Ud af dagpengesystemet...hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2017

ønskebørn74

Dorthe1986 skriver:

Gælder det også hvis han vælger en erhvervsuddannelser? Eller "ungdomsuddannelse" (hedder det, det? )

Ja du kan ikke tage en lavere uddannelse med SU end den du har mere..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2017

Dorthe1986

ønskebørn74 skriver:

Ja du kan ikke tage en lavere uddannelse med SU end den du har mere..

Nå for søren. Ja så er det da heller ikke nemt.

Anmeld Citér

6. juli 2017

Jullesnulle

Hvad har han af uddannelse... og har I fået andre øjne på hans ansøgninger..?

bruger I LinkedIn..?

jeg har fået job på 5 dage via linked in

Anmeld Citér

6. juli 2017

Jullesnulle

Jullesnulle skriver:

Hvad har han af uddannelse... og har I fået andre øjne på hans ansøgninger..?

bruger I LinkedIn..?

jeg har fået job på 5 dage via linked in

På nuværende tidspunkt kører der en "bølge" på LinkedIn hvor man gør opmærksom på st man gerne vil connectes - ved at skrive bølge i kommentarfeltet. 

Der er nogle der søger folk og folk der søger jobs.

netværk, netværk, netværk...!

I er i gang med at symptombehandle ... tænk ud af boksen og gør noget andet end det I har gjort.... ellers er resultatet det samme.

Anmeld Citér

6. juli 2017

L-Mortil3

Jeg ved ikke om det er foreslået ? Men min mand fandt job gennem vikarbranchen , han meldte sig til alle steder han kunne, både med hans udd men sagde han tog HVAD som helst! Han var ude i 3 vikar jobs og bum så var der fast arbejde!

Anmeld Citér

6. juli 2017

Anonym

Man kan godt tage en anden uddannelse, kommer bare an på hvilken. Kig eller skriv til uddannelsesguide. Jeg vil selv gerne søge ind på politiskole når jeg er færdig med min kandidat her snart. Det er vist noget med at man ikke kan få en anden uddannelse der hører under samme ministerie. Sådan har jeg i hvert fald fået det forklaret af dem. Men der er en del undtagelser.

Anmeld Citér

6. juli 2017

Misser1989

Anonym skriver:

Det havde vi også tænkt på. Men der er også kommet nye regler, så du kan først påbegynde en uddannelse 6 år efter, at du har færdiggjort din "første" uddannelse (han har en kandidat fra 2015)...

Han kan godt tage en erhvervsuddannelse, og så få voksen elevløn. Jeg er selv ledig og har lige været på kursus gennem jobcentret, hvor det handlede om at uddanne sig. 

Anmeld Citér

6. juli 2017

Carina:-)

Vikarbureauer mangler folk især her i sommerferien

Mange rengøringssslskaber mangler folk 

Hvis man kan se en mening i hvilket som helst job er der en del at søge

Det havde været smart at han fra starten af havde søgt alt og ikke kun det sidste halve år 

Men nu må han kontakte alle vikarbureau er 

Netto mangler og så folk og det samme med Mac d 

Anmeld Citér

6. juli 2017

Thea14

Carina:-) skriver:

Vikarbureauer mangler folk især her i sommerferien

Mange rengøringssslskaber mangler folk 

Hvis man kan se en mening i hvilket som helst job er der en del at søge

Det havde været smart at han fra starten af havde søgt alt og ikke kun det sidste halve år 

Men nu må han kontakte alle vikarbureau er 

Netto mangler og så folk og det samme med Mac d 

Desværre er der mange rengøringsfirmaer, dagligvarebutikker og fastfood kæder, der afviser ansøgere der er overkvalificeret... Har selv været der for nogle år siden, og fik afslag fra både fakta, netto og MacDonalds, med den begrundelse at jeg var for velkvalificeret til at passe ind i deres personalegruppe. Det ene sted sagde chefen decideret at han af princip ikke ansatte folk der var bedre kvalificeret end ham selv... så selvom det lyder som den nemme løsning, så er det det bestemt ikke. Jeg fandt heldigvis et job ret hurtigt alligevel, men måtte opgive de nemme løsninge som alle foreslog.

Anmeld Citér

6. juli 2017

Carina:-)

Desværre er der mange rengøringsfirmaer, dagligvarebutikker og fastfood kæder, der afviser ansøgere der er overkvalificeret... Har selv været der for nogle år siden, og fik afslag fra både fakta, netto og MacDonalds, med den begrundelse at jeg var for velkvalificeret til at passe ind i deres personalegruppe. Det ene sted sagde chefen decideret at han af princip ikke ansatte folk der var bedre kvalificeret end ham selv... så selvom det lyder som den nemme løsning, så er det det bestemt ikke. Jeg fandt heldigvis et job ret hurtigt alligevel, men måtte opgive de nemme løsninge som alle foreslog.

Vi gør ikke

Har folk ansat der har pæne uddannelser 

Og via mit netværk ved jeg at jeg ikke er den eneste der gerne ansætter folk der har uddannelse 

Til gengæld ansætter jeg ikke folk der beder om 5 timer så de kan opretholde fuld kh 

Folk der ud fra deres ansøgning og cv har gået ledig i flere år og starter med at skrive at nu bliver de jo nødt til at tage hvad som helst 

Og heller ikke folk der får deres koner ,mænd eller forældre til at ringe for dem. 

Men derimod gerne folk på 25 og opretter med en sund indstilling til det at arbejde.

Jeg vil hellere have en person  der er stabil har god arbejdsmoral osv i et halvt år end jeg vil have en der kun gør det for at optjene ny dagpengeperiode eller kh 

Og sjovt nok har jeg flere ansatte som både de og jeg troede bare var på gennemgang ,men som har været hos os i flere år og er glade fordres arbejde.

Om et job er et skodjob eller ej handler mest om ens egen indstilling,og om man sætter selvforsørgelse over passiv forsørgelse.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.