Kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2017

Xolia

Anonym skriver:

Min datter har for en uge siden afleveret indbydelser på klassen til fødselsdag. Festen skal holdes søndag d 10. juni.

I dag kommer hun hjem med en indbydelse til lørdag d. 9. juni.

Vi kan ikke udskyde til weekenden efter, for der er der andre der holder fødseldag. Og herefter får de sommerferie.

Pigerne er 11-12 år.

Kan man godt tillade sig, at holde fest dagen lige inden en anden?

Hvad havde i gjort?

Det sker, specielt hvis mange har samtidigt. De andre har måske også planlagt længe men ikke meldt det ud.

Vi oplevede at drengene to dage i træk skulle i samme svømmehal. Vi valgte at slå det sammen i stedet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2017

FruK

Anonym skriver:

for 14 dage/tre uger siden fortalte jeg, at jeg var igang med at planlægge hvornår min datter skulle holde fødselsdag for klassen. Der sagde hun, at de ikke skulle holde noget i år heller. De holdt heller ikke sidste år.

De har så pludselig ændret mening, og det har de selvfølgelig lov til, men hvordan skulle jeg vide det? Vi snakker sammen flere gange i ugen. De har intet nævnt.

Måske har datteren fortrudt og så vil de selvfølge gerne hilde for hende alligevel? Skulle de sige nej, fordi I holder om søndagen? 

De har måske ikke tænkt over at de "burde" sige noget om det til dig - de holder det jo på en anden dag.

Jeg kan ikke rigtig se problemet? Skulle de ikke gide at tage til fødselsdag to gange?

Her kommer ungerne altid til fødselsdag, med mindre vi skal noget andet, som er planlagt (og vigtigere). Vi ville ikke sige nej til den ene, hvis vi godt kunne begge dage - bare fordi det er to dage i træk. Det er vel trods alt ikke hver weekend det sker - og de har nok lige sim jer været udfordret af, at der er begrænset antal weekender inden sommerferien.

Anmeld Citér

30. maj 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ka seriøst slet ik se hvorfor det sku være et problem?? 

Den aftale der åbenbart er lavet, ville jeg feks være direkt uenig i, og ville føle var en overflødig "aftale" Og jeg ville meget hurtigt glemme den. Ik i trods, men fordi den ville være ligegyldig.

Self ka de da invitere til fødselsdag, dagen før, hvis det er der det passer for dem. Dem der ik kommer til endten den ene eller den anden, ville nok ha meldt fra under alle omstændigheder.

I thea's klasse har vi flere gange valgt at slå 2-3 fester sammen, fordi fødselsdagene kommer i klumper, og det fungere virkelig godt. Måske i ku overveje det fremover? 

Jeg ville ha set det som et KÆMPE problem, hvis de havde valgt at invitere til samme dag! Og der ku jeg virkelig godt blive provokeret, og taget en rolig snak med de andre forældre. Vh Stine 

Anmeld Citér

30. maj 2017

Anonym

Herre gud da,hvis det er dit største problem i livet,så vær du taknemmelig for det.

Glæd dig i steden for,over at ungerne,får en skøn weekendt,som de formentlig vil leve højt på længe.

Anmeld Citér

31. maj 2017

Anonym

Weekenden, for at planlægge andet, er alligevel ødelagt - da du nok skal ordne en masse lørdag til søndag alligevel- så kan du med fordel sende din datter til fødselsdag og så går det selv løs hos jer dagen efter.

hop op og fald ned på det - det er luksusproblemer - alle får som de vil have det. 

Anmeld Citér

31. maj 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ville måske nok også lige skulle bide i det sure æble , hvis det var her. Kan faktisk godt følge din datters tankegang , og hendes frygt for at de så vil melde afbud til hendes.

jeg ville nok ikke gøre noget ved det. Da man jo selvfølgelig ikke kan bestemme over andre. Men jeg kan udemærket forstå dig.

ville også være skuffet , den ville bestemt ikke blive mindre af, af I er venner. 

Tak for, at du som den eneste bakker mig en smule op. Det betyder meget.

Der er dårligt sammenhold i klassen, der bliver nemt splid mellem pigerne, man kan nemt blive holdt udenfor osv.

Der er ikke forældreopbakning til to arrangementer på en weekend, derfor havde vi på forældremøde aftalt, at man evt kunne holde sammen, ellers måtte man finde en anden weekend. Nej selvfølgelig kan man ikke tvinge nogen til at rette ind efter reglerne, men der er vel i Danmark stadig noget, der hedder pli.

Andre har en modsat mening end jeg, det er også okay, når man skriver det på en pæn måde. Det er der flere der gør.

Så er der den sidste kategori. Dem der synes det er i orden, at svare nedladende med ord som "curlingmor" "fik din lille prinsesse ikke sin vilje", "hvis det er dit eneste problem så..." osv.

Til jer, der skriver sådan: fik i stivet jer selv lidt af? Hvad ved i om mig? Ville i sige sådan, hvis i stod overfor mig. Det ville i næppe, i fremstår netop konfliktsky, fordi i ikke ville sige noget til de andre forældre.

Vi har som familie haft utrolig meget modgang de sidste år. Jeg har spinket og sparet for at kunne holde fødselsdag for min datter. Denne ene dag, kunne være noget hun kunne glæde sig til. Det kunne være den dag, der bidrog med noget positivt.

Forældrene til det andet barn, kender til alt dette, og så kommer de lige ind fra siden og skal tage opmærksomheden til deres barn. Tænk det synes jeg ikke de kan være bekendt.

En fra forældrerådet ringede til mig i går aftes. Han havde først haft ringet til de andre forældre, for at spørge hvorfor de ikke holdt aftalen. De kunne jo have kontaktet mig og spurgt om vi skulle holde sammen, eller valgt en anden dag.

Anmeld Citér

31. maj 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Tak for, at du som den eneste bakker mig en smule op. Det betyder meget.

Der er dårligt sammenhold i klassen, der bliver nemt splid mellem pigerne, man kan nemt blive holdt udenfor osv.

Der er ikke forældreopbakning til to arrangementer på en weekend, derfor havde vi på forældremøde aftalt, at man evt kunne holde sammen, ellers måtte man finde en anden weekend. Nej selvfølgelig kan man ikke tvinge nogen til at rette ind efter reglerne, men der er vel i Danmark stadig noget, der hedder pli.

Andre har en modsat mening end jeg, det er også okay, når man skriver det på en pæn måde. Det er der flere der gør.

Så er der den sidste kategori. Dem der synes det er i orden, at svare nedladende med ord som "curlingmor" "fik din lille prinsesse ikke sin vilje", "hvis det er dit eneste problem så..." osv.

Til jer, der skriver sådan: fik i stivet jer selv lidt af? Hvad ved i om mig? Ville i sige sådan, hvis i stod overfor mig. Det ville i næppe, i fremstår netop konfliktsky, fordi i ikke ville sige noget til de andre forældre.

Vi har som familie haft utrolig meget modgang de sidste år. Jeg har spinket og sparet for at kunne holde fødselsdag for min datter. Denne ene dag, kunne være noget hun kunne glæde sig til. Det kunne være den dag, der bidrog med noget positivt.

Forældrene til det andet barn, kender til alt dette, og så kommer de lige ind fra siden og skal tage opmærksomheden til deres barn. Tænk det synes jeg ikke de kan være bekendt.

En fra forældrerådet ringede til mig i går aftes. Han havde først haft ringet til de andre forældre, for at spørge hvorfor de ikke holdt aftalen. De kunne jo have kontaktet mig og spurgt om vi skulle holde sammen, eller valgt en anden dag.

Ganske kort: Hvad sagde det andet forældrepar til forældreråds repræsentanten? 

Anmeld Citér

31. maj 2017

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Ganske kort: Hvad sagde det andet forældrepar til forældreråds repræsentanten? 

At sådan var det. Deres datter ville ikke holde det sammen med en anden.

Anmeld Citér

31. maj 2017

Anonym

Jeg er godt nok heller ikke vild med tonen i nogle af svarene herinde. Det er ikke altid nemt at være en præteen pige, og jeg kan godt huske frygten for, at de andre piger var mere populære/at andre hellere ville lege med dem.

Hvis din datter har glædet sig længe, så er det da en lidt ærgerlig situation. Jeg synes, det er en smule usolidarisk af de andre forældre. Samtidigt synes jeg også, det er svært at gøre så meget ved, andet end at støtte din datter og fokusere på, at hun forhåbentligt får en dejlig dag. Held og lykke med det.

Anmeld Citér

31. maj 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

At sådan var det. Deres datter ville ikke holde det sammen med en anden.

Det er brandærgeligt

Er der nogle som har svaret at de kommer til din datters fødselsdag - det er mere så du kan se om der er tilslutning eller?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.