Barselsgave til ingen penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2017

Sprit25

Som kollega ville jeg faktisk blive lidt irriteret over du køber så dyr en gave til barnet. 

Mit råd: snak med kollegaerne og om der skal gives mere eller om gaven til barnet skal byttes

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

Som kollega ville jeg faktisk blive lidt irriteret over du køber så dyr en gave til barnet. 

Mit råd: snak med kollegaerne og om der skal gives mere eller om gaven til barnet skal byttes

Det var jo så aftalen at vi bla skulle købe en gave til den store pige istedet for til baby, gaven var ikke herredyr eller noget (vi havde fra start ikke det vilde at rutte med) - men har selv en dreng på ca samme alder, og det var det eneste jeg lige tænkte nok ville være lykken for den alder. Og der er da heldigvis heller ingen der er blevet sure 

Og så kan den jo byttes hvis moren synes hun hellere ville have noget andet.

Anmeld Citér

16. juni 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm
Benjamins'mor skriver:

Noget wellness halløj. F.eks. ansigtsmaske, de kan købes i normal til omkring 10,- og evt en anden lille ting, noget lotion, badescrub etc. De har mange fine sager i normal til ingen penge. 

Super ide, tak 

Anmeld Citér

16. juni 2017

Sprit25

Lomm skriver:

Det var jo så aftalen at vi bla skulle købe en gave til den store pige istedet for til baby, gaven var ikke herredyr eller noget (vi havde fra start ikke det vilde at rutte med) - men har selv en dreng på ca samme alder, og det var det eneste jeg lige tænkte nok ville være lykken for den alder. Og der er da heldigvis heller ingen der er blevet sure 

Og så kan den jo byttes hvis moren synes hun hellere ville have noget andet.

Ville stadig blive lidt irriteret 

men sådan er man jo så forskellig. En anden ide kunne være at købe en biograftur til mor og datter. Så kunne de hygge uden baby 

Anmeld Citér

16. juni 2017

Panther

Profilbillede for Panther
Sprit25 skriver:

Aftalen er jo, at de skal købe noget til det store barn og noget til moderen. Hun har købt noget til det store barn og har så 10 kr tilbage til moderen. Hun vil selv spæde resten til.

hvad er der at blive irriteret over?

Anmeld Citér

17. juni 2017

Sprit25

PUHK skriver:

Aftalen er jo, at de skal købe noget til det store barn og noget til moderen. Hun har købt noget til det store barn og har så 10 kr tilbage til moderen. Hun vil selv spæde resten til.

hvad er der at blive irriteret over?

At der netop skulle købes noget til begge, men det blev der ikke. Der er jo i teorien kun købt noget til den ene. 

Anmeld Citér

17. juni 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm
Sprit25 skriver:

At der netop skulle købes noget til begge, men det blev der ikke. Der er jo i teorien kun købt noget til den ene. 

Er en gave kun ok hvis den er dyr? Personligt synes jeg en gave er god hvis den er givet med omtanke - altså hvor giver har vurderet at den vil bringe lykke. Så er prisen da ligemeget, hjemmelavet er da fx super fint synes jeg.

Anmeld Citér

17. juni 2017

Bananaalice

Lomm skriver:

Er en gave kun ok hvis den er dyr? Personligt synes jeg en gave er god hvis den er givet med omtanke - altså hvor giver har vurderet at den vil bringe lykke. Så er prisen da ligemeget, hjemmelavet er da fx super fint synes jeg.

Omtanke? Synes du virkelig det er med omtanke kun at have 10 kr. tilbage, hvor man så hellere vil spørge et forum end de andre givere om hvad man lige kan få for ingen penge? 
Jeg synes nu heller ikke overfor de andre at det er en omtanke at bruge hele beløbet på et barn der er ligeglad med hvem det får gaver fra. Barnet skal da nok få gaver af familien og venner også, bare rolig, det bliver ikke glemt, men synes nu bare man som kollegaer kunne vise sin kollega noget omtanke om at købe/lave noget forkælelse og for at vise man tænker på hende, og så derefter kunne have fundet en mindre ting til pigen.
Men fint hun vil spæde I selv Det kan jo så også blive nødvendigt, ikke meget man får for en 10'er, knap nok et garnnøgle til noget hjemmelavet.

Anmeld Citér

17. juni 2017

Sprit25

Lomm skriver:

Helt enig! Men hvad kan du lave af hjemmelavet gave til 10! Kr? Synes det misforstået omtanke at købe så dyr en gave til et barn at der ikke er noget til moren, som jo er den kollegaerne kender 

Jeg ville personligt elske når jeg har født hvis nogen kom med noget jeg kunne lave alene med min ældste datter. Eller min mand kunne! Hellere det end en eller ansigtsmaske fra normal til en 10'er

Anmeld Citér

17. juni 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Helt enig! Men hvad kan du lave af hjemmelavet gave til 10! Kr? Synes det misforstået omtanke at købe så dyr en gave til et barn at der ikke er noget til moren, som jo er den kollegaerne kender 

Jeg ville personligt elske når jeg har født hvis nogen kom med noget jeg kunne lave alene med min ældste datter. Eller min mand kunne! Hellere det end en eller ansigtsmaske fra normal til en 10'er

Du ville elske at få en gave til det ældste barn - men du ville ikke være tilfreds med at  være giveren af dén gave? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.