Barselsgave til ingen penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm
Anonymor skriver:

Altså hvad er det egentlig du har købt til det ældste barn?

Sikke da den her tråd har fået sit eget liv....

Jeg ved ikke hvad andre får i barselsgave, men alle de gaver jeg har været med til at give, samt dem jeg selv har modtaget, har da altid været til babyen (fx et legetæppe, babytøj osv) - der har aldrig været gaver med fokus på morens behov. Vi blev enige om at de næppe manglede babyting, og at den store på knapt 2 ville blive glad for en gave (modsat baby der er ligeglad). Og ligeså med moren. Der blev ikke aftalt 50/50, der blev smidt et par forslag men vi gik ikke i detaljer med hvad det skulle være.

Nå men jeg købte et hoppedyr til den store på knapt 2. Der var ikke det vilde udvalg til den aldersstørrelse (det meste er til babyer), tænkte hun ville elske sådan en, og så havde jeg heller ikke lige 4 timer at bruge på at shoppe rundt efter en billigere løsning.

Til moren har jeg købt et termokrus & nogle muslibarer. Tanken var, at det jo nogen gange kan være svært at finde tid til at få noget at spise, en müslibar kan man altid have i tasken.

Efter min mening er det TANKEN (og ikke prisen) der tæller. Og der blev tænkt på dem begge.

Mine kolleger synes i øvrigt det var en fin gave, og hvis der var nogen der var mavesure, så opdagede jeg det ihvertfald ikke. Det tror jeg nu ikke, for på min arbejdsplads er folk heldigvis generelt positivt indstillede.

Jeg undrer mig over dem der gider bruge deres energi på at blive sure over et (i mine øjne) temmelig lille issue. Synes måske heller ikke man kan tillade sig at blive mobset over noget sådan, så må man jo ihvertfald sørge for ALTID selv melde sig på banen til at købe gaven.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2017

Ena

Lomm skriver:

vi skal på mit arbejde give en barselsgave, vi blev enige om at de nok havde rigeligt med babyudstyr (barn nr 2), så vi ville hellere give en gave til moren & det store barn. Da jeg så stod nede i baby butikken, var den eneste gode gave så dyr, at der nu kun er 10kr tilbage til moren.

Jeg har ikke noget imod at skulle spæde lidt ekstra til selv, men hvad kan man lige købe til nær ingen penge?

Havde selv tænkt på et termokrus (kan mindes fra egen barsel at kaffen altid blev kold fordi baby åbenbart kan fornemme at man netop har skænket en kop!), men så kom jeg lige i tanke om at hun slet ikke drikker kaffe....

Hjemmelavede ideer er også velkomne!

Jeg giver nogle gange hjemmelavet low carb knækbrød pakket fint ind eller i en krukke. Mine og veninder vil hellere have det end vin/blomster. Det kunne måske være en ide

Anmeld Citér

18. juni 2017

Carina:-)

Ena skriver:

Jeg giver nogle gange hjemmelavet low carb knækbrød pakket fint ind eller i en krukke. Mine og veninder vil hellere have det end vin/blomster. Det kunne måske være en ide

Det bedste jeg fik sidste gang var en portion hjemmelavet risalamande som min 18 årige søn kom med . D. 24/12 på sygehuset. (lillebror kom ved akut ks d 23/12)

Der er ikke noget bedre når man får gaver der er givet i kærlighed og der er de hjemmegjorte absolut i den kategori 

Anmeld Citér

18. juni 2017

Ena

Carina:-) skriver:

Det bedste jeg fik sidste gang var en portion hjemmelavet risalamande som min 18 årige søn kom med . D. 24/12 på sygehuset. (lillebror kom ved akut ks d 23/12)

Der er ikke noget bedre når man får gaver der er givet i kærlighed og der er de hjemmegjorte absolut i den kategori 

Min veninde kom med en lagkage, den dag min mand skulle tilbage på arbejde efter barsel. Det fantastisk og jeg åd den selv 

Anmeld Citér

18. juni 2017

Flomama

Sprit25 skriver:

Tror du misforstår. Jeg ville elske at få en gave min datter og jeg ville få sammen. Jeg ville også elske at mine kollegaer havde tænkt på min datter. 

MEN jeg synes at give så dyr en gave at der ikke engang er råd til en "ordentlig" gave til min kollega, det synes jeg faktisk ikke er i orden! Det er hende jeg vil give en gave og det er en barselsgave til hende! At man så bliver spist af med en ansigtsmaske fra normal synes jeg er luset. 

Jeg ville ALDRIG komme det billige bras i mit ansigt, da det ødelægger mere end gavner. 

En gave er en gave ikke et krav! 

Så at sige du ville blive sur over at blive "spist af" med en lækker ansigtmaske. Lyder ærlig talt snot forkælet..

Anmeld Citér

19. juni 2017

Sprit25

Flomama skriver:

En gave er en gave ikke et krav! 

Så at sige du ville blive sur over at blive "spist af" med en lækker ansigtmaske. Lyder ærlig talt snot forkælet..

Nej en gave er bestemt ikke et krav. Hverken at give eller at modtage. 

Synes bare det virker absurd at hende der har født får den gave med mindst omtanke fra hendes kollegaer 

Anmeld Citér

19. juni 2017

Ena

Sprit25 skriver:

Synes bare det virker absurd at hende der har født får den gave med mindst omtanke fra hendes kollegaer 

Hvis indkøb af fælles gave betyder så meget for én, er man nok nødt til selv at være den der køber. 

Anmeld Citér

19. juni 2017

Sprit25

Ena skriver:

Hvis indkøb af fælles gave betyder så meget for én, er man nok nødt til selv at være den der køber. 

Jeg har da heller aldrig sagt at jeg ikke ville melde mig 

jeg lukker ned her. Gider simpelthen ikke diskutere mere omkring en gave til en jeg ikke kender. 

Anmeld Citér

19. juni 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Jeg synes, du er urimelig over for TS. Mindst omtanke? - du mener vel "færrest penge", for der ligger da omtanke i at skrive og spørge til råds herinde for at finde en god gave til få midler. Det tyder da ikke på ligegyldighed. 

Jeg ville gerne bakke op om at gå all in på en gave til det store barn og fx en hjemmeplukket buket fra haven eller en anden lille "tanken, der tæller"-sag til moren. Det lader til at være helt i kollegernes ånd her. 

Anmeld Citér

19. juni 2017

Sprit25

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, du er urimelig over for TS. Mindst omtanke? - du mener vel "færrest penge", for der ligger da omtanke i at skrive og spørge til råds herinde for at finde en god gave til få midler. Det tyder da ikke på ligegyldighed. 

Jeg ville gerne bakke op om at gå all in på en gave til det store barn og fx en hjemmeplukket buket fra haven eller en anden lille "tanken, der tæller"-sag til moren. Det lader til at være helt i kollegernes ånd her. 

Prøver en sidste gang! 

Jeg synes skam også det er så fint med en gave til barnet og en til moren. Og jeg er skam også ligeglad med hvilken gave, der har kostet mest, da det er tanken der tæller. 

Synes bare ikke der, i mil optik, har været en tanke bag. Jo men tanken har så gjort at moren blev glemt. 

Jeg synes ikke der er blevet købt til begge, men kun til den ene! Jeg kunne ikke drømme om at være utilfreds eller stille mig på bagben, men jeg ville sgu nok nævne for min kollega at det kunne have været rart der havde været den tanke. 

Kan se gaven er endt med et termokrus og nogle muslibare. Fin gave vitterligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.