Pk mit ønske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Soonmom skriver:

Der bugte virkelig også være brugerbetaling når man vil have kejsersnit uden medicinsk årsag, prøv at tænk hvad det koster samfundet plus at det er en unødig risiko at udsætte barnet for, forstår simpelthen ikke at man gør den slags mod sit ufødte barn, så brugte man overveje inden om man vil have barn når man ikke ønsker at yde noget for det 

Det var da en ret uvenlig kommentar at komme med. Så alle mødre der har valgt at få et ks er nogle der ikke vil yde noget for sit barn og burde slet ikke have børn? Og udsætter dem for fare? Ret groft.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

3. juni 2017

HvidSne

Profilbillede for HvidSne

Jeg troede ikke, man kunne få kejsersnit på privathospitaler i Danmark? Skal man så til udlandet?

(Og TS, jeg er sikker på, du har gode grunde til at ansøge om planlagt KS. Håber det lykkes dig.)

Anmeld Citér

3. juni 2017

Nogensmor??

Profilbillede for Nogensmor??
Carina:-) skriver:

Men de kan gøre det så besværligt som muligt

I Skejby ryger man til Randers hvis der ikke er en medicinsk grund 

Og forstår det godt der er ingen grund til at udsætte sig selv og ikke mindst ens barn for unødig risiko som en operation jo er

Det er igså det jeg mener. Men så fortæller de hi selv hvor man skal henvende sig vis ikke det kan lade sig gøre 

Anmeld Citér

3. juni 2017

Snoopy77

Profilbillede for Snoopy77
Soonmom skriver:

Der bugte virkelig også være brugerbetaling når man vil have kejsersnit uden medicinsk årsag, prøv at tænk hvad det koster samfundet plus at det er en unødig risiko at udsætte barnet for, forstår simpelthen ikke at man gør den slags mod sit ufødte barn, så brugte man overveje inden om man vil have barn når man ikke ønsker at yde noget for det 

Wow  du er virkelig uvidende og synes det er en strid udtalelse! Du har jo ingen ide om hvorfor nogle kvinder ønsker KS, der ligger som regel en masse psykiske årsager bag, som angst fordi de har oplevet en hård fødsel før, angst for smerter, at miste kontrol osv. 

Så vær lige sød at slå bremserne i inden du udtaler dig om at folk burde overveje om de vil have børn, hvis de ikke vil yde noget for det. 

Anmeld Citér

3. juni 2017

Mel92

Profilbillede for Mel92
Adina Elena skriver:

Hejsa 

Hvor i Dk kan man få planlagt kjersersnit efter eget ønske ? Nemlig har jeg flere grunde men har hørt at det er ret svært at få det især Esbjerg . 

Hej du  

Jeg faldt faktisk over det her link forleden dag, da jeg selv overvejer at 'søge' (eller hvad man siger) om planlagt kejsersnit.

http://www.graviditet.dk/kejsersnit-efter-eget-oenske 

Anmeld Citér

3. juni 2017

nielsen80

Profilbillede for nielsen80

Der er strammet op mange steder 

På Skejby er det nu sådan at er der ingen medicinsk grund skal man til Randers for at få pk 

Og generelt er det blevet svært at få bare fordi

Så jeg ville starte med at snakke med jm om din tidl fødsel det kan være hun også synes det er bedst med pk denne gang

Har man et akut KS bag sig, som TS har, så er der ligeså stor risiko ved vaginal fødsel. Man er set som en "risikoføende" alene pga af arret. Dertil kommer, at det som førte til det første KS, kan forekomme igen(om risikoen er større eller mindre end for alm fødende, handler om den komplikation der lå bag). Ikke at det er ensbetydende med, at man så skal have KS bare sådan, men det er bare ofte i disse diskussioner, at man glemmer, de mange kvinder der ønsker KS, har faktisk prøvet at føde vaginalt, hvor det er endt i KS eller meget svære bristninger og lign. Mener jeg læste et sted, at kun 20% som ønsker KS uden medicinsk årsag i DK, er førstegangs fødende som ikke har et tidligere (dårligt) fødselsforløb bag sig. Googler lige for at finde link

Anmeld Citér

3. juni 2017

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod
nielsen80 skriver:

Har man et akut KS bag sig, som TS har, så er der ligeså stor risiko ved vaginal fødsel. Man er set som en "risikoføende" alene pga af arret. Dertil kommer, at det som førte til det første KS, kan forekomme igen(om risikoen er større eller mindre end for alm fødende, handler om den komplikation der lå bag). Ikke at det er ensbetydende med, at man så skal have KS bare sådan, men det er bare ofte i disse diskussioner, at man glemmer, de mange kvinder der ønsker KS, har faktisk prøvet at føde vaginalt, hvor det er endt i KS eller meget svære bristninger og lign. Mener jeg læste et sted, at kun 20% som ønsker KS uden medicinsk årsag i DK, er førstegangs fødende som ikke har et tidligere (dårligt) fødselsforløb bag sig. Googler lige for at finde link

Jeg har selv fået 2 ks 

Det ene af medicinske grunde det andet hyper akut  fordi han var ved at dø derinde

Kender nu selv flere der førhen hvor det var relativt let at få ks fordi de naivt selv troede det var den lette løsning

Prob  er at mange ikke tænker på at det er en operation og der dør børn pga ks  også her i DK

Fik selv af vide at jeg sagtens kunne føde varginalt efter ks og tænker også lægerne aldrig ville sige nej hvis de mente det var risikofyldt for ts 

Anmeld Citér

3. juni 2017

nielsen80

Profilbillede for nielsen80

Jeg har selv fået 2 ks 

Det ene af medicinske grunde det andet hyper akut  fordi han var ved at dø derinde

Kender nu selv flere der førhen hvor det var relativt let at få ks fordi de naivt selv troede det var den lette løsning

Prob  er at mange ikke tænker på at det er en operation og der dør børn pga ks  også her i DK

Fik selv af vide at jeg sagtens kunne føde varginalt efter ks og tænker også lægerne aldrig ville sige nej hvis de mente det var risikofyldt for ts 

Hvor mange børn er egentlig døde af selve kejsersnittet i DK de sidste 5-10år? Altså jeg mener af operationen, ikke de komplikationer som førte til KS? Kan simpelthen ikke finde noget om det nogen steder. 

Jeg hader disse diskussioner for jeg kommer altid til at lyde som total PRO KS! det er jeg faktisk ikke. Jeg synes bare ofte i disse diskussioner, at alle de negative sider ved KS fremlægges uden man overhovedet forholder sig til, at der jo ligeledes er risici ved vaginal fødsel. F.eks er der jo også børn, der dør af vaginal fødsel eller får svære handicap pga iltmangel, som måske kunne have været reddet, havde man været lidt mere gavmild med KS, da komplikationerne under fødsel opstod. Jeg har selv været udsat for et hyper akut KS, som i den grad kunne have været undgået, havde der ikke været en JM, som da lige trække tiden igen og igen, for at se om nu ungen ikke kunne komme ud vaginal. Synes faktisk, vi i DK er ved at gå for langt i vores stræben på den naturlige vaginale fødsel. Det skal selvfølgelig altid være første prioritet, men det MÅ simpelthen ikke blive så fanatisk, at vi risikerer børns liv i vores stræben på at undgå KS på fødegangen. Og DET kender jeg så flere eksempler på, er sket.

Anmeld Citér

3. juni 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

Jeg har selv fået 2 ks 

Må med det samme skrive jeg ikke er pro ks og selv var hunderæd for min anden graviditet skulle ende i det pga hun lå den forkerte vej. 

Men der er en risiko forbundet ved vaginalfæsswl efter ks. Arret kan springe op og det kan medføre akut moderkage løsning (der dør barnet utrolig hurtigt), det kan også medføre blødning i bughulen og baby der er på vej ud - tror risikoen her er størst for mor. Jeg har mødt tre historier hvor arret sprang op der kom akut moderkageløsning og barnet døde og en hvor det endte i en rimelig stor hjerneskade. 

Jeg har hørt om nyfødte der havde svært ved at komme i gang efter ks, men ikke om nogle der døde hvor det var ks der var decideret grunden (det betyde absolut ikke at det ikke sker). Hvad jeg kan læse mig til sådan meget hurtigt, så er ks mest farlig for mor. 

Anmeld Citér

3. juni 2017

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod
nielsen80 skriver:

Hvor mange børn er egentlig døde af selve kejsersnittet i DK de sidste 5-10år? Altså jeg mener af operationen, ikke de komplikationer som førte til KS? Kan simpelthen ikke finde noget om det nogen steder. 

Jeg hader disse diskussioner for jeg kommer altid til at lyde som total PRO KS! det er jeg faktisk ikke. Jeg synes bare ofte i disse diskussioner, at alle de negative sider ved KS fremlægges uden man overhovedet forholder sig til, at der jo ligeledes er risici ved vaginal fødsel. F.eks er der jo også børn, der dør af vaginal fødsel eller får svære handicap pga iltmangel, som måske kunne have været reddet, havde man været lidt mere gavmild med KS, da komplikationerne under fødsel opstod. Jeg har selv været udsat for et hyper akut KS, som i den grad kunne have været undgået, havde der ikke været en JM, som da lige trække tiden igen og igen, for at se om nu ungen ikke kunne komme ud vaginal. Synes faktisk, vi i DK er ved at gå for langt i vores stræben på den naturlige vaginale fødsel. Det skal selvfølgelig altid være første prioritet, men det MÅ simpelthen ikke blive så fanatisk, at vi risikerer børns liv i vores stræben på at undgå KS på fødegangen. Og DET kender jeg så flere eksempler på, er sket.

Jeg forstår godt hvad du mener jeg kommer og så altid til at lyde som om jeg men er ks skal afskaffes og det mener jeg ikke 

Jeg mener blot at der skal være en grund og den skal være alvorlig

Jeg har flere forløb på Neo bag mig på grund af min type 1 diabetes

Og der hører man og ser hvad der kan gå galt når børn får trukket vejret for tidligt eller ikke får trukket vandet ud som de jo gør under pressefasen

Rigtig mange ks børn skal have hjælp med vejrtrækning  efter ks og min ene søn var så dårlig pga ks at det var rigtig alvorligt og der sagde lægerne ligeud st det var fordi han havde våde lunger noget mange ks børn lider af

Det er en lang debat og man kan altid finde for og imod jeg tænker bare at hvis lægerne siger man skal tage det roligt og det nok skal gå så skylder ?an sig selv og sit barn at stole på dem

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.