Anonym skriver:
Jeg ville måske nok også lige skulle bide i det sure æble , hvis det var her. Kan faktisk godt følge din datters tankegang , og hendes frygt for at de så vil melde afbud til hendes.
jeg ville nok ikke gøre noget ved det. Da man jo selvfølgelig ikke kan bestemme over andre. Men jeg kan udemærket forstå dig.
ville også være skuffet , den ville bestemt ikke blive mindre af, af I er venner.
Tak for, at du som den eneste bakker mig en smule op. Det betyder meget.
Der er dårligt sammenhold i klassen, der bliver nemt splid mellem pigerne, man kan nemt blive holdt udenfor osv.
Der er ikke forældreopbakning til to arrangementer på en weekend, derfor havde vi på forældremøde aftalt, at man evt kunne holde sammen, ellers måtte man finde en anden weekend. Nej selvfølgelig kan man ikke tvinge nogen til at rette ind efter reglerne, men der er vel i Danmark stadig noget, der hedder pli.
Andre har en modsat mening end jeg, det er også okay, når man skriver det på en pæn måde. Det er der flere der gør.
Så er der den sidste kategori. Dem der synes det er i orden, at svare nedladende med ord som "curlingmor" "fik din lille prinsesse ikke sin vilje", "hvis det er dit eneste problem så..." osv.
Til jer, der skriver sådan: fik i stivet jer selv lidt af? Hvad ved i om mig? Ville i sige sådan, hvis i stod overfor mig. Det ville i næppe, i fremstår netop konfliktsky, fordi i ikke ville sige noget til de andre forældre.
Vi har som familie haft utrolig meget modgang de sidste år. Jeg har spinket og sparet for at kunne holde fødselsdag for min datter. Denne ene dag, kunne være noget hun kunne glæde sig til. Det kunne være den dag, der bidrog med noget positivt.
Forældrene til det andet barn, kender til alt dette, og så kommer de lige ind fra siden og skal tage opmærksomheden til deres barn. Tænk det synes jeg ikke de kan være bekendt.
En fra forældrerådet ringede til mig i går aftes. Han havde først haft ringet til de andre forældre, for at spørge hvorfor de ikke holdt aftalen. De kunne jo have kontaktet mig og spurgt om vi skulle holde sammen, eller valgt en anden dag.