsørgelse.
Så ville jeg da ønske jeg var ramt ind i din arbejdsplads, eller en af dem du kender til, dengang jeg søgte. - måske jeg er heldigere når jeg begynder at søge andet job for at få nogle andre arbejdstider (når 90% af arbejdstiden ligger aften og weekend, så er der svært at have en familie ved siden af)
De ting du nævner at I ikke ansætter ud fra, har jeg fuld forståelse for og det var bestemt ikke de ting jeg blev fravalgt på grund af. De fleste afslag kender jeg selvfølgelig ikke begrundelsen for, men dem jeg kender, var altså grundet overkvalificering.
I dag sidder jeg selv i en stilling hvor jeg står for ansættelse af nye medarbejdere, og jeg må indrømme at jeg nogen gange kigger på en ansøgning og tænker "hvad vil du hos os?" - primært er der folk der ikke har sat sig ind i hvad vi er for en virksomhed og hvad man egentlig laver hos os, eller unge under 18 der har så mange fritidsaktiviteter at jeg ikke kan se hvordan de også skal have tid at arbejde.