nyt køkken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2017

Thilde86

Som andre skriver ville jeg overveje, hvis jeg var jer, hvor længe I som minimum påtænker at blive boende. Vil I mindst bo der i 5-7 år endnu, så ville jeg godt smide penge i et nyt køkken, især når du siger at alle lejemålene inden for overskuelig tid alligevel skal have nye køkkener finansieret over huslejen. Men så ville jeg klart selv betale for at få det køkken, jeg gerne ville have.

Men påtænker I at blive boende mindre end ca fem år, så ville jeg ikke skifte køkkenet ud, men leve med det som det er.

Og jeg ville HELT sikkert spare op til køkkenet og først købe det, når I har pengene til det selv. Det føles så meget bedre at have betalt helt for tingene, og så slipper I for ekstraudgifter i form af renter. Og har I levet med køkkenet indtil nu, så kan I også leve med det, til I har råd til det nye køkken 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2017

Kay

Sprit25 skriver:

Jeg ville stadig aldrig komme penge i en leje bolig 

så som sagt hellere gemme dem på en ferie eller andet

Ved ikke om du helt forstår... Men boligselskabet kræver inden for få år at der bliver lavet nye køkkener i de huse der ikke har fået nyt... og det bliver over huslejen med rente så ca 50000 kr på 10 år 

Vi kan selv lave det for 18000 kr.  

Så der er ikke et valg om ikke at putte penge i det... 

Anmeld Citér

1. juni 2017

lineog4

Kay skriver:

Vi har ingen planer om at flytte... Jo som du selv siger hvis vi vinder i lotto  Men ellers er planen at vi skal bo her sådan altid ca 

Så få I lavet jeres drøm om er køkken og nyd jeres efterår hvor I kan have fokus på operationen og en jul I glæder jer til

Anmeld Citér

1. juni 2017

Sprit25

Kay skriver:

Ved ikke om du helt forstår... Men boligselskabet kræver inden for få år at der bliver lavet nye køkkener i de huse der ikke har fået nyt... og det bliver over huslejen med rente så ca 50000 kr på 10 år 

Vi kan selv lave det for 18000 kr.  

Så der er ikke et valg om ikke at putte penge i det... 

Ork jo jeg forstår sagtens men for mig er husleje stigning en del af det at bo til leje 

nok også fordi det ikke betyder al verden for mig hvordan mig køkken ser ud bare det er funktionelt. 

Jeg ville bare ikke låne penge for at skabe et nyt køkken i noget, der alligevel ikke var mit eget 

Anmeld Citér

1. juni 2017

Kay

ErDetSnartNU skriver:

Hvad er jeres udsigter i forhold til at bo der? Er det en midlertidig løsning til I kan købe noget selv, eller planlægger I at blive boende? 

Selv ville jeg ikke smide penge i noget lejet, medmindre jeg ville blive boende der  længe. HVIS jeg skulle lave nyt køkken ville jeg dog spare op til det i stedet for at låne i banken. Hvis I ikke har råd til at nyt IKEA-køkken før om et halvt år (det kan jo ikke være så dyrt i elementer hvis det er et lille køkken) så går jeg ud fra, at I ikke har et ret stort økonomisk råderum. Derfor ville det være træls at skulle betale endnu mere end højst nødvendigt pga renter fra banklån. 

Vi har ingen planer om at flytte da husene her koster ca 5000000 for noget der er nedrivning parat... og vi elsker at bo her

Og det drejer sig om ca 18000-20000 kr. Og vi kan måske spare hurtigere op men det kommer an på min mands arbejde om de får projekt bonuser Osv.  Og også en priotrring i forhold til sommer ferie...

Anmeld Citér

1. juni 2017

lineog4

Sprit25 skriver:

Ork jo jeg forstår sagtens men for mig er husleje stigning en del af det at bo til leje 

nok også fordi det ikke betyder al verden for mig hvordan mig køkken ser ud bare det er funktionelt. 

Jeg ville bare ikke låne penge for at skabe et nyt køkken i noget, der alligevel ikke var mit eget 

Der er husleje stigning og huslejestigning. Der er den stigning der må pålægges hvert år i forhold til inflation, små forbedringer mm. Og så er der de huslejestigninger der kan komme af store forbedringer, de skal varsles x antal tid før i må kun udgøre x over 5 år mm. Og der skal selvsagt være budget og regnskab. Der kan du få huslejestigning på fx 2000 om måneden fra den ene dag til den anden. Skulle ts fx få er køkken hvor der er regnskab på 50.000 på et 10 årigt lån plus renter. Så vil huslejestigningen ud over den normale 2% stigning udgøre måske 500 kr mere om måneden. Så uafhængigt vil ts betale køkkenet, for bliver køkkenet ikke sat op af udlejer kan huslejen ikke stige med de 500 pr måned (der skal være regnskab ellers kan man tage der i retten). Dvs. Ts måske kan spare 20 - 30000 på de ti år plus have et køkken de selv har valgt. Uafhængigt af hvem der gør det vil ts være den der betaler.

Anmeld Citér

1. juni 2017

quindelist

Go for it -hvis i kan spare det sammen på 1/2 år kan i jo bare betale lånet ud til den tid. Det kan kun gå for langsomt med at få et fedt køkken præcis som i ønsker det 

Fedt at din mand selv kan sætte det op -vi er selv midt i en købe køkken proces og har fået et tilbud fra køkkenfirmaer på opsætning på 22.000  jeg er vist lidt ude af tror med hvad ting koster 

Anmeld Citér

1. juni 2017

Kay

lineog4 skriver:

Der er husleje stigning og huslejestigning. Der er den stigning der må pålægges hvert år i forhold til inflation, små forbedringer mm. Og så er der de huslejestigninger der kan komme af store forbedringer, de skal varsles x antal tid før i må kun udgøre x over 5 år mm. Og der skal selvsagt være budget og regnskab. Der kan du få huslejestigning på fx 2000 om måneden fra den ene dag til den anden. Skulle ts fx få er køkken hvor der er regnskab på 50.000 på et 10 årigt lån plus renter. Så vil huslejestigningen ud over den normale 2% stigning udgøre måske 500 kr mere om måneden. Så uafhængigt vil ts betale køkkenet, for bliver køkkenet ikke sat op af udlejer kan huslejen ikke stige med de 500 pr måned (der skal være regnskab ellers kan man tage der i retten). Dvs. Ts måske kan spare 20 - 30000 på de ti år plus have et køkken de selv har valgt. Uafhængigt af hvem der gør det vil ts være den der betaler.

Tak det var lige netop det jeg også mente...

Anmeld Citér

1. juni 2017

Kay

quindelist skriver:

Go for it -hvis i kan spare det sammen på 1/2 år kan i jo bare betale lånet ud til den tid. Det kan kun gå for langsomt med at få et fedt køkken præcis som i ønsker det 

Fedt at din mand selv kan sætte det op -vi er selv midt i en købe køkken proces og har fået et tilbud fra køkkenfirmaer på opsætning på 22.000  jeg er vist lidt ude af tror med hvad ting koster 

Vi er normalt ikke typen der låner penge... vi har gjort det 1 gang til bil og det blev betalt ud for 2 år siden... Men jeg er godt nok fristet til det nu her... om ikke andet har vi besluttet at ringe og høre banken og høre om priser og renter Osv.  Så vi ved hvad valget står i mellem  

Anmeld Citér

2. juni 2017

Jegkiggerpåfugle

Jeg havde gjort det - bor selv til leje, godt nok har vi ikke ændret køkkenet. Vi er i gang med at lave badeværelset, det var sådan et ÜBER retro badeværelse fra 1967  og det har jeg virkelig haft det MEGET svært ved og nu ved jeg at vi bliver boende i hvertfald til 2022 så manden og jeg blev enige om at nu skulle det være! - dog koster det kun os 6000-8000 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.