vil gerne smide en 5kg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2017

Bananaalice

Anonym skriver:

hvad spiser du? for at undgå stivelse mm?

Som den anden skriver om LCHF, så handler den spisemåde om at man fjerner kulhydrater og spiser gode fedtstoffer i stedet. Men tilgengæld får jeg så meget broccoli og kål som jeg aldrig har fået før, det er så skønt Spinat, og så meget andet godt. Og så f.eks. bønnefritter og mayonaise, kokosolie og andre olier, avocado. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2017

Anonym trådstarter

Bananaalice skriver:

Som den anden skriver om LCHF, så handler den spisemåde om at man fjerner kulhydrater og spiser gode fedtstoffer i stedet. Men tilgengæld får jeg så meget broccoli og kål som jeg aldrig har fået før, det er så skønt Spinat, og så meget andet godt. Og så f.eks. bønnefritter og mayonaise, kokosolie og andre olier, avocado. 

så i løbet af dagen, spiser du de ting du skriver der? eller hvordan? følger du en app eller ligende?

Anmeld Citér

21. juni 2017

Bananaalice

Anonym skriver:

så i løbet af dagen, spiser du de ting du skriver der? eller hvordan? følger du en app eller ligende?

Prøv at læse herinde http://www.madbanditten.dk/hvad-er-lchf/

Jeg ved man godt kan være vegetar på LCHF, jeg ved der også er en facebookgruppe. Ellers, google efter lchf og vegetar

Det er en livsstilsændring og ikke en kur. Men efter 14 dage, når du har været afvænnet fra sukker, vil du kunne mærke din mave er bedre. 
Men til morgenmad får jeg oftest noget med æg, eller græsk yoghurt. Så spiser jeg noget pålæg og nogle oste til frokost, nogle peberfrugter og lidt grønt, eller en rest fra aftenssmaden, og så til aftenssmad så ja, helt almindelig mad, men hvor tingene er erstattet, f.eks. svensk pølseret men med blomkål i stedet for kartofler Eller knoldselleri.

Anmeld Citér

21. juni 2017

Anonym trådstarter

Bananaalice skriver:

Prøv at læse herinde http://www.madbanditten.dk/hvad-er-lchf/

Jeg ved man godt kan være vegetar på LCHF, jeg ved der også er en facebookgruppe. Ellers, google efter lchf og vegetar

Det er en livsstilsændring og ikke en kur. Men efter 14 dage, når du har været afvænnet fra sukker, vil du kunne mærke din mave er bedre. 
Men til morgenmad får jeg oftest noget med æg, eller græsk yoghurt. Så spiser jeg noget pålæg og nogle oste til frokost, nogle peberfrugter og lidt grønt, eller en rest fra aftenssmaden, og så til aftenssmad så ja, helt almindelig mad, men hvor tingene er erstattet, f.eks. svensk pølseret men med blomkål i stedet for kartofler Eller knoldselleri.

Tak, jeg vil da lige prøve at læse noget mere om det

Anmeld Citér

21. juni 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Anonym skriver:

Hvad spiste du så i løbet af en dag? Jeg spiser nemlig ikke kød, så synes hurtigt det bliver tamt bare at spise salat, grønsager mm både til aften og middagsmad.

Spiser du æg? For det er rigtig godt. Og ellers spiste jeg masser af hytteost, forskellige oste, fed youghurt, A38, grøntsager på alle mulige måder, supper. Men ja, kød var selvfølgelig også en stor del af det. Ved selvfølgelig ikke hvorfor du ikke spiser kød, men måske kunne æg og fisk komme til genovervejelse? 

Anmeld Citér

21. juni 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Er det rigtig? synes det så svært også fordi jeg ikke spiser kød :s så det vil sige, så kan jeg kun spise grønsager, frugt .

hvordan ser en mad'dag ud for dig?

Vi spiser i store træk heller ikke frugt, frugtsukker er en stor-synder, men folk hænger hatten på Sundhedsstyrelsens anbefaling, selvom det er en rigtig skidt anbefaling.

Hvis du kan holde dig fra kulhydrater (helt!), så er det grøntsager og sundt fedt, der kan være vejen for dig, det bedste er, at du aldrig er sulten på den måde.

Anmeld Citér

21. juni 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

Er det rigtig? synes det så svært også fordi jeg ikke spiser kød :s så det vil sige, så kan jeg kun spise grønsager, frugt .

hvordan ser en mad'dag ud for dig?

Altså kulhydrater kan gøre en oppustet.

drop kartoflerne og pastaen.

spis grønsager, bønner osv. 

Hvad med fisk..?

Anmeld Citér

22. juni 2017

Mamalou

Hvis LCHF ikke er dig vil jeg anbefale dig at kigge på Sense. Der er youtube videoen hvor kvinden bag - Suzy Wengel - forklarer principperne. Der ud over er der også en Facebook gruppe. Hvordan det stemmer overens med at du spiser kød kan jeg ikke svare dig på, men har selv tabt mig på Sense og min søster med stoftskiftesygdom, har mod alle odds haft stor succes med Sense

Anmeld Citér

22. juni 2017

Bissen

Jeg vil også anbefale Sense. Lækker mad med måde og de rigtige mængder - og taber mig stille og roligt. 

Anmeld Citér

27. juni 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tror sgu det bliver et problem at skære kulhydrater fra hvis man ikke spiser kød.. langt de fleste skruer jo med for kulhydrat for at skrue op for proteiner i stedet for, da protein mætter - det gør rene grøntsager ikke på samme måde. Og oven i det, så er det sgu vigtigt at få det hele, for at kroppen og hjernen kan fungerer. Klart, vi har tendens til FOR mange kulhydrater idag, men de er stadig vigtige, så man skal ikke gå helt udenom. Jeg vil anbefale mindre mængder og en grovere variant - vilde ris, fuldkornspasta og rugbrød fx. 

Men tilbage til proteinen! Det er vigtigt! Især hvis du cutter i dine kulhydrater! Ellers får du ingen reel næring i din mad. Jovist er der vitaminer i din salatblanding, men der er begrænset mængde energi i som din krop kan bruge af, og det vil sige at du ikke kun begynder at tære på dine fedtdepoter men i høj grad også dine muskler hvis du ikke får opfyldt dit proteinbehov. Jeg siger ikke du skal få protein igennem kød, men tænk over at spise proteinholdigt - bønner, skyr, ost, hytteost. En tommelfingerregel er at man skal have 2g protein pr kg man vejer - dagligt. 

Du kan evt hente appen lifesum, og så prøv at tast din mad ind og se hvordan din fordeling af kulhydrat, protein og fedt egentlig ser ud. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.