Ud af dagpengesystemet...hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2017

Thea14

Carina:-) skriver:

Vi gør ikke

Har folk ansat der har pæne uddannelser 

Og via mit netværk ved jeg at jeg ikke er den eneste der gerne ansætter folk der har uddannelse 

Til gengæld ansætter jeg ikke folk der beder om 5 timer så de kan opretholde fuld kh 

Folk der ud fra deres ansøgning og cv har gået ledig i flere år og starter med at skrive at nu bliver de jo nødt til at tage hvad som helst 

Og heller ikke folk der får deres koner ,mænd eller forældre til at ringe for dem. 

Men derimod gerne folk på 25 og opretter med en sund indstilling til det at arbejde.

Jeg vil hellere have en person  der er stabil har god arbejdsmoral osv i et halvt år end jeg vil have en der kun gør det for at optjene ny dagpengeperiode eller kh 

Og sjovt nok har jeg flere ansatte som både de og jeg troede bare var på gennemgang ,men som har været hos os i flere år og er glade fordres arbejde.

Om et job er et skodjob eller ej handler mest om ens egen indstilling,og om man sætter selvforsørgelse over passiv forsørgelse.

Så ville jeg da ønske jeg var ramt ind i din arbejdsplads, eller en af dem du kender til, dengang jeg søgte. - måske jeg er heldigere når jeg begynder at søge andet job for at få nogle andre arbejdstider (når 90% af arbejdstiden ligger aften og weekend, så er der svært at have en familie ved siden af)

De ting du nævner at I ikke ansætter ud fra, har jeg fuld forståelse for og det var bestemt ikke de ting jeg blev fravalgt på grund af. De fleste afslag kender jeg selvfølgelig ikke begrundelsen for, men dem jeg kender, var altså grundet overkvalificering.

I dag sidder jeg selv i en stilling hvor jeg står for ansættelse af nye medarbejdere, og jeg må indrømme at jeg nogen gange kigger på en ansøgning og tænker "hvad vil du hos os?" - primært er der folk der ikke har sat sig ind i hvad vi er for en virksomhed og hvad man egentlig laver hos os, eller unge under 18 der har så mange fritidsaktiviteter at jeg ikke kan se hvordan de også skal have tid at arbejde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2017

Loa

Anonym skriver:

Det er bestemt ikke første gang. Den nuværende ansættelse er han også headhuntet til. Firmaet fik mulighed for at få en guld-kontrakt, ham der udbød aftalen stillede som betingelse, at min mand kørte, så min mands arbejdsgiver blev jo bare nødt til at få fingrene i ham for at få kontrakten.

Min mand har mange års erfaring og er supergod med kunderne, han skaffer jævnligt arbejde til firmaet, fordi kunderne vil have ham til at udføre arbejdet. 

Han kan køre alt, men har selvfølgelig en primær niche. Han kører kun i Danmark og kommer hjem, hvis det hele brænder på, men vi har valgt, at han som udgangspunkt er væk mandag-fredag, nogle gange kommer han hjem i løbet af ugen, men det kører faktisk bedst, hvis han kun er hjemme i weekenden, så ved vores 4 børn også, hvad de har at glæde sig til.

Ej hvor vildt!! 

Men fedt for jer 

Ændrede lige hele mit syn på lastbils-verden

Anmeld Citér

9. juli 2017

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar og gode råd min mand har endelig fået job hos et rengøringsfirma, hvor han også har været under sin studietid. Så pyha, nu er der ro herhjemme ! Men det må godt nok være stramt for dem, der bare ryger ud af dagpengesystemet og ikke finder job :/ og med børn er det slet ikke sjovt!

Anmeld Citér

10. juli 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Vi gør ikke

Og via mit netværk ved jeg at jeg ikke er den eneste der gerne ansætter folk der har uddannelse 

Til gengæld ansætter jeg ikke folk der beder om 5 timer så de kan opretholde fuld kh 

Folk der ud fra deres ansøgning og cv har gået ledig i flere år og starter med at skrive at nu bliver de jo nødt til at tage hvad som helst 

Og heller ikke folk der får deres koner ,mænd eller forældre til at ringe for dem. 

Men derimod gerne folk på 25 og opretter med en sund indstilling til det at arbejde.

Jeg vil hellere have en person  der er stabil har god arbejdsmoral osv i et halvt år end jeg vil have en der kun gør det for at optjene ny dagpengeperiode eller kh 

Og sjovt nok har jeg flere ansatte som både de og jeg troede bare var på gennemgang ,men som har været hos os i flere år og er glade fordres arbejde.

Om et job er et skodjob eller ej handler mest om ens egen indstilling,og om man sætter selvforsørgelse over passiv forsørgelse.

Jeg er så enig med dig - endnu engang

Anmeld Citér

10. juli 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar og gode råd min mand har endelig fået job hos et rengøringsfirma, hvor han også har været under sin studietid. Så pyha, nu er der ro herhjemme ! Men det må godt nok være stramt for dem, der bare ryger ud af dagpengesystemet og ikke finder job :/ og med børn er det slet ikke sjovt!

Hvor er det dejligt, at det lykkes at finde et job.. Stort tilllykke!

Anmeld Citér

10. juli 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vi gør ikke

Ville ønske, der var flere som jer.

Nu har jeg godt nok fået job inde i min egen branche, men jeg søgte faktisk alt - lige fra starten af... Og jeg fik at vide - gang på gang, at jeg var overkvalificeret, og de derfor ikke ville kalde mig til samtale eller bare overveje mig.

Så det er nok forskelligt - men dejligt at høre, at der rent faktisk findes nogle, som gør det. Det tog nemlig lidt pusten fra mig dengang.. 

Det var vist lidt af et sidespor i forhold til hvad tråden handlede om, men ville bare fortælle min oplevelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.