Venner med barnets dagplejemor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2017

ErDetSnartNU

Profilbillede for ErDetSnartNU

Personligt ville jeg vente med at oparbejde et venskab til mit barn var færdig i dagplejen. Man kan jo sagtens hyggesnakke osv i bringe/hente situationer indtil da Jeg tænker det kan skabe nogle akavede situationer og "anklager" om forskelsbehandling hvis den ene forældre er besties med dagplejemoderen, eller hvis I ikke synes hun har håndteret en konflikt med barnet ordentligt. Så hellere holde det noglelunde professionelt indtil man ikke længere er i et "forretningssamarbejde" som det jo i bund og grund er lige pt. I er jo kunde hos hende og aflønner hende for et arbejde. Uanset hvad, så vil relationen være skæv hvis I indleder et venskab nu

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

27. maj 2017

FruStolpe

Profilbillede for FruStolpe

Er der nogen som er privat venner med deres børns dagplejemor? Og som ikke kendte hinanden inden barnet startede? 

Min søns dagplejemor er en fantastisk sød kvinde- vi klinger super godt- synes jeg og vi har altid noget at snakke om. Vi kender efterhånden hinanden ret godt da vi snakker om alt mellem Himmel og jord i de minutter jeg er der morgen og eftermiddag.

sagen er den at hun virkelig er typen jeg har Lust til at indlede et venskab med, men er bange for at tage "skridtet" da jeg jo ikke ved om hun er venlig overfor mig, bare fordi "hun skal"? 

Både hende og hendes mand klinger rigtig godt med mig og min mand og generelt føler jeg bare at de egentlig også synes godt om os.

Lige nu er vi på camping og de ligger på samme campingplads. De sagde selv vi da skulle komme ned og se vognen så det gjorde vi igår og var der en times tid- kun fordi de bød på drikkevarer osv ellers var vi gået igen så de ikke følte vi presser os på. Vi havde det rigtig hyggeligt og de er klart nogen jeg godt gad bruge tid sammen med rent privat. Jeg bryder mig dog ikke om at spørge eller gå derned igen da jeg jo reelt ikke ved hvad de tænker og ikke vil have de synes vi er anmasende så derfor går vi ikke derned mere... 

det er bare så dumt at spørge: hey, vil i spise sammen en aften? 

Synes det er en træls situation at sætte hende i hvis hun egentlig ikke gider se sit dagplejebarn og forældre rent privat men bare er venlig for det skal hun være i arbejdstiden?��

hvad ville i gøre? Nogen der har prøvet noget lignende?

Hvorfor ikke bare sende hende en besked. -Hej, hvis i på et tidspunkt har lyst til at dele en flaske vin. Så siger i bare til 

Så er bolden spiller over,  og du må vente på respons 

Anmeld Citér

27. maj 2017

Anonym

Jeg er veninder med min søns gamle dagplejemor. Jeg kendte hende ikke rigtig inden han startede der, men efter noget tid klingede vi bare og det er ved at være 2,5 år siden. Vi har både gået til sport sammen og i byen sammen. Hun var 100% professionel når det omhandlede min søn men vi kunne sagtens snakke privat sammen i fritiden. 

Jeg ved egentlig ikke hvordan det startede, udover at vi bare begyndte at snakke godt sammen og jeg tror at vi måske begge følte at vi kunne snakke sammen om andet end min søn. Og hendes mand og min mand klinger også godt sammen  

Jeg ville prøve og smide bolden over på deres side ved at invitere dem på et eller når i alligevel er på samme camping plads 

Anmeld Citér

28. maj 2017

L-Mortil3

Jeg synes du skal gribe campingvibet og give den gas!

Jeg har det på "samme" måde med kolleger, jeg ønsker ikke Facebook venskaber eller privatkomsammen da jeg føler det kan skabe skævvridning i arbejdsrelationer - MEN jeg deler campingplads med et par kolleger, og derude ses vi faktisk og spiser sammen haha - så lige camping er som las Vegas!

Prøv da bare til, sig i har tændt grillen hvis de skulle få lyst !

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.