Anonym skriver:
Man kan sige, at vi er nået det punkt, at hvis vi handler, så er der størst sandsynlighed for at der intet sker, og hans situation forbliver uændret, men at vi har konfliktoptrappet helt vildt. Men skal vi give op så? Er det ok? Så give ham alt det gode vi kan, når han er her?
Valget står vel ikke mellem at give fuldstændigt op eller at gå ind som psykolog-bonusmor og give en kombineret faglig og privat vurdering? Hvis du ikke havde været psykolog, ville du vel stadig have draget nogle konklusioner og tænkt dit om hans trivsel og adfærd. Jeg ved ikke, hvordan du/man kan intervenere - i virkeligheden er det jo nok din mand, der må tage teten og gøre det klart, at han/I ikke ser en dreng i trivsel, og at I vurderer, hans opførsel i skolen bunder i en pleaser-strategi. Jeg tror virkelig, I vil skyde jer selv i foden og komplicere tingene yderligere i det øjeblik, du går ind med professionel kasket på, for hér ER du nu engang ikke professionel, men meget følelsesmæssigt involveret.
Der er jo også den mulighed, at skolen rent faktisk ser noget, I ikke oplever, og at deres konklusioner er bygget på andet og mere end "han ser ud til at have det godt, der er ingenting hér". Og at sandheden og det fulde billede er mere nuanceret og komplekst end som så. Jeg kan ikke forestille mig, at lærerne, som ser ham hver dag, blot laver en overfladisk "han ser glad ud!"-konklusion i så massiv en sag.
Jeg forstår til fulde frustrationen over, at I ser noget helt andet og ikke oplever at blive hørt, men jeg er virkelig ikke optimistisk omkring perspektiverne i, at en bonusmor agerer fagperson i sådan en sag.
Anmeld
Citér