nyt køkken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvordan ville i finansiere nyt køkken

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.318 visninger
21 svar
27 synes godt om
1. juni 2017

Kay

vi bor i et lejet rækkehus, med et meget lille og dårligt indrettet køkken, vi har boet her i 2 ½ år og det påvirker vores hverdag, fx. er der kun 1 meters bordplads at arbejde på... vi må gerne lave køkken og betale for det selv,

vi kan også vælge at boligforeningen står for nyt køkken, men så skal det være fra et bestemt firma, og det bliver finansieret ved en husleje stigning på beløbet + 4-6% i renter fordelt over 10 år. og der kan køkkenet ikke blive 100% som vi gerne vil havde det. og ret dyrt i sidste ende.

vi har fået tegnet et køkken i ikea, som vil løse alle vores problemer, og vil gøre vores hverdag så meget nemmere på mange punkter og boligselskabet har godkendt tegningerne og vi kan selv lave det da min mand, bror og far er håndværkere.

så nu står vi i dilemmaet om vi skal låne pengene i banken (vi har pt ingen lån i banken eller andre steder ud over mit SU-lån) eller skal vi spare sammen... det vil tage lidt over ½ år at spare op til det.

vores yngste datter (født med bla. ganespalte) skal igennem hendes 2. operation til oktober og vi skal holde jul her hjemme i år hvor det ville være så dejligt at havde et ordentligt køkken. 

hvad ville i gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2017

Sprit25

Jeg ville aldrig nogensinde komme penge i noget lejet. Så hellere gemme pengene til eget hus, ferie eller andet

Anmeld Citér

1. juni 2017

lineog4

Jeg ville tænke mig om: vil vi bo her længe? Hvis I vil, så ville jeg smide penge i (låne nu, hvis O elv kan spare op på et års tid kan I også betale tilbage på et år og vi lever kun en gang). 

Vi har selv betalt for køkken i vores leje, netop fordi vi ville bestemme selv og vi alligevel skulle betale det over husleje hvis det var udlejer der gjorde det. Det er nu 12 år siden og vi har nydt vores køkken og vi gjorde det gerne igen for regner ikke med at flytte de næste mange mange led med mindre vi vinder i lotto og så er vi nok ligeglade med de 5000 vi brugte på køkkenet 

Anmeld Citér

1. juni 2017

Kay

Sprit25 skriver:

Jeg ville aldrig nogensinde komme penge i noget lejet. Så hellere gemme pengene til eget hus, ferie eller andet

Vi får aldrig råd til noget eget her hvor vi gerne vil bo... og lige meget hvad kommer vi før eller siden til at betale for et nyt køkken da boligselskabet arbejder på en plan om at alle de huse uden nyt køkken  skal havde nyt og det skal finansieres over huslejen i 10 år... 

Anmeld Citér

1. juni 2017

Sprit25

Kay skriver:

Vi får aldrig råd til noget eget her hvor vi gerne vil bo... og lige meget hvad kommer vi før eller siden til at betale for et nyt køkken da boligselskabet arbejder på en plan om at alle de huse uden nyt køkken  skal havde nyt og det skal finansieres over huslejen i 10 år... 

Jeg ville stadig aldrig komme penge i en leje bolig 

så som sagt hellere gemme dem på en ferie eller andet

Anmeld Citér

1. juni 2017

ErDetSnartNU

Hvad er jeres udsigter i forhold til at bo der? Er det en midlertidig løsning til I kan købe noget selv, eller planlægger I at blive boende? 

Selv ville jeg ikke smide penge i noget lejet, medmindre jeg ville blive boende der  længe. HVIS jeg skulle lave nyt køkken ville jeg dog spare op til det i stedet for at låne i banken. Hvis I ikke har råd til at nyt IKEA-køkken før om et halvt år (det kan jo ikke være så dyrt i elementer hvis det er et lille køkken) så går jeg ud fra, at I ikke har et ret stort økonomisk råderum. Derfor ville det være træls at skulle betale endnu mere end højst nødvendigt pga renter fra banklån. 

Anmeld Citér

1. juni 2017

Kay

lineog4 skriver:

Jeg ville tænke mig om: vil vi bo her længe? Hvis I vil, så ville jeg smide penge i (låne nu, hvis O elv kan spare op på et års tid kan I også betale tilbage på et år og vi lever kun en gang). 

Vi har selv betalt for køkken i vores leje, netop fordi vi ville bestemme selv og vi alligevel skulle betale det over husleje hvis det var udlejer der gjorde det. Det er nu 12 år siden og vi har nydt vores køkken og vi gjorde det gerne igen for regner ikke med at flytte de næste mange mange led med mindre vi vinder i lotto og så er vi nok ligeglade med de 5000 vi brugte på køkkenet 

Vi har ingen planer om at flytte... Jo som du selv siger hvis vi vinder i lotto  Men ellers er planen at vi skal bo her sådan altid ca 

Anmeld Citér

1. juni 2017

Abracadabra

Jeg ville gøre det hurtigst muligt. Det vil forbedre jeres livskvalitet og glæde ved hjemmet betydeligt - det skal bare gøres. Det er også sjovere at være uden køkken om sommeren, hvor man kan grille udenfor.

Anmeld Citér

1. juni 2017

Soonmom

Jeg ville spare op, det er simplethen svindel og humbuk at låne gennem boligselskabet, forrige lejer har gjort det her, så kan vi fortsætte med at betale af nu, vi har regnet sammen hvor meget det blev og det er virkelig et sygt højt beløb, men mange spekulerer i det, ved at mange af de enlige pensionister får lavet en masse for det går næsten fra i deres forhøjet boligsikring, men gør så også lejlighederne sygt dyre til dem der ønsker at flytte ind

Anmeld Citér

1. juni 2017

lineog4

Sprit25 skriver:

Jeg ville stadig aldrig komme penge i en leje bolig 

så som sagt hellere gemme dem på en ferie eller andet

Som lejer ender du formodentlig med alligevel st betale for køkken, ved selv at gøre det Lan man formodentlig gøre det billigere, selv vælge indretning og gøre det på det tidspunkt man vil. Vi fik for mange år siden lavet et juls af et badeværelse og huslejen kunne sp stige en del go badeværelset er intet værd - havde vi gjort det selv havde vi sparet en del, fået et lækkert badeværelse og lavet på vores måde (vi havde fx ikke et toilet i 3 dage fordi det stod i gangen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.