Barselsgave til ingen penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.399 visninger
41 svar
84 synes godt om
15. juni 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

vi skal på mit arbejde give en barselsgave, vi blev enige om at de nok havde rigeligt med babyudstyr (barn nr 2), så vi ville hellere give en gave til moren & det store barn. Da jeg så stod nede i baby butikken, var den eneste gode gave så dyr, at der nu kun er 10kr tilbage til moren.

Jeg har ikke noget imod at skulle spæde lidt ekstra til selv, men hvad kan man lige købe til nær ingen penge?

Havde selv tænkt på et termokrus (kan mindes fra egen barsel at kaffen altid blev kold fordi baby åbenbart kan fornemme at man netop har skænket en kop!), men så kom jeg lige i tanke om at hun slet ikke drikker kaffe....

Hjemmelavede ideer er også velkomne!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2017

Thea14

Da jeg havde født fik jeg en kurv med forskellige cremer, chokolade, olier, special shampoo og et par gode bøger. 

Så en form for forkælelseskurv kunne være en ide, og den behøver jo ikke blive så voldsom dyr igen. Man kan få mange skønne billige cremer i fx Normal, lidt chokolade og andet guf er altid et hit og behøver ikke være det dyreste. Bøger kan tit findes på tilbud, men man skal selvfølgelig vide hvad modtageren er til af genre.

Anmeld Citér

15. juni 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Lomm skriver:

vi skal på mit arbejde give en barselsgave, vi blev enige om at de nok havde rigeligt med babyudstyr (barn nr 2), så vi ville hellere give en gave til moren & det store barn. Da jeg så stod nede i baby butikken, var den eneste gode gave så dyr, at der nu kun er 10kr tilbage til moren.

Jeg har ikke noget imod at skulle spæde lidt ekstra til selv, men hvad kan man lige købe til nær ingen penge?

Havde selv tænkt på et termokrus (kan mindes fra egen barsel at kaffen altid blev kold fordi baby åbenbart kan fornemme at man netop har skænket en kop!), men så kom jeg lige i tanke om at hun slet ikke drikker kaffe....

da jeg fik min datter kom min kærestes onkel med juicebrikker og minimuffins. Jeg syntes i starten at det var en lidt fesen gave, men endte med at synes det var den bedste. Den gav mig sukker og væske. Der var skrevet stuenr. på og når sygeplejersken kom ind med mælken om natten (hun kunne ikke tage fat) så havde hun en juice med til mig.

I forhold til koppen, hvad med at købe et af de der "syltetøjsglas" fra Tigeren med sugerør? De er rigtig gode til både voksne og børn nu her i varmen og hvis man skal nogen steder.

Anmeld Citér

15. juni 2017

Aristocats

Jeg havde købt noget fra Summerbird Organic.. det ville jeg selv blive glad for 

Derudover noget strikket eller hæklet eller syet... men ikke der er en på arbejdspladsen der kan? Hjemmegjorte gaver er så fantastiske! Elsker dem!!

Anmeld Citér

15. juni 2017

Bananaalice

*slettet* 

Anmeld Citér

15. juni 2017

Benjamins'mor

Lomm skriver:

Noget wellness halløj. F.eks. ansigtsmaske, de kan købes i normal til omkring 10,- og evt en anden lille ting, noget lotion, badescrub etc. De har mange fine sager i normal til ingen penge. 

Anmeld Citér

15. juni 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Benjamins'mor skriver:

Noget wellness halløj. F.eks. ansigtsmaske, de kan købes i normal til omkring 10,- og evt en anden lille ting, noget lotion, badescrub etc. De har mange fine sager i normal til ingen penge. 

Enig her!

Også noget caco og snoller. Vh Stine 

Anmeld Citér

16. juni 2017

Bananaalice

Bananaalice skriver:

*slettet* 

Jeg synes du skal spørge dine kollegaer Helt ærligt, det er lidt deres penge du har købt en gave til et barn for, og måske beløbet så var for småt, måske de vil give lidt ekstra for at hun altså også kan få det hun har fortjent. 
Men jeg tænker lige brainstorming

Tørklæder, en cardigan der er lidt stor og hyggelig, har lige læst om en mor der blev glad for juicebrikker hun kunne drikke når hun ammede, en gaveæske fra matas eller bodyshop, eller som du selv siger en termokop, eller noget god te. Prøv at gå i en specialforretning og se om de ikke både har te og chokolade  

Anmeld Citér

16. juni 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Lomm skriver:

Tænker måske vil en Matas eller et andet sted sponsorere nogle prøver på cremer eller andet. 

Ellers lav en creme selv. 

Hjemmelavet chokoladestykker med noget lækkert i. 

Men lækker ret mad der er frosset ned, stor nok til hele familien. Gryderet eller sådan. 

Gavekort på nogle tjenester de første måneder af barnets liv, komme og hjælpe med at støvsuge, lave mad, massage, handle ind, se efter baby mens mor henter den store osv. 

hvis hun er en der strikker så saml en masse strikkeopskrifter i et hæfte, kan også gøres med hækleri. Eller nemme retter mad der kan laves på x antal minutter. 

Anmeld Citér

16. juni 2017

Mortilah

Lomm skriver:

Måske drikker hun te;-)? Jeg drikker da te hver dag mange gange, men aldrig kaffe.. og thermokrus ville jeg være blevet glad for:-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.