Anonymor skriver:
Altså hvad er det egentlig du har købt til det ældste barn?
Sikke da den her tråd har fået sit eget liv....
Jeg ved ikke hvad andre får i barselsgave, men alle de gaver jeg har været med til at give, samt dem jeg selv har modtaget, har da altid været til babyen (fx et legetæppe, babytøj osv) - der har aldrig været gaver med fokus på morens behov. Vi blev enige om at de næppe manglede babyting, og at den store på knapt 2 ville blive glad for en gave (modsat baby der er ligeglad). Og ligeså med moren. Der blev ikke aftalt 50/50, der blev smidt et par forslag men vi gik ikke i detaljer med hvad det skulle være.
Nå men jeg købte et hoppedyr til den store på knapt 2. Der var ikke det vilde udvalg til den aldersstørrelse (det meste er til babyer), tænkte hun ville elske sådan en, og så havde jeg heller ikke lige 4 timer at bruge på at shoppe rundt efter en billigere løsning.
Til moren har jeg købt et termokrus & nogle muslibarer. Tanken var, at det jo nogen gange kan være svært at finde tid til at få noget at spise, en müslibar kan man altid have i tasken.
Efter min mening er det TANKEN (og ikke prisen) der tæller. Og der blev tænkt på dem begge.
Mine kolleger synes i øvrigt det var en fin gave, og hvis der var nogen der var mavesure, så opdagede jeg det ihvertfald ikke. Det tror jeg nu ikke, for på min arbejdsplads er folk heldigvis generelt positivt indstillede.
Jeg undrer mig over dem der gider bruge deres energi på at blive sure over et (i mine øjne) temmelig lille issue. Synes måske heller ikke man kan tillade sig at blive mobset over noget sådan, så må man jo ihvertfald sørge for ALTID selv melde sig på banen til at købe gaven.
Anmeld
Citér