Desværre er der mange rengøringsfirmaer, dagligvarebutikker og fastfood kæder, der afviser ansøgere der er overkvalificeret... Har selv været der for nogle år siden, og fik afslag fra både fakta, netto og MacDonalds, med den begrundelse at jeg var for velkvalificeret til at passe ind i deres personalegruppe. Det ene sted sagde chefen decideret at han af princip ikke ansatte folk der var bedre kvalificeret end ham selv... så selvom det lyder som den nemme løsning, så er det det bestemt ikke. Jeg fandt heldigvis et job ret hurtigt alligevel, men måtte opgive de nemme løsninge som alle foreslog.
Vi gør ikke
Har folk ansat der har pæne uddannelser
Og via mit netværk ved jeg at jeg ikke er den eneste der gerne ansætter folk der har uddannelse
Til gengæld ansætter jeg ikke folk der beder om 5 timer så de kan opretholde fuld kh
Folk der ud fra deres ansøgning og cv har gået ledig i flere år og starter med at skrive at nu bliver de jo nødt til at tage hvad som helst
Og heller ikke folk der får deres koner ,mænd eller forældre til at ringe for dem.
Men derimod gerne folk på 25 og opretter med en sund indstilling til det at arbejde.
Jeg vil hellere have en person der er stabil har god arbejdsmoral osv i et halvt år end jeg vil have en der kun gør det for at optjene ny dagpengeperiode eller kh
Og sjovt nok har jeg flere ansatte som både de og jeg troede bare var på gennemgang ,men som har været hos os i flere år og er glade fordres arbejde.
Om et job er et skodjob eller ej handler mest om ens egen indstilling,og om man sætter selvforsørgelse over passiv forsørgelse.
Anmeld
Citér