Ud af dagpengesystemet...hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2017

Anonym

Ved godt det ikke lige er det du spørger om, men har han også forsøgt sig med at søge telemarketing/sælger jobs? Synes altid der bliver søgt sådan nogle alle vegne, også uden relevant uddannelse. Det er det jeg selv har fået to gange, da jeg skulle bruge et job akut. Første gang uden uddannelse eller erfaring med det. Synes personligt det er et træls slags arbejde, da det virkelig ikke er mig, men det kan læres og giver også fint. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2017

Tobis

Profilbillede for Tobis
Anonym skriver:

Det havde vi også tænkt på. Men der er også kommet nye regler, så du kan først påbegynde en uddannelse 6 år efter, at du har færdiggjort din "første" uddannelse (han har en kandidat fra 2015)...

Åhh for pokker. Ja, så er det ikke en mulighed

Anmeld Citér

5. juli 2017

Anonym

Det er umuligt at opstøve håndværkere i dagens danmark. Få ham til at opsøge 5 håndværkere om dagen, hvor han kan tilbyde sig som arbejdsmand,  så de uddannede håndværkere kan bruge deres tid på det de er gode til. 

Og han skal ud og banke på, ikke sende en ansøgning i den branche.

En anden mulighed kan være, om jobcenteret vil betale for et taxi kørekort, der er også altid jobs at få.  Skid job,  bevares, men det er et job.

For hver time han arbejder kan han forlænge sone dagpenge med 2 timer, dog max forlæmgelse i et år.

Kontakt vikarbureauer, ikke bare skrive sig op, men ring til dem en gang om ugen, så de husker ham. Han skal være super opsøgende, så er der også jobs.

Held og lykke

Anmeld Citér

5. juli 2017

Anonym

Jeg har set rigtig mange have god erfaring med at søge job via de sociale medier, som fx Facebook - det handler om at udnytte sit netværk.

Og ellers tænker jeg at der efter to år uden gevinst, skal kigges på opsætningen af den skriftelige ansøgning og skiftes taktik. I mange brancher hjælper det at møde op personligt med en ansøgning, mens det andre steder har den modsatte effekt.

Samtidig er et vigtigt at huske at over 80% af alle ansættelser, bliver ansat ud fra uopfordrede ansøgninger - så find frem til virksomheder og kontakt dem, selvom de ikke søger. På min arbejdsplads står der altid at vi ikke søger nye medarbejdere, men vi ansætter alligevel mere end 10 årligt, ud fra uopfordrede ansøgningee.

jeg har hørt at fabriksarbejde og lagerarbejde skulle være nemt at få - et forsøg værd hvis det ikke er forsøgt.

At framelde forsikringer og a-kasse er det dummeste. Men det kan være der kan foretages en billigere løsning hvis I får tjekket op på forsikringsdelen. Måske er der en bil der kan undværes? Måske er løsningen at finde er andet sted at bo?

Jeg håber din mand finder er job snarest, for der ville uden tvivl være den bedste løsning for jer.

Anmeld Citér

5. juli 2017

esioul

Anonym skriver:

Dvs. optjeningsperioden er ændret? Han forsøger med sommerferiejobs, men det har ikke givet noget endnu, desværre...

Ja den er så. Man skal ikke længere have optjent 19xx timer for at få ny dagpengeret. Man optjener løbende via vikararbejde eller andet arbejde  

Det er lige trådt i kraft her 1/7. 

Anmeld Citér

6. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg kan bare ikke se, hvad vi mere kan gøre - han har virkelig søgt alt, hvad han kunne. Han har en kandidat fra uni., så supermarkeder, rengøringsfirmaer, grillbarer osv. afviser ham med den begrundelse, at de godt ved, at så snart han får tilbudt noget bedre, så smutter han  og det har de jo ret i...men det er godt nok frustrerende. Vores "buffer" har altid været, at han det sidste halve år skulle søge ALLE slags job (rengøring osv.), men når de også afviser ham, er det svært at se, hvad vi så kan gøre...

Forsikringer og A-kasse er også det sidste jeg vil skære væk, men hvis der ikke er råd til det tænker jeg, at det er det, der står for skud - vi skal jo købe mad, betale husleje osv. 

Det kan jeg også godt forstå. Men fx. rengøringsjobs osv. giver jo stadig penge fremfor ikke at lave noget. Og man kan jo altid forsøge. Min mand kan ikke få job inden for det fag han er uddannet til, så han arbejder som ufaglært til 140kr i timen uden pension. Det giver jo stadig penge i kassen. Og så er han faktisk mod forventning blevet rigtig glad for sit arbejde og har snart været der et år. Søg alt, også "lorte" jobs. Dem er der jo også nogle der er nødt til at besidde og så søg videre alligevel. Selvfølgelig ved en potentiel arbejdsgiver at han vil søge væk, men når han ikke har fået et job i de sidste to år inden for sit fag, hvem siger så at han vil få tilbudt et job ligeså snart han får et rengøringsjob fx. 

Anmeld Citér

6. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg er simpelthen så frustreret min mand har 6 uger tilbage på dagpenge og efterfølgende ryger han helt ud af systemet. Jeg tjener 1500 kr. for meget om måneden til, at han kan få kontanthjælp - dvs. at jeg skal forsørge ham og vores to børn - at vi har børn, har ingen betydning i forhold til, om man får støtte eller ej.

Er der andre herinde med små indkomster, som har gode råd til, hvordan man får tingene til at løbe rundt? Jeg har i dag opsagt de sidste ting, som vi kan undvære (tv eks.), men vil nødig til at opsige forsikringer og min egen a-kasse. Har dog meldt mig ud af fagforeningen for at spare kontingent. 

Egentlig er jeg også lidt "chokeret" over, at det er sådan vores system fungerer...er der andre, der har stået eller står i lignende situation? Det er lidt tankevækkende, at vi lige nu hver især ville have flere penge til rådighed hver især, hvis vi bliver skilt (så er han nemlig berettiget til kontanthjælp).

Nå, beklager et dybt suk herfra!

Har din mand nogle begrænsninger??  Altså kropsligt og psykisk.  

Hvilke område Bor i?  

Mange kommunale steder søger sommer afløsere stadig,  evt til rengøring m.v det er måske meget underkvalificeret men stadig en indtjening.  

kan vel få nedsat institutioner når o går ned i indkomst.  

Anmeld Citér

6. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg er simpelthen så frustreret min mand har 6 uger tilbage på dagpenge og efterfølgende ryger han helt ud af systemet. Jeg tjener 1500 kr. for meget om måneden til, at han kan få kontanthjælp - dvs. at jeg skal forsørge ham og vores to børn - at vi har børn, har ingen betydning i forhold til, om man får støtte eller ej.

Er der andre herinde med små indkomster, som har gode råd til, hvordan man får tingene til at løbe rundt? Jeg har i dag opsagt de sidste ting, som vi kan undvære (tv eks.), men vil nødig til at opsige forsikringer og min egen a-kasse. Har dog meldt mig ud af fagforeningen for at spare kontingent. 

Egentlig er jeg også lidt "chokeret" over, at det er sådan vores system fungerer...er der andre, der har stået eller står i lignende situation? Det er lidt tankevækkende, at vi lige nu hver især ville have flere penge til rådighed hver især, hvis vi bliver skilt (så er han nemlig berettiget til kontanthjælp).

Nå, beklager et dybt suk herfra!

I sin tid lånte min mand penge til at betale et lastbilkørekort og har arbejdet non-stop siden. Han bliver jævnligt forsøgt headhuntet af andre firmaer (vi bor i vandkantsDanmark med stor arbejdsløshed), og han tjener mange penge, virkelig mange penge.

Anmeld Citér

6. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

I sin tid lånte min mand penge til at betale et lastbilkørekort og har arbejdet non-stop siden. Han bliver jævnligt forsøgt headhuntet af andre firmaer (vi bor i vandkantsDanmark med stor arbejdsløshed), og han tjener mange penge, virkelig mange penge.

Headhuntet som lastbilschauffør? Det er alligevel vildt... Laver han noget andre chauffører ikke gør? Fedt at det kunne udvikle sig sådan for jer  Er han meget væk så? Kører til udlandet og lign?

Anmeld Citér

6. juli 2017

Anonym

Anonym skriver:

Headhuntet som lastbilschauffør? Det er alligevel vildt... Laver han noget andre chauffører ikke gør? Fedt at det kunne udvikle sig sådan for jer  Er han meget væk så? Kører til udlandet og lign?

Det er bestemt ikke første gang. Den nuværende ansættelse er han også headhuntet til. Firmaet fik mulighed for at få en guld-kontrakt, ham der udbød aftalen stillede som betingelse, at min mand kørte, så min mands arbejdsgiver blev jo bare nødt til at få fingrene i ham for at få kontrakten.

Min mand har mange års erfaring og er supergod med kunderne, han skaffer jævnligt arbejde til firmaet, fordi kunderne vil have ham til at udføre arbejdet. 

Han kan køre alt, men har selvfølgelig en primær niche. Han kører kun i Danmark og kommer hjem, hvis det hele brænder på, men vi har valgt, at han som udgangspunkt er væk mandag-fredag, nogle gange kommer han hjem i løbet af ugen, men det kører faktisk bedst, hvis han kun er hjemme i weekenden, så ved vores 4 børn også, hvad de har at glæde sig til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.