Jeg har set rigtig mange have god erfaring med at søge job via de sociale medier, som fx Facebook - det handler om at udnytte sit netværk.
Og ellers tænker jeg at der efter to år uden gevinst, skal kigges på opsætningen af den skriftelige ansøgning og skiftes taktik. I mange brancher hjælper det at møde op personligt med en ansøgning, mens det andre steder har den modsatte effekt.
Samtidig er et vigtigt at huske at over 80% af alle ansættelser, bliver ansat ud fra uopfordrede ansøgninger - så find frem til virksomheder og kontakt dem, selvom de ikke søger. På min arbejdsplads står der altid at vi ikke søger nye medarbejdere, men vi ansætter alligevel mere end 10 årligt, ud fra uopfordrede ansøgningee.
jeg har hørt at fabriksarbejde og lagerarbejde skulle være nemt at få - et forsøg værd hvis det ikke er forsøgt.
At framelde forsikringer og a-kasse er det dummeste. Men det kan være der kan foretages en billigere løsning hvis I får tjekket op på forsikringsdelen. Måske er der en bil der kan undværes? Måske er løsningen at finde er andet sted at bo?
Jeg håber din mand finder er job snarest, for der ville uden tvivl være den bedste løsning for jer.
Anmeld
Citér