Jeg tror sgu det bliver et problem at skære kulhydrater fra hvis man ikke spiser kød.. langt de fleste skruer jo med for kulhydrat for at skrue op for proteiner i stedet for, da protein mætter - det gør rene grøntsager ikke på samme måde. Og oven i det, så er det sgu vigtigt at få det hele, for at kroppen og hjernen kan fungerer. Klart, vi har tendens til FOR mange kulhydrater idag, men de er stadig vigtige, så man skal ikke gå helt udenom. Jeg vil anbefale mindre mængder og en grovere variant - vilde ris, fuldkornspasta og rugbrød fx.
Men tilbage til proteinen! Det er vigtigt! Især hvis du cutter i dine kulhydrater! Ellers får du ingen reel næring i din mad. Jovist er der vitaminer i din salatblanding, men der er begrænset mængde energi i som din krop kan bruge af, og det vil sige at du ikke kun begynder at tære på dine fedtdepoter men i høj grad også dine muskler hvis du ikke får opfyldt dit proteinbehov. Jeg siger ikke du skal få protein igennem kød, men tænk over at spise proteinholdigt - bønner, skyr, ost, hytteost. En tommelfingerregel er at man skal have 2g protein pr kg man vejer - dagligt.
Du kan evt hente appen lifesum, og så prøv at tast din mad ind og se hvordan din fordeling af kulhydrat, protein og fedt egentlig ser ud.
Anmeld
Citér